Ramdala-Kiza

Alla inlägg under oktober 2010

Av ramdala-kiza - 7 oktober 2010 09:48

I går vart jag på mitt arbete o träffade arbetsgivaren.

Det huvudsakliga temat blev hurvida vi ska gå vidare i min situation o yrkesroll.

Jag vet att detta var tvunget att diskutera, men man trycker undan det så länge det går.

Varken han eller jag tror nu längre på att jag kan återgå till min huvudsakliga syssla, handikappet sätter stopp, det är bara så. Men ännu kanske vi inte ska slänga in handduken,har ju en tid för bedömning här nu i oktober, och inte förrens efter det kan vi ta några definitiva beslut.

Landstinget är ju piskade att fixa något annat till mig, och vad det skulle bli vetman inte o inte de heller säkerligen som amen i kyrkan.


Det är bara att acceptera läget just nu. Men jag vill absolut att de kommande arbetsuppgifterna blir något med psykiatri att göra, annars är det slöseri med kompetens tycker jag, all den kunskapen som man faktiskt besitter får helt enkelt inte glömmas bort, utan vi måste skapa något utifrån det faktum att jag har alltid enligt mig nu varit bra i min yrkesroll.


Just nu känns det som om det hela är overkligt, vil inte förlora alla mina underbara arbetskamrater, alla de goa ,underbara tokiga skratt vi fått tillsammans, dessa många gånger underbara patienter som gett en så mycket, fina möten o fina minnen.

   En lång tung väg.....


Men först o främst nu så måste jag bli någelunda frisk så jag orkar ta i tu med framtiden.


I dag ligger det ett regntungt dis över hela västra Blekinge,bara oxå att acceptera. Vi människor ska inte kunna påverka allting, utifrån det föds det uppfinningsrikedom o initiativtagande eller hur? 

   Regntunga skyar

   Den sista lilla Mårbackan,minner om en ljuv sommar som var, men ger oxå hopp om en ny.


//Annmarie

Av ramdala-kiza - 5 oktober 2010 22:27

att vara ensam, käns i hela själen.

Har varit orolig för Linn men nu mår hon mycket bättre.

Dagen har bara gått ut på att hantera värken. Sprutan jag fick i onsdags har slutat verka. Men i morgon känns det nog lite bättre tror jag.

Nästa projekt blir att försöka ta sig upp till Sthlm den 16.e Kent o jag o Linn.

Sheraton har rum över o flyget är inte så dyrt, Linn flyger för nästan halva priset. Det är TV 4 som antagligen inte har några biljetter kvar till finalen. Ska ringa Miranda på 4.an i morgon o höra. lovade Kent det.


Det är ju min födelsedag så det är ju kul. Hoppas det går att ordna.


Mailat över bilder till Peter idag, han vill att vi kommer upp oxå. Sedan har Fredrik skrivit till mig, kul med nya vänner.


I morgon ska jag till Chefen på löneförhandling...spännande. Kanske hälsar på arbetskamraterna lite, hoppas de blir glada över att se mig.


Nej, nu får det bli sängen....


   Peter fixar till dansstövlarna i omklädningsrummet.


  

Härligt med nya vänner........



Natti  //annmarie


Av ramdala-kiza - 4 oktober 2010 22:50

Hemresan igår gick bra. Susanne o jag fick ha rummet lite extra. Vi såg programmet i repris sedan var det att ge sig av.

Efter ett litet tårfyllt farväl till Fredrik o Peter med många kramar så gick vi tilll Centralen. Åter ett sorgligt men ändå glatt på återseende farväl.

Väntade en stund på Bromma. Thomas Deutgen med sambo på samma plan hem till Ronneby.

Det var konstigt att köra hem till lilla lugna Trummenäs efter så många spännande dagar o möten. Men jag säger det borta bra men hemma bäst.


Jag har ju mest skrivit hur de andra har mått, upplevt och gjort för kuliga saker o inte skrivit så mycket om mig. Men det är jag i ett nötskal, egocentrisk kan man precis inte beskylla mig för att vara.

Men detta har varit en riktigt rolig upplevelse, dagar jag aldrig ska glömma.

Det bästa har varit att man knytit så fina kontakter.

Fredrik o Peter, två fina vänner som jag hoppas känner lika för mig. Nanna,Fredrik o Anders lika så. Det byttes mailkontakter o annat.

Önskar dom fortsatt lycka till såklart i allt de kommer för sig att göra.

Peter vet jag har fått ett spännande erbjudande efter succen, men det är hemligt än så länge, han får väl fundera lite som jag förstått.


Det var i alla fall skönt att komma hem, alla längtade vi till de våra. Fredrik till sina små grisar, Susanne till Pila Hera o Jocken o hästarna förstås o Peter till sin goa valp o hästarna.


O jag? Efter mina barn självklart o Kent o kisarna, de blev så glada att jag kommit hem, men nu ska jag berätta något som ni inte vet, vad som jag upptäckte när jag kom in på hotellrummet den dagen då de andra vart redan o tränade.


Skulle självklart packa upp, öppnade väskan o tog i de första kläderna.... DYNGSURA !!!!!  Vad i hela världen..?


Har schampoot läckt ut eller hårsprayet ?

Luktade....  

Katt kiss....Kattkiss mina vänner.

Tröja , pantsen de nya, samt min favorittunika, allt neddränkt av katturin!!!!!

Vad göra? Skrika rakt ut JA.. tvätta NEJ!!!!    KATTA-strof !

Vad f-n ska Susanne säga när hon kommer in på rummet o det luktar skunk?

Tar första skräppåse i papperskorgen, ner med två plagg i den o knyta ihop.Sedan på papperskorgen i badrummet,plastpåsen o sedan ner med tunikan o knyta ihop..hårt.

Jaha,var ska jag göra av dom? Kan ju knappast gå ner i lobbyn på Sheraton o säga:

-Varsågod.. Jag hittade två skräppåsar uppe på tredje våningen, tror det är kattkiss i dom, vill ni vara snälla o ta hand om dem?

Eller:

-Kan man lämna in kläder för tvätt här, har några plagg som är neddränkta av katturin, kan jag få dem strukna med? Tack!


Nej, Am gläntar på dörren, tassar ut i korridoren o börjar försiktigt speja efter städerskorna, en bra bit från rummet hittar jag dom, deras städ o linnevagnar står utanför ett par rum, ingen syntes till.

Tassade försiktigt fram, vilken vagn är nu för skräp?

Hittade den o kvickt som en vessla slängde jag båda påsarna, o sedan iväg så fort jag kunde, hoppas nu det var säcken för sopor o inte för sänglinne !


Jag berättade det hela sedan för Susanne o hon sa:

-

Nämen slängde du kläderna? Vi kunde ju ha tvättat dom i duschen!!! Men massor av shampoo o duschkräm...Det hade ju fått bort lukten !! Ja denna Susanne  ..RIDÅ!!!!! Vi skrattade gott o länge..


  


Min katt Tiger hade nog på morgonen passat på när väskan stod öppen på vardagsrumsgolvet att smyga dit o kissa på de fina nytvättade kläderna..en  ny lukt, jag hade lånat väskan av min särbo. Sedan hade jag bråttom tusen tankar o slängde bara igen locket.

Det var ju tur att det bara var dom kläderna.


//Annmarie


Av ramdala-kiza - 3 oktober 2010 01:59

Vilken dag, vilken kväll. Klockan är nu 02.00 och jag är tillbaka på rummet. Susanne o en del andra har dragit vidare till Börsen. Jag orkade inte gå ända upp till Stureplan, mitt ben värker o ryggen värker. Har varit tre intensiva dagar. 

Jag är glad att jag orkat så mycket som jag har gjort.


Kan inte fatta ännu att Susanne o Fredrik o Peter gick till final, underbar energi o utstrålning.

När de kom in på scen så lyftes nästan taket i studion. En del i publiken stod upp o applåderade. Det kallar jag för ovationer det !!!


   Agneta Sjödin Och Carina Lidbom nu klara i sminket... Coola boys!!!


   Nanna, Tv 4 Hallåa klar som Carola. Man ser knappt skillnad. Jo, Nanna är sötare tycker jag.


   Fredrik o Susanne klara i sminket...


   Än så länge är scenen tom.


   Här ska vi strax sitta... som Panelhönor... Hahahahaha !!


   Jag strax för sändning.


Ja, ni som såg programmet vet resten.. en fartfylld show med massor av härliga o duktiga dansare. 


   Segergesten efter det slocknat i era rutor.. vilken lycka .Tårarna rann o man skrattade om vartannat.


   Susanne lycklig o glad.

   Här skrivs det autografer.


Sedan tillbaka till hotellet efter att ha svarat på SMS, pratat i telefon,hjälpt bönderna med att fixa o dona med saker o ting.

Susannes Bondefru Uffe med sambo, samt Susannes granne Maud kom, de fick rum i logen o vi tittade på segernumret i datorn.


Sedan bar det av till hotellet. Ska tala om att det babblades vilt i bilen tillbaka, Peter satt o pratade i mobilen ,lika gjorde Fredrik o Susanne  samt jag... Allmänt bubbel som man minst kunde bli lika berusad av som annat bubbel som man brukar ha i glas.


En snabb dusch o sedan ner  till Hotellbaren där Tv4 Hallåerna som blev panelens val satt o väntade med respektive. Ett par mysiga timmar med ännu mer prat.


   Susanne o Maud.

   Uffe med sambo.

   Fredrik som gick vidare o  Gustav i vild diskussion. Fredriks sambo syns till höger.


   Carola.. förlåt menar Nanna !!!!


Nu ska här sovas.. får väl passa rummet till Susanne är tillbaka, hoppas de har riktigt roligt.

Natti o tack alla som följt min blogg dessa dagar.



Foto. Privat AM

// Annmarie

Av ramdala-kiza - 2 oktober 2010 13:46

En lång dag blir det.

Springer mellan logen o studion. Alltid är det något man ska hålla reda på. Får ju kolla upp Susannes mående..har druvsocker i beredskap.


Men alla har lite fjärilar i magen just nu. 

'Susanne är inne i sminket .. hennes hår ska flätas in med afrohår.

I em är det general repetion..men var är generalen ????


Kan det vara alla dessa strikta studiomän som springer o komenderar till höger o vänster,kolla in i den kameran, kolla in i nästa "LE"..osv.


Lite kort bjuder jag på här.

   Jag o goa Fredrik...;-)



Jag får lov att klä om här, har min nya klänning med mig.

Vi ska sedan tillbaka till hotellet efter sändning. Carina Lidbom o Agnetha Sjödin vill hänga på. vi får se vad som händer!!!


   Nanna hallåa ska vara Carola. samt Mari Danspedagog för TV.. det är hon som lärt upp Bönderna!!   Fredrik Tv4 Hallåa  Vilket smile !   Gissa vem jag ska vara?   I sminket   Två grymma killar!!   En stunds vila i logen.   Näää... inte denna!  Susanne på shoppinghumör.   Något att stötta sig emot när åskan går!

Av ramdala-kiza - 2 oktober 2010 00:28

Efter en stunds vila hotellrummet o en massa danssnack.. så begav vi oss ut mot Stureplan.... 

En härlig vandring, Gamla stan gjordes ju igår, så det var dags för innefolket att få besök av fyrtal i Ess.


Vi hamnade på Friday, ett härligt Amerikanskt ställe och tog en härlig måltid... Innan så bjöds vi på Mojito.

   Läskande gott


Fantastiskt vilka ställen det finns här. 

Jag åt bara två härliga rostade toast med Mozarella o kyckling.

   Lite taktiksnack vid baren innan maten.Peter försöker lägga upp morgondagens schema ....Fredrik ser ut som: Vad snackar han om ? .


     Am... jag vill äta min efterrätt nu..säger Susanne..Fniss!!!!!!   Javisst ja.. hade ju denna bild med..


   Det är denna Cheeskake som Susanne är så rädd om....



Efteråt besökte vi en Gay bar.. där det bara spelades Schlagerlåtar..en kanonstund med härlig musik och även Afrodites "Never let it Go" Böndernas nummer i morgon.. allmänt jubel uppstod.


På en sådan bar kan allt hända,har väl aldrig förr fått en sådan komplimang i form av : Vilket härligt skratt du har, av en tjej, hmmm en ny upplevelse.



Fredruik o jag o Susanne gick sakta mot hotellet vid 12.

Nu dracks det inte mycket alkohol o bra var det. Men om........


   hade vi kunnat ta en sådan här hem.


Nu ska här sovas..godnatt mina vänner o glöm inte att slå på 4.an i morgon kl 20.00


// Annmarie

Av ramdala-kiza - 1 oktober 2010 17:50

Gårdagskvällen var trevlig, vi åt uppe i Gamla Stan på Michelangelo

          En underbar stund efter dagens slit....


   Fredrik har kommit i andra andningen... sjunger till Eddie Meduza   Peter o Susanne fotar..Efteråt på hotellrummet, lite bubbelvatten .Fredrik körde sin enmans-show och vi låg dubbla av skratt.. Tack Fredrik    



20101001


Ännu en dag har gått i dansens tecken, idag behövde jag inte vara dansänka utan hela eftermiddagen har spenderats ute på Kvarnholmen i TV 4 studion.


Dagen innan genrep.

Först ut var Agnetha Sjödin samt Carina Lidbom som gör Blues Brothers.


  

   Här sitter Peter ,Susanne o Fredrik o väntar o kollar in motståndarna.


Det var väldigt sparsamt med ljus i studion så det var svårt att ta några foton där inne, kamerans blixt räckte inte till.


Susanne var så nervös men det gick över så fort hon kom upp på scenen.

Jag stod nedanför o peppade allt vad jag kunde, med värktabletter, ett helt apotek kunde jag röra på höfterna o snart satt hela deras uppträdande i musklerna o jag kunde peppa ännu mer. Vilken stämning det var i studion.

Agnetha o Carina ser Bönderna som deras värsta konkurrenter.

Å det ska de göra.. för Bönderna är grymma.

   -Vad fan har jag gett mig in på...?


Snygga outfits blir det.. stövlarna är något i Hästväg!


     Peter   Susanne    O allas vår Fredrik.

Länk till Susanne blogg:  Susanne

Foto: AM, Privat.''



Nu vilar vi lite på rummet, ska sedan svida om o gå ut o äta, undra vilket ställe det blir i kväll? 


//Annmarie


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards