Ramdala-Kiza

Alla inlägg under oktober 2011

Av ramdala-kiza - 29 oktober 2011 14:22

Vad bidde det då?

Det bidde ett par skor.


Loppis är poppis.

Som vanligt besökte vi tivolis o Lions, loppis i Sölvesborg som hålls varje lördag.

Fantastiskt mycket saker.

Hittade två vääldigt fina sängar ..fräscha o så endast 250 kr st.

Synd att man bor borta i Karlskrona.


Men jag hittade ett par helt oanvända höst skor.

 

Märke Gyllene Gripen, svenska alltså i äkta skinn...

75 kr. Det tycker jag är ett klipp alltså.

Jag kan ha dem både till snygg klänning o finbyxor.




Julklappar även inhandlade.

Håkan o Millans klappar är nu klara.

Har även köpt klapp till Frida o Tor o så en liten klapp till barnbarnet mitt.

 

I kväll ska vi besöka min svägerska som är hemma över helgen. Underbara Stina vad jag ska krama

om dig.



//Annmarie


  





Av ramdala-kiza - 26 oktober 2011 14:28

Idag ett långt besök på celikaimott på sjukhuset.

Blodprover o allt annat som tillhör som jag inte går in på här.

Tänk vad tekniska prylar o fina uppfinningar det finns inom sjukvården.

Tack alla som sitter o forskar o klurar ut sådana tingestar.


Allt kan man nästan fixa nu för tiden...






//Annmarie  

Av ramdala-kiza - 25 oktober 2011 18:09

efter första dagen på nya arbetet.

Så trevliga medarbetare, och hon som ska lära upp mig som jag sedan förmodligen får tjänsten efter är så härlig, en Stockholmspingla på 67 år.

Ja ,henne gillade jag medetsamma.

Min chef kom upp o tittade till mig..

-Vad är det för någon du har satt in här.. sa I, hon ville ju ha kaffe direkt..sådana arbetskamrater går hem hos mig sa hon sedan o blinkade med ena ögat.


Arbetsuppgifterna var inte enkla och det kommer ta sina modiga timmar o dagar att sätta sig in i systemet.. men jag har nog får mästaren till att lära mig detta så det blir nog bra i slutänden.


Ska serva hela landstinget i Blekinge med personal där det fattas, hålla reda på vilka som är tim vikarier vilka som tillhör resursenheten, vilka som ska ringas in, vilka som inte har befintlig utbildning eller som har rätt kompetens. Vilka som är sjukskrivna eller ha semester. 

Får ha koll på om just den som kan ta ett pass har varit o kan ex avd  Thorax eller ÖVA el Rehab i Karlshamn. Om avdelningarna behöver en Usk och jag inte kan boka någon får jag sätta in en syrra istället, och för det är det koder och förkortningar, särskilda färger för olika tidspass... ect ect.. ja ni förstår... ja jag blir svettig bara jag skriver om det.



Men jag är så nöjd med första dagen och ser redan fram emot morgondagen...



//Annmarie

Av ramdala-kiza - 24 oktober 2011 12:35

väntar alltid för länge.

Just så känns det idag.

Väntar på lönen som kommer på onsdag. Väntar på att få sätta igång med nya jobbet.

Väntar på att få åka upp till Sthlm, tampas med Kajsa Ingmarsson o ge henne o de medtävlande det riktigt svettigt värre, är taggad så in i norden.

Men i helgen ringde de från Meter.tv o ändrade inspelningsdatumet till den 18 nov istället, pga att de har fått jobba häcken av sig i studion o inspelningstiden blivit längre än väntat. Så lilla jag får vackert vänta.

Så just det program jag kommer att tävla i kommer nog inte att sändas förrens i slutet av programserien.


Men som sagt den som väntar på nåt gott.


Väntar på att få träffa min älskade särbo snart.

Väntar på att få se lilla barnbarnet igen. Väntar på bättre väder.

Väntar på att det snart blir vår igen.


Livet är en lång väntan, och kanske man just missar de små godbitarna o de gyllene tillfällena då?


Vad väntar du på ?





 




Glöm inte titta på premiärprogrammet månd 31 okt på 7,an



// Annmarie

Av ramdala-kiza - 23 oktober 2011 18:25

säg vad beror det på?


Köpte mig fina höstkängor för tre veckor sedan, kände mig jättefin. Sedan kom dottern hem o sa att pappa hade sagt att jag var tvungen o köpa höstskor till henne,han hade köpt en jacka, väldigt dyr.

Så vad göra..? jo hon fick mina.


Får köpa mig ett par nu när lönen kommer.. jag klarar mig. 

Tur vi har samma storlek o hon tyckte mina var jättefina.

Så här finns en mamma som trollar med knäna o så har det alltid varit. Har jag fått presentkort någon gång ja då har jag gett bort det till barnen så de har kunnat köpa ex kläder.

Varför skriver jag detta.

Jo för att livet går att leva fast man har knappt med medel när man är sjukskriven o har inte många korvören kvar att leva på efter räkningar är betalda.

Tänker på de som handlar o handlar.. köper kläder som de hänger undan i garderober med t.om prislapparna på ..som sedan aldrig blir använda. Handväskor o skor som matchar.. som bara måste ha sådant de egentligen inte behöver.

Jag kom på attt skriva om detta för tankarna gick vad jag skulle ha på fötterna när jag återvänder till arbetet i veckan. Blir hemma i morgon oxå för att jag inte är riktigt kurrant ännu, o går jag dit så drar jag väl på mig ytterligare virus nu, är väl som en svamp kan jag tro.


Men det löser sig sa hon som sket i vasken.


Nu ska jag ta mig en kopp honungsvatten med lime i o krypa upp i soffan o tycka det är väldigt tyst här efter att lilla såskoppen åkt till pappa sin.



// Annmarie

Av ramdala-kiza - 22 oktober 2011 23:41

som verkligen värmer hjärtat.

Kan rekomendera  Poppers pingviner en mycket sevärd familjefilm där som vanligt Jim Carrey gör en briljant Popper, den storslagna mäklaren o driven affärsman med sanslösa metoder för att få sina storslagna fastighetsköp att drivas igenom, enda tills det kommer en pingvin på posten.. o sedan 5 stycken till.


Vi har avnjutit denna sällsamma berättelse ikväll till tända ljus Linn o jag.. 


Men jag hoppas verkligen det inte blir den effekten som det blev efter 101 Dalmatiner att ..  nu ska alla ha en pingvin istället för en Dalmatiner...



 

//Annmarie

Av ramdala-kiza - 21 oktober 2011 21:46

Ja idag får man vara glad att man har ett jobb.

det har varit fantastiskt struligt med min anställning den senaste tiden pga min skada i ryggen .

Men idag har jag fått ett erbjudande av Landstinget som jag inte kunde tacka nej till.

Har fått tjänsten som ansvarig för sjuktransporten på Landstinget,bossa över ett antal transpotörer o ska fixa  och ta emot bokningar från klinikerna o hålla ihop logistiken. Ska visst sitta  borta vid Röntgen någonstans, men det får jag veta mer om längre fram.Börjar till vårvintern , februari -mars.

Tills dess ska jag sitta i byggnad 13 och samordna somatik resursen som numera inkluderar psykiatrin. Boka personal o så. Ska bli jättekul.


 


Tänk att jag fick en sådan bra tjänst, jätte tacksam och glad.

Kommer att sakna patienterna o de arbetskamrater, men måste tänka först o främst på min hälsa.


Kan inte tacka nej till detta o kommer bara inte på fråga.



Annars är det sjukt här ska jag säga. Så krasslig i kväll, feber o hosta inget kul alls.


 



Sov så gott alla små såskoppar.



//Annmarie






Av ramdala-kiza - 21 oktober 2011 14:01

Hej hej hej :-)

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards