Ramdala-Kiza

Alla inlägg under september 2010

Av ramdala-kiza - 30 september 2010 23:41

lurar de ystraste fiskarna..inte de fulaste.

Ja, det kan man tro i alla fall när man sett BondeFredrik dansa o sjunga till Eddie Meduza.


En trevlig kväll på stan, vi åt på Michelangelo.

Sedan lite vin o snacks på hotellrummet.

Många goa skratt o Fredrik bjöd på ett specialnummer.

Premiär på denna Youtubevideo:


Vid kameran :AM

Av ramdala-kiza - 30 september 2010 17:13

Nu är Am i den stora staden. 

Flygresan gick bra, underbart väder o fin sikt.

Tog en taxi från Bromma till Sheraton. Det var skönt att slippa bussar o dyl.

Rummet är så fint, allt finns som man behöver o lite till.

Mötte Susanne vid centralen vi tog lite pasta.Sedan bar det iväg till ateljen för henne o till Hotellet för mig.


Gått en runda på stan,köpt lite kläder. Hötorget o Hötorgshallen har besökts, aldrig har jag sett så mycket kantareller i hela mitt liv.


Nu har Susanne o de andra kommit till hotellet också, pojkarna tar en dusch o det ska väl madam också göra. Sedan blir det lite mat.. kan tänkas att det behövs nu efter ett anstängande danspass.


   Godis är gott...   Grönt är skönt....   Hötorgshallen.. lite vin..Ja tack!!!   Kantareller o trattisar   Kantareller i massor....          Exakt ett sådant här rum har vi...

Av ramdala-kiza - 30 september 2010 07:41

Efter ett samtal från Rix morgonZoo  nyss fortsätter jag mitt packande. Kisarna har fått mat, duschen har besökts, och jag har faktiskt sovit gott.

Vädret är väl så där.. men det ska väl gå bra med flygningen bara jag flaxar tillräckligt med armarna. Flyget lyfter 09.45

En hel orörd dag ligger framför mig... 

Stockholm here i come....


  

Av ramdala-kiza - 29 september 2010 16:28

Ja, det är kanske sant som de säger att efter regn kommer solsken.

Här nere i Blekinge har det stormat o regnat i över en vecka nu..men just idag blev det ett underbart väder. Hög klar luft o en strålande sol.. 

Ett omen kanske?


Nu har jag pratat med handläggaren, nystat upp ev oklarheter. Hon erkände ett fatalt misstag..ska nu ordna upp alla misstag så har jag pengarna på Måndag el Tisdag. Tack för det FK.


Har även fått besked av Susanne att vi kommer att bo på Sheraton Hotell Stockholm från torsdag till söndag. Hur nice är inte det som man säger...

Har väl aldrig bott så lyxigt.


Så nu flyger jag i morgon till Stockholm från Ronneby.

Sedan möter vi alla upp på Sheraton... Susanne ,Jag, BondeFredrik o BondePeter.


Gissa om vi ska länsa minibaren, o hoppa i sängarna..?


      

Av ramdala-kiza - 27 september 2010 23:44

Själva i kärnan i livet är ständigt i pendling o rörelse. Det pendlar mellan solsken och mörkaste moln o åskväder,förtvivlan allmänt lågtryck.

När vi befinner oss på de högsta vågorna när vi är där uppe o surfar, glömmer vi gärna att detta tillstånd inte varar för evigt.


Ju tidigare vi lär oss att inget är beständigt desto bättre förstår vi växlingarna.


Plötsligt en morgon vaknar vi  o tycker att livet,ödet har sparkat oss rejält i magen. Allt är kolsvart även om solen strålar bakom gardinen.

Allt känns hopplöst även om det finns en massa chanser o lösningar på det aktuella problemet.

Inte är det väl lönt att stiga upp? Man orkar inte ens gå in i duschen.

Vad är det som hänt undrar omgivningen, men vi orkar inte svara, orkar inte uttrycka smärtan, rädslan hopplösheten i ord.Man vill helst att de ska försvinna snabbare än kvickt, lika fort som bekymmerna man har ska pysa iväg med nästa tvärdrag.


Nu är JAG där.. inne i detta svarta hål , vill inte prata, vill inte äta .vill inte andas.

Men nu är det dags att ta fram min Tacksamhetsdagbok.

Att varje kväll skriva vad det är för fint, vad som varit just underbart idag.. 

Man upptäcker snart att du kan faktiskt kan fylla hela bladet.

Hjälper det inte bara att tänka då undrar du?

Nej, man måste se det på papper, se det på pränt. Kunna gå tillbaka summera veckan som gått.. o du ska snart upptäcka att : Tänk så mycket fint det finns som är värt att leva för.

Sov gott vänner  o glöm inte dagboken 

  


//Annmarie

Av ramdala-kiza - 26 september 2010 11:04

I dag är det hemresedag både för barnbarnen och för Linn o mig. 

En ny vecka med nya tag.

Jag hoppas de har haft en härlig helg här hos morfar o mig.

Linn o jag har njutit. 

Visst blir det lite tjiv o tjafs när de leker, men det hör till.


De har fått ta en tur med morfar på motorcykeln nu, bara lite runt i trädgården. Viggo njuter för fullt o Lilla Saga med.


    

Det blir så jag sjäv blir sugen på en tur, finns inget bättre än att sitta där bak o bara njuta, känna sig absolut trygg bakom Kents rygg.

Känna dofterna från naturen, kunna ta o köra småvägar, ha kaffe med sig.

Ett litet tält bara, med varsin kudde o ett stormkök. Vem bryr sig om fina hyrstugor, en massa alkohol o fest o glam, när man kan bli berusad av både kärlek, o naturupplevelser.


Ha en fin dag nu alla.

// Annmarie

Av ramdala-kiza - 25 september 2010 19:53

Rapport från en Badtunna

Så här härligt har familjen det i kväll. Kent har eldat i två timmar nu .

Till barnens förtjusning badar de alla fem. jag hoppar över, får inte benet över kanten, men njuter av att se de andra ha det härligt. 
En perfekt avslutning på en underbar dag- Tack mna vänner att ni har varit med oss här idag.

  

         -Kom nu min käre make så tar vi en svängom i vardagsrummet!

-Nej men gullet, tänk på din kropp!!!

-Nämen det gör ju Du hela tiden, så jag slipper..Moa hahahaha

Av ramdala-kiza - 25 september 2010 16:45

Alla helger borde per automatik innehålla minst ett kaffekalas, med sju sorters kakor.

Det där med olika sorter är en storöverdrift, alla lördagar borde innehålla minst ett kalas med skorpor o kaffe?  

Nej, så här.....Alla helger borde innehålla minst en stund av gemenskap, inte för kaffet skull, utan för det trevliga sällskapet....

Det trevliga sällskapet idag har visat sig i en visit hos gammelmoster AnnaStina..världens underbaraste svägerska.

   Vandringen har börjat...MOT STINA !


   Nu ska här fikas....


   Mysig stund...   följs av spännande frågor från Viggo..

   Relaxing i soffan....   Söta soffpotatisar...

   En vacker höstdag kräver ett besök i trädgården....

   En sjätteklassare kan ha mycket kul på en gunga....   Lilla trädlemuren Tova....   ...klättrar som om hon hade sugkoppar under fötterna..   medans Saga tar det lugnt o betraktar spektaklet...   Nu är det min tur säger Viggo...

   Morfar o Stina njuter av de små.....



Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards