Ramdala-Kiza

Alla inlägg under augusti 2011

Av ramdala-kiza - 10 augusti 2011 11:43

 

Ingen insperation att skriva här.

Ibland saknar jag mina vänner som jag vet läser min blogg, skulle vart roligt om ni hört av er någon gång istället eller kom o hälsade på. Jag är inte pigg längre att dela med mig av min vardag eller händelser....när man inte ändå vill ha någon fysisk kontakt. 

Alla ni andra tackar jag så mycket så länge o inom en framtid så ses vi igen här eller i någon annan blogg.


Kram på er



//Annmarie

Av ramdala-kiza - 6 augusti 2011 14:23

Antikmässa på Bäckaskogs slott.

Underbart roligt. Men hade kunnat kallat det för antikförsäljning. Massor av vackra saker till mindre vackra priser. En Rysk ikontavla 15x15 cm, 5000:-.

Men det har varit en nostalgitripp, allt från tidningar till gamla vackra bleckburkar. Vackert porslin, filmisar, leksaker. Kristallvaser och smycken utöver det vanliga.

Jag hittade det lilla bladet vi fick i söndagskolan...Lillklassen. Tänkte nästan köpa men det fick vara.


       


Sugen blir man ju på kaffe, så vi besökte slottets cafe´.


               


Efter en god fika så besöker vi slottsgemaken, och det var en upplevelse i skönhet o estetik.

Hade inte haft något emot att bo i dessa vackra salar, med eller utan slottsspöken!!


            Karl XV Johan.


          Vackra väggmåningar fanns det i alla rum o salar.



När vi nu ändå var i gång o utforska Skånska slott o herresäten så for vi vidare till Trolle-Ljungby slott, har alltid velat gå in där och titta men har alltid varit stängt när jag befunnit mig utanför. Men så icke idag, men till min stora besvikelse fick man bara besöka borggården, o hade de tagit betalt för det ja då hade jag som jätten slängt en stenbumling så stor att vallgravarna hade orsakat översvämning o Wachtmeisters potatisskörd hade ruttnat bort. För det var absolut den värsta besvikelse idag. Men en så stor Ask stod på gården, den största jag någonsin sett, ja trädet Ask alltså.

Omgivningarna var och är vackra där nere, så här kommer lite foton.


                Sist besökte vi slottskyrkan brevid, från 1200-talet, dopfunten även den från samma århundrade.


Under denna slottsutflykt såg vi inte röken av vårt Kungapar som är här nere i dag på Scoutlägret, och det iofs tur det för jag eller någon annan orkar inte vända blad åt Kungen.. det får andra göra för vi "Bönder" har fullt upp med att vända höet i dessa Sl(o)ttertider.


//Annmarie







Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards