Ramdala-Kiza

Alla inlägg under oktober 2010

Av ramdala-kiza - 31 oktober 2010 13:52

Hälleviks stranden..

Här var det kottar, här var det sand, här var det döda måsar ...så kan det vara, ett liv på en strand.


             

Foto: Linn o Kent.


Annmarie  

Av ramdala-kiza - 30 oktober 2010 23:05

Efter att sett kvällens Dansbandskampen på SVT 1 så är jag mer övertygad än vanligt.

Mitt höjda ögonbryn för dagen blir frågeställningen: Vart är Sverige o våra dansörer på väg?

Nu har vi nått botten i stället för toppen vad det gäller uppförande på de allmänna dansgolven.

Det var skämskudden ¨fram under stora delar av kvällens program

Jag vet att jag har skrivit om detta tidigare , men det tåls att ta upp .


Sedan jag var i 15 års ålder har jag varit ute på dans väldigt mycket, även har jag varit vokalissa i Thrix orkester från Ronneby .

Och denna utveckling av dansen jag ser är ingen utveckling alls. Många av de som rör sig på dansgolvet ser ut som neandertalare hela högen. Konstig kroppshålning, lustiga rullningar med huvudena som visst kallas för "Gnussande"

Vad i helvete?

Är dessa personer intelligensbefriade?

  


Och sedan denna riksbugg i olika variationer o turer..?

En ren uppvisning har det blivit på dansgolvet, så vanliga dansglada personer vågar ju sig inte upp. Ska det vara på dette viset?

Paren verkar ju inte tänka på sin respektive danspartner utan de vill bara visa hur jäkla duktiga de är.. rena rama egotrippen har dansen blivit.

Skulle vilja säga:

-Ja ja Jag ser hur duktig du är..bravo klapp i händerna.

Sedan har vi ett annat klientel ute på dansgolvet från olika dansföreningar som drar in som rena rama lemmeltågen o ut på dansgolvet, de bjuder ju bara upp inbördes o ger aldrig andra en chans att få komma upp o röra på sig. 

Klubben för inbördes beundran har det blivit. 

Grupptillhörigheten lyser stark här, o fan ta den som försöker komma in o spräcka bubblan!!!

  


Nej, fy!!!

Ringde Karlavagnen en kväll för ett halvt år sedan och tog upp detta, o vilket gensvar jag fick, SR ringde till och med efter midnatt o ville förmedla kontakt från personer som höll med mig o ville skriva till mig. Väldigt roligt att höra på radion att äntligen vågade någon säga som det var o hur det har blivit.


Nej jag kommer att sälla mig till den skaran som får vara handväskehållare.. hellre det än att dansa med en karl som tror han är på Danstävling.


It takes to for a tango...


Annmarie

Av ramdala-kiza - 30 oktober 2010 15:03

        

Av ramdala-kiza - 30 oktober 2010 08:34

Alldeles snart lyfter lilla röda bilen från Ramdala.

Kosan styrs mot västra Blekinge.

Linn o jag o Viktor.

Samt Katla såklart. Ska bli kul att se om hon kommer ihåg Kent nu efter en vecka.

Vi ska köra till Kristianstad o shoppa lite, Katla o jag håller oss nog på ett ställe, orkar inte gå på stan någon längre tid.

Men Kristianstad är verkligen affärernas stad, men alla som känner mig vet om att jag är som lyckligast ju längre jag är ifrån en affär.

Jag går hellre en strandpromenad i höstrusket, kastar pinnar till Katla o dricker varmt kaffe, det är livskvalitet det.

Men jag ska köpa hem en bale toapapper på Ekohallen, för här går det papper i parti o minut nu...hahahaha.

Ha en underbar lördag mina vänner så kanske jag hiner uppdatera något mer kanske under lördagen.

O glöm inte ställa klockan i natt.


  

En stilstudie av Kent o mig (Ask o Embla på Sölvesborgs torg.)

Kanske blir det förresten lite babyprylar med på Ekohallen (Hemlis)   


Annmarie

Av ramdala-kiza - 29 oktober 2010 22:17

Nej verkligen inte, det du ser, det du tror o det som är sanning innehåller en hel palett av färger.

Såg tidigare på programmet Skavlan som är den bästa talkshow som nu går på Tv  enligt mitt tycke.

Bland gästerna fanns en kille som arbetar som ambulansförare i Norge. Hans pappa som var polis blev ihjälskjuten under det  stora Bankrånet mot Norske Bank 2004 i Stavanger.

Han var i tjänst den dagen och fick beskedet genom sin arbetsledare.

Han begärde att få se sin far såsom han satt fortfarande skjuten i Polisbilen, teknikerna gav honom en enskild stund där i Polisgaraget som bilen hade bogserats till.

Han hade en underbar livssyn , ingen bitterhet, hat eller ilska kände han mot sin pappas banemän, de var 11 st. De kom över 57 miljoner Norska kronor. 

Efter att de gripits satt han med varje dag i rätten, han bad om att få träffa alla rånarna även då hans pappas baneman när de kommit till sina respektive anstalter för att avtjäna sina straff.Han ville inte tala om i TV vad de pratat om utan tycker detta är hans o rånarnas angelägenhet. Han har förlåtit, gått vidare o mår bra.

Han tänkte aldrig när det hänt att: Varför?

Utan istället: Varför inte !

Han hade sedan han var liten levt med sin pappas arbete, men inte förens han började som sjukvårdare förstod han innebörden av vad som skulle kunna komma att ske. Så den dagen det hände hade han en strategi vad han skulle göra, vad han ville göra osv.


Så livet är inte bara svart eller vitt, det kan med vara en vacker regnbåge och i bägge ändar kan det finnas en skatt...och den kan just Du finna.....



            


Svartvita kort är fint..


Låt er färgas av goda intryck, fina möten o det vackra i livet.....


Annmarie

Av ramdala-kiza - 28 oktober 2010 22:43

av alla dessa band vi ska hänga på oss. Att rosa o blå bandet o även röda bandet finns är helt ok och nästan livsnödvändigt. Men gula bandet, har ni hört talas om det?

Jo, det ska vi köpa för att stödja de svenska killar som befinner sig i Afghanistan.

Pengarna ska gå till dessa unga män som kanske blir skadade eller drabbas av psykiska ohälsa. Lite extra kosing så att livet känns lite lättare när de landar här hemma, även för anhöriga, hjälp till terapi o dyl.


Nu undrar jag om vi inte har en försvarsmakt?


Ska vi då behöva gå omkring o se ut som julgranar.. detta håller på att bli för mycket.

Ingen har tvingat dessa män ner till dessa oroliga ställen.

Om man tjänstgör i Afghanistan eller i Kosovo så får man olika betalt.  I Afghanistan. Runt 30-35,000:- i Kosovo runt 20.


Nej att kompensera dessa ekonomiskt borde staten stå för. 

Vi har inte blivit indragna i någon konflikt, vi ska vara neutrala, men det är vi inte.

Nej, något gult band kommer aldrig sitta på min jacka, snål är jag inte , men lite måtta får det vara.


Kanske jag skulle skapa ett band till förmån till mig själv.. undra vilken färg det skulle bli. Svart  eller? 


  

Och de som ser bandet på någons krage tror ju att det är

något symboliskt märke för stöd åt SD .


Godnatt tossiga Sverige

Annmarie


Av ramdala-kiza - 28 oktober 2010 19:32

I kväll har det varit fajt här hemma och det pågår än.

Vågar mig inte in i vardagsrummet, någon konstig uppgörelse pågår där inne.

Jag svär mig fri från all inblandning.

Undrar vad det handlar om ?

Jag har väl alltid lärt mina barn hyfs o uppförande.

Men det senaste tillskottet har visst inte börjat anammat den regeln ännu.


Antagligen handlar detta om Tomtens varande eller icke.

Har fått en hund som inte ett ögonblick tror på denna skäggiga farbror..Voine voine ,hur ska denna Jul bli ?

Eller så har Katla avslöjat nu MjukisHunden Julius förklädnad så hon biter i ren frustration, hade  jag också gjort....


Ska inte låta henne se filmen "Tomten är far till alla barnen" då kan  hon få för sig vad som helst.


             AVSLÖJAD!!!!



Håll masken go vänner...

Annmarie

Av ramdala-kiza - 28 oktober 2010 07:45

på fronten.

Ska väl ut o kissa Katla, själv kissa lite.

Köra Linn till skolan. 

Följa med Linn till tandläkaren.. alltså en helt vanlig dag i slutet på veckan.

Torsdag= Ärtsoppa...Näpp inte här 

I dag blir det LAX.

  

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards