Ramdala-Kiza

Alla inlägg under september 2010

Av ramdala-kiza - 15 september 2010 08:04

Idag har mina anställda tagit en ledig dag.... 

eller så har de kafferast som kommer att vara hela dagen.

Hur ska jag nu klara mig, allt som måste göras o komma ihåg?


Nu på morgonen upptäckte jag att kattmaten var slut.. hmmm måste inhandla nu när jag ändå kör till byn.


Kommer hem nu för en stund sedan

  o parkerar bilen,och upptäcker att det ligger ingen kattmat bredvid mig i pasargerarstolen.

Det var just då jag tycktes mig komma ihåg att mina små sekreterare ,hjärncellerna har ledig dag.. o inte går det att beordra in dom.


  


Annmarie

Av ramdala-kiza - 14 september 2010 21:58

i säcken..helt klart .När vi handlar, konsumenter som vi alla är, så vet man egentligen inte vad det är man får med sig hem.. kan det vara ett måndagsexemplar?

Jag har haft oturen ett flertalet gånger att just få med mig hem måndagsexemplar. 

Har det inte varit dvd spelare, så har det varit hårfönar, eller dammsugare.

Men har man bara garantisedel eller kvitto kvar så går det ju med lätthet att ordna upp saker o ting. 

Men när det gäller människor o relationer så är detta lite knepigare.

Även där har jag dragit nitar, fått ha några måndagsexemplar på öppet köp en tid.

Tack o lov så har jag nu en riktig superduper maskin som går o står i alla väder...  Tänker aldrig lämna honom tillbaka, o till vem? Han är för underbar för vem som helst, man får förtjäna att få hans kärlek och det menar jag. Han har valt mig o det är jag så lycklig för.

Han bryr sig om, det är underbart..Inte ett ont ord om någon faller på hans läppar, aldrig ett ont ord eller elakt sms jag fått av honom. Han använder sig aldrig av ironi eller sarkasm och det kallar jag för en god o underbar människa som visar kärlek. 

Så nej tack inga måndagsexemplar för mig mer.


Nu ska man inte blanda ihop konsumtion med relationer,men det verkar som om det börjar mer o mer bli vanligt att människor väljer sina partners utifrån utseende o status, en del vill helt sonika ha en partner som en trofe´,fruktansvärt med mina ögon sett.

En del kan inte hantera det, en del kan inte förstå när någon blir kränkt o illa behandlad.. bara han/hon har trofe´n att visa upp. Så min fråga kanske inte är så overklig, håller dagens matrealism nu också att visa sig i relationerna, kvantiteten..men inte kvaliteten.

Frågan är öppen.....

Men en sak säger jag och lovar jag... att den som är dum eller kränker mina nära o kära, mina goa vänner eller mina nära medmänniskor de ska få se både hin onde själv o Gud dansa hambo framför dom.   Det låter kanske elakt o ointelligent sagt.. men jag måste klä det i ord som jag känner. För har jag tagit mina nära o kära under mina vingars beskydd så förblir dom där, oavsett vad som händer. 


//Annmarie


  

Av ramdala-kiza - 14 september 2010 17:59

Nu ligger vi i beredskap här hemma.


   Linn o jag  har klätt om......


Väntar på ett viktigt telefonsamtal.....

Frågan är stor: Hur har det gått idag?

Vem rörde sig bäst..?

Hittade de överhuvud taget fram?

Fick Fredrik en dans?     


Ja, nu ligger vi verkligen i beredskap,fullt fokus...ska vi behöva trösta eller ska vi korka upp Champagnen?

Ja det är frågan.....

Man kan tro att det är jag som ska vara med i "Dansfeber"

Men det är ju lilla........

   Susanne....

Av ramdala-kiza - 14 september 2010 10:17

Ja, det var just det.

Har nu krupit ner i min säng. Riktigt sovarväder, jag mår inte så bra.. frusen o trött. Kan inte förvänta oss någe annorlunda känsla när den nya istiden står för dörren.Men först måste de gröna skifta färg o singla ner till marken.


Var det inte igår som vi tog våra metspön o begav oss bort till bryggan?


Var det inte igår vi satt ute på altanen till 11 på kvällen, drack ett glas vin o njöt av sommarnatten?

Var det inte igår som vi stack ner till havet för att sola o bada?


Var det inte igår som jag fick öppna ett försök till tvärdrag mitt i natten för att det var 30 grader varmt ute?


Det känns som igår...

Då förstår man hur snabbt livet har sin gång, förut när man var liten kändes allt så avlägset.

Jag todde man skulle leva  miljoner år, att man hade ett "helt" liv på att göra det där som man önskade få gjort, och få uppleva.

Man drömde om ...man o barn o hus o djur.

Nu ar jag haft o har allt det där.

Vad ska man nu se fram emot, vad drömmer jag nu om?

Fler sköna sommarnätter, fler fiskar på kroken,många ljumma dopp i havet?

Ja, drömmar o framtiden är drivkraften i oss människor, det är den som gör det värt att leva.

Mina drömmar när jag var liten gestaltar sig nu på så sätt att jag ser fram emot att mina barn får uppleva allt det där jag drömde om, fast tusen ggr mer o att det verkligen slår in.

Ha en fortsatt finfin dag med massor av dagdrömmar o önskningar 

// AM


  


 




Av ramdala-kiza - 14 september 2010 08:13

Tänkte ju jag skulle hissa eller Dizza idag. Men nu får det handla om att jag vann Dagens Tribond på Rix morgonZoo. 

Väldigt kul... 

Kan man få en praktikplats på stället tro? Kan ju skicka mitt cv att jag jobbat på Radio Blekinge. 

Nu fick jag precis ett sms från Susanne, dagens inspelning till jinglen till Dansfeber startar strax, hållet tummarna för att det går bra. Ut till BondePeters gård, inte dåligt att få se hur han bor, verkar ju väldigt trevligt på hans ställe.

Ha en fin Tisdag alla så återkommer jag under dagen //AM



Av ramdala-kiza - 13 september 2010 08:37

En vän
- av Siv Andersson

En vän kan bejaka
och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar,
drömmar och minnen.

Hon lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd
kan hon få dig att våga.

Hon står vid din sida
när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta
åt det som varit svårt.

En vän bryr sig om dig
för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig
precis som du är.



Till alla mina vänner, nära o kära. Ha en fin måndag //Am


  

Av ramdala-kiza - 12 september 2010 22:13


Kan människan leva utan fantasier och drömmar?Om vår tanke vore begränsad till det som är bevisat, det som verkligen 'finns', skulle då inte 'glimten i livet' försvinna.Vi vill gärna tro på det otroliga. Det ger livet möjligheter.
Att sedan fördomar, lögner och förföljelse ligger snubblande nära i skrönor, myter och and
ra föreställningar är ett faktum som lett till mycket hemskt. Men om sagan får vara saga är den underbar.
Gamla tiders läkekonst, både den med örter och den med trolldomskonster, var nog beroende av en hel del tro. Och tro måste vi ha för att leva, vi såväl som våra förfäder.


Så jag tar den tron med mig i kväll till sängs, att småknytt o älvor dansar där ute på reservatet. Att väsen stiger upp ur marker o hål, för att dansa sin beslöjande dans, allt för att hylla naturen o dess gåvor.


  


     


Av ramdala-kiza - 12 september 2010 15:19

Vi har kommit hem från en ytterliggare svamprunda. 

Nu ut mot havet styrde vi kosan.

Fantastiskt vackert,havet brusade, ljummen vind o varmt o skönt.

Enarna dingnade av enebär, björnbären var stora som pingisbollar (nästan).

Då kom jag på att fundera på 

Hur blir man klassad som naturreservat?

Jag kanske kan bli nominerad?

Allt växer vilt på mig, allt ifrån hår beklädnad.. till små plitor..naglar,samt ludd i naveln.

Åldern har jag också inne.. tillhör snart kritaperioden eller var det jura?

Man får inte trampa på mig, plocka små utväxter från mig, o luddet vill jag verkligen ha för mig själv.

Benen känns som stockar,o svamp finns det nog både här o där... hahahaha !!

Så visst finns det chans för mig att bli skyddad  och omhändertagen för framtida generationer..att visa upp för o göra vetenskapliga studier på.


Tror jag ska jobba på det nu.... men beträda mig är absolut förbjudet, om det nu inte är någon som jag känner väldigt väl o tillhör det manliga släktet !! Moa hahahaha.

                     Underbara bilder från ett näst intill orört naturreservat. Det blev en härlig söndag till slut. Men nu är jag trött o ska vila lite. //Kram

Foto: Privat AM


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards