Ramdala-Kiza

Alla inlägg under oktober 2010

Av ramdala-kiza - 27 oktober 2010 17:33

I dag har det gått i 180 här. Sjukgymnast, runda med Katla.

handlat. Betalt räkningar, ringt samtal, tagit emot samtal.

Beställt ved,köpt blommor, dammsugit, torkat golv. Hämtat Linn i skolan, lagat middag .

Nu är jag totalt slut. '

Linn sköter disk o städning av sitt rum o Katla nu en stund framöver.


Nu lägger jag mig på soffan en stund..


   En riktig flitiga lisa har jag varit idag, men köpte ingen det fick bli..St.Paula o en Azalea istället.


Annmarie

Av ramdala-kiza - 27 oktober 2010 08:20

Utsatt hela dagarna för en gigantisk hjärntvätt. Trodde vi levde i ett neutralt land o all påtvingad information var förbjuden. Blandat med detta hör jag ideligen samma musik från 7 på morgonen till 4 på eftermiddagen.

Ska idag gå till attack.. bokbränneri? Nej,men jag ska dra ut kontakten eller öppna batteriluckan o slänga tingesten i havet.


Vad jag pratar om?

Byggarbetarna hos min granne här bakom har sin radio på på högsta volym, bergsprängarvolym. De spelar hela dagarna o en kanal som jag aldrig lyssnar på.

När jag går här inne hör jag varenda tonartshöjning, varje nyhetssändning.


Nej, idag blir det ändring, de får ha lurar på sig eller lyssan på radio genom sina mobiler, vad som helst bara jag slipper. Tror ju att jag hamnat bakom ett nöjesfält, med bankande, maskiner som surrar, tillrop, svärord o en aldrig sinande musikflöde.


Ska förslå i alla fall att de byter kanal kanske!!

  


Ha en bra dag alla o glöm ej öronmuffar...

Annmarie

Av ramdala-kiza - 26 oktober 2010 18:53

Tänkte att svartsoppa skulle vara gott till Mårtendagen som närmar sig.

Mitt stora nöje i dag har varit att smyga på gässen nere vid havet, även att provsmaka det som de släpper ifrån sig. Matte satt på en sten, då kommer jag o lägger en present i knäet, en lite Gåsabajs, omtänksamt av mig va? Men matte sa att det 

hade varit bättre med ett Gåsaägg så hade vi bakat sockerkaka, jättegott säger hon, hoppas det är mycket socker då ?

   Verkar lovande detta...


   Där är Mårten o grabbarna grus...


   Hmmmm....hur ska jag nu bära mig åt?

   Tar detta hållet tror jag...

   Nej.fy sören vad matte kom långt bort, bäst jag stiger i land!!


Nej.. någon gåsamiddag blev det inte , men en massa tång, kanske jag skulle bli vegge, eller vad tror ni, kan ta hem en bale till Matte så kan hon ta ett tångbad hon, o jag kan leka tångräka, eller förresten, Tiger, hårbollen där hemma kan få dom, hört att han gillar sådana kryp!!


Sedan for vi med plåtburken som morrar o hämta Lillmatte i skolan. Jag fick ligga själv i bilen en stund, när matte kom tillbaka så överöste hon mig pussar... tänk så glad hon blev över att hitta på parkeringen, hon spårar bra hon.


När vi kom hem lagade matte fisk, jag fick smaka, nja inte lika gott som en gås men nästan. 

Sedan lekte lillmatte top Dog, nej,,jag menar Top Model och kan ni tänka jag fick vara med!!!!


  

Lillmatte o jag


Ok..sova nu

Håll er på mattan hälsar..

Katla the Babe


Av ramdala-kiza - 26 oktober 2010 18:53

Tänkte att svartsoppa skulle vara gott till Mårtendagen som närmar sig.

Mitt stora nöje i dag har varit att smyga på gässen nere vid havet, även att provsmaka det som de släpper ifrån sig. Matte satt på en sten, då kommer jag o lägger en present i knäet, en lite Gåsabajs, omtänksamt av mig va? Men matte sa att det 

hade varit bättre med ett Gåsaägg så hade vi bakat sockerkaka, jättegott säger hon, hoppas det är mycket socker då ?

   Verkar lovande detta...


   Där är Mårten o grabbarna grus...


   Hmmmm....hur ska jag nu bära mig åt?

   Tar detta hållet tror jag...

   Nej.fy sören vad matte kom långt bort, bäst jag stiger i land!!


Nej.. någon gåsamiddag blev det inte , men en massa tång, kanske jag skulle bli vegge, eller vad tror ni, kan ta hem en bale till Matte så kan hon ta ett tångbad hon, o jag kan leka tångräka, eller förresten, Tiger, hårbollen där hemma kan få dom, hört att han gillar sådana kryp!!


Sedan for vi med plåtburken som morrar o hämta Lillmatte i skolan. Jag fick ligga själv i bilen en stund, när matte kom tillbaka så överöste hon mig pussar... tänk så glad hon blev över att hitta på parkeringen, hon spårar bra hon.


När vi kom hem lagade matte fisk, jag fick smaka, nja inte lika gott som en gås men nästan. 

Sedan lekte lillmatte top Dog, nej,,jag menar Top Model och kan ni tänka jag fick vara med!!!!


  

Lillmatte o jag


Ok..sova nu

Håll er på mattan hälsar..

Katla the Babe


Av ramdala-kiza - 25 oktober 2010 19:16

En liten ögontjänare har jag visst fått i huset, denna underbara varalse som ser så timid ut, själer som en korp!!

I dag när jag bäddade sängen, undrade vart mina prydnadkuddar tog vägen...?

Jo jo, i Katlas krypin,nog för att hon alltid vill ha något under huvudet när hon sover, men Mattes kudde? Det finns gränser   


När Linn kom hem blev det massor av kramar o kel..stulna kyssar så där i förbifarten. 

Vi kan vi med   

  

      


//Annmarie

Av ramdala-kiza - 24 oktober 2010 22:36

Nu sänker sig natten över det Magnussonska hemmet.

Katla o jag hade en fin resa tillbaka till Karlskrona.Hon sov hela vägen hem, stannade vid Nättraby o handlade, då fortsatte hon sova i bilen. Duktig min lilla Pia är hon.

När vi kom hem blev kisarna glada, mindre glada blev dom när de förstod att byrackan var med hem 

Kunde du inte lämnat henne i Sölvesborg? Såg de ut att tänka.


Frida o Tor har varit här i kväll, vi har spelat bingolotto, eller rättare sagt jag. 

Vi har busat med Katla o fikat o mått gott. De hade varit ute hos Fridas pappa o tog svängen  hit en stund.


Katla ska nu vara hemma några veckor så att hon hinner aklimatisera sig lite, valpar är känsliga o ska inte flänga runt till olika ställen hela tiden.




De blir bara nervösa av det,magen kan bli oredig, sömnproblem o andra symtom kan uppstå.Nu gick resan till Kent bra o vi stannade inte ens ett dygn.

Man kan bara tänka hur vi gör med våra barn. De ska heller inte flänga runt till olika ställen, en dag där o två dagar där, de behöver rutiner lugn o ro..de är känsliga de små liven o behöver en fast punkt, då får man heller prioritera dom än sig själv först, det har jag alltid fått göra sedan Linn o jag blev själva

   Favoriten...Dammen!! Det bästa som fiiiins!!!!




   Katla.den sötaste valp som fiiins!!!!


Så då ska det vara lika med våra små djurbarn. Inte konstigare än så faktiskt.


Nästa helg ska Kent laga min bil, serva den o göra den fin till jag ska åka upp till Dalarna, ska hälsa på min älskade vän Susanne, ha några fina dagar där, bara Frida o jag.

Godnatt min kära vänner hälsar Annmarie med en kram.


Av ramdala-kiza - 23 oktober 2010 16:25

Idag har det varit ännu en premiär.

Katla har fått följa med till Sölvesborg.

Resan gick såå bra. Hon har sovit hela vägen,förutom då matte tvingade henne ut o kissa vid Pukavikskiosken. Där träffade hon ett äldre par som kelade med henne en lång stund, hon mottog klapparna väldigt positivt o åmade sig o hade sig.

In i bilen igen o vidare.

Först var hon lite reserverad mot Kent, men det varade bara en timme sedan var det raka puckar här... mitt i prick faktiskt.Hejja Stolpe in!!!!


Dammen i trädgården har redan blivit favoriten, hon springer mot den i full kareta, o hade hon fått så hade hon inte tvekat att hoppa i.

Hon har ätit Fläskfile´med hasselbackspotatis, mums tyckte både matte o hon, den fenomenale kocken är naturligtvis Kent.

Inte en gång hon har kissat här inne..vilken cooling hon är. vår lilla bebis. Kent föll huvudstupa för henne, dessa underbara ögon!!!


  Lika som hemma fann hon sin plats i hallen.  

Kent o Katla kollar på Alpackor på Animal planet. Vem var det som sa "Inga hundar i soffan" i telefonen häromdagen?   


Nu ska vi bara mysa resten av kvällen.

Ha en skön lördagskväll önskar Annmarie,Kent o Katla.

Av ramdala-kiza - 23 oktober 2010 00:11

Kvällen är slutt o natten har tagit ett kliv in, har pratat med min lilla Frida en stund,även ett lååångt samtal med Susanne och Linn..vilken fin avslutning på dagen.


Katla har skött sig fint i kväll, en liten olycka i badrummet nyss.. men vadå,hon är ju så liten och det var mitt fel,gick in för o hämta ensak i badrummet o såg inte att hon gick efter, stängde dörren o släckte o hon blev väl så rädd stackars henne ,dumma mig  


Vi får se hur vi gör i morgon, hade halvt om halvt bestämt att köra till Sölvesborg, men Frida tycker det inte är bra att flytta på Katla så tidigt en stor omställning för henne. Jag är lite labil i detta. Men vi får se.


   My cup of Te..  


Nu säger vi natti härifrån o tack för idag..

Annmarie

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards