Ramdala-Kiza

Alla inlägg under september 2010

Av ramdala-kiza - 2 september 2010 19:18

Det ringde tidigare i kväll.Temo,undersökning om valet.

Jag sa vad jag skulle rösta på. En del andra intressanta frågor. Men sedan kom det frågor om möbler o möbeltillverkare. Konstig blandning. Sedan frågade hon om jag ville vara med på en annan undersökning på nätet,. Ja det kan jag väl sa jag. O då helt plötsligt skulle hon ha förnamn o efternamn. Födelseår hade jag uppgett innan, samt vilket postnummer jag tillhör. Så var det med den anonymiteten   

Jag sa att detta rimmar väl lite illa. Ja, men den undersökningen på nätet kommer inte tillsammans med valundersökningen. Ja men du vet ju nu vem jag är.. om jag vill vara med på nätet,obehagligt.

Nej tack sa jag.. vänligt men bestämt.


Jill o Inger kommer inte ikväll, de stannar kvar på ett annat ställe över natten o dyker upp i morgon.

Detta blir dagens sista inlägg, nu är jag så trött o ska lägga mig tidigt, planerar jag i alla fall.

    Tiger kan konsten att vila han!!


Sedan kan jag upplysa om att de som jag inte ville skulle hitta mig här har nu funnit lilla mig. Så var det också med den anonymiteten, men skit samma, man är väl jättespännande så jag tar det som en komplimang o sedan kan de börja kopiera o härma mina inlägg som de alltid gjort förut så är lyckan total. Hejja!!!  


Dagens visdoms ord: Man ska inte ta för givet att det är en hästs hovar som hörs, det kan även vara en Zebras.


   Mojje som Zebra....   

Foto: Privat AM

Av ramdala-kiza - 2 september 2010 16:29

Underbara september. Vad vädergudarna är rara mot oss.

Ett sådant strålande väder. Vi har bestämt Linn o jag att vi ska äta ute. Vi lyxar till det ordentligt.

Meny:

Fläskkotlett

Potatis

Broccoli

Morot

Blomkål

Gräddsås 

Tzatziki

Stekta kantareller

     Äta ute. På altanen det är livskvalitet.  

Av ramdala-kiza - 2 september 2010 12:52

&hl=sv_SE&fs=1&">

&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304"


Av ramdala-kiza - 2 september 2010 07:01

Att det ska vara så svårt..

Att väcka ett barn!!

Har försökt få upp Linn en lång stund nu.Samma visa varje morgon   


God Torsdag på er.Ha en lovely day.


  

Av ramdala-kiza - 1 september 2010 16:35

Igår när jag var ute o hängde tvätt så vart de ju lite arbetare här på området. jag frågade när de trodde dom skulle vara klara. 

Vi pratade om väder o ditt o datten så plötsligt frågar den ene karlen.

-Jag känner igen din röst!Är det inte du som hade ett program på radion förut.

-Jo, svarade jag.

_Ja AM är det väl?

Min fru kommer att bli överlycklig när hon hör att jag pratat med dig, o arbetat bredvid ditt hus.

Han gick till lastbilen o hämtade ett gammalt kvitto o så sa han, att snälla sätt en kråka här så blir minfru glad. Vi lyssnade alltid på dig o den där andra..

Karin?

-Ja, just det.

Så nu har en gammal skata fått rita en kråka på ett kvitto. 

hoppas hon blev glad

O faktiskt jag blev rörd, tänk att man är ihågkommen.  


       På den tiden det begavs sig.... Karin Lindell o jag i studion. Foto:Privat

Av ramdala-kiza - 1 september 2010 12:32

När jag sitter här ibland på min blogg så rullar bloggplatsens header överst på sidan. Människor som vill göra reklam för sina bloggar.

En trend som jag lägger märke till är dessa bloggar som har riktat in sig på sitt moderskap. Flickor som väntar barn eller nyss fått barn,eller som är småbarnsföräldrar. Jag hoppas verkligen att ni fortsätter ert fina moderskap framöver, barnen kommer att växa o bli äldre,de blir obstinata o tjuriga osv. När ni känner att ni inte orkar mer eller att tomtebolyckan bara var en illusion,tänk då på allt ni skrev på bloggen om er växande mage, om babyn så rosa o väldoftande i er famn.

Föräldraskapet varar hela livet ut, o inte bara under den tid ni bloggar om den.  



En mor
Av: Siv Andersson
En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.
Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.
Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.
I livets alla skeden
förblir hon dock densamma...
Din alldeles unika
högt älskade mamma.  
 
 


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards