Ramdala-Kiza

Alla inlägg under oktober 2010

Av ramdala-kiza - 10 oktober 2010 15:01

 
Om två vänner i öknen

En historia berättar om två vänner som gick i en öken. Vid ett tillfälle under turen började de att bråka, och den ena gav den andra en snyting. Han kände sig sårad, men utan att säga något, skrev han i sanden: 
"IDAG GAV MIN BÄSTA VÄN MIG EN SNYTING"

De fortsatte att vandra till de hittade en oas, där de bestämde sig för att ta ett bad. Den vännen som fått en snyting, höll på att drunkna, men blev räddad av den andra vännen. När han hade hämtat sig, graverade han på en sten: 
"IDAG RÄDDADE MIN BÄSTA VÄN MITT LIV".

Vännen som hade gett sin bästa vän en snyting och räddat hans liv, frågade: "När jag slog dig - skrev du i sanden, och nu graverar du i en sten - Varför?

Den andra vännen svarade: "När någon gör oss illa, bör vi skriva det i sanden, där förlåtelsens vindar kan sudda bort det. Men när någon gör något gott för oss, bör vi gravera det i sten, så ingen kan sudda ut det".

LÄR DIG ATT SKRIVA DINA "SÅR" I SANDEN OCH GRAVERA DIN "LYCKA" I STEN.

Det tar en minut att möte en speciell människa. En timme att värdesätta personen. En dag att älska personen. Men ett HELT liv att glömma den.


TA DIG TID ATT LEVA!!


 

 

Av ramdala-kiza - 10 oktober 2010 12:17

I går firade vi Frida en liten men naggande god tillställning.

Carina o Jag Frida o Tor o Linn samt Kent o alla kisarna.

Hon får dela upp kalaset på två dagar.


Vi bjöds på Ris o Räklåda med tillhörande sallad.

Pastasallad till de som inte äter räkor.


  

Gott så det förslog.....Mums

Men den som verkligen väntar på något gott väntar ALLTID för länge..


  

Vet ni vad detta är.. sådana här bjöds vi på :Den var underbar, Hallonen o Blåbär..pricken över i:et som sagt. Söndagstävlingen är nu utsedd.


Så för hela måltiden, det goda sällskapet o framförandet ger vi Frida en : Klar 10:a..... Grattis Frida idag med !


   Vi röstade på Tv4 Hallåorna.   -Sluta Tardis..Bestemor försöker plåta mig!!   Kipz vill vara ifred.   Här ligger två andra katter.. Nej, Ulltofflorna Frida fick av oss.   Här busas det.   Suddiga bilder, men glasklara minnen från igår.


   En blomma måste man få på sin födelsedag.


   Mina kisar var lite ledsna att de inte fick följa med på kalas igår.. men de får lite extra gott idag i stället.


Idag ska jag bara ligga,mår inte alls bra, varken till kropp eller själ.. men det är en annan historia det,

Av ramdala-kiza - 9 oktober 2010 14:10

En sväng till höstmarknaden i Holmsjö hanns med i dag.

Mycket skogstokigt folk,alla orginal är en tillgång i vårt samhälle,de gör byn levande samt att de behövs idag när många människor  strävar mot perfektion, orginalen är perfekta utifrån sina mått mätt.


       

En härlig brittsommardag med skön sol o ljumma vindar.


   Sommarens sista rosor.   Mojje blir tokkelig i solskenet....   En skön promenad....   Lyser som en sol.


Oktober är min månad, den älskar jag mest av alla, kanske det beror på att både Frida o jag har våra födelsedagar då, men egentligen så är det pga alla underbara färger, svampen i skogen, sådana här soliga dagar med hög klar luft som gör att man känner sig berusad av liv.


Viken minner mig om sköna kvällsbad, fikakorgen i högsta hugg, smånbarnsskratt o fiskmåsarna skri. 

Tänk vilket underbart land vi bor i....

Ha en skön Lördag.


//Annmarie



















   Viken ligger spegelblank...




Av ramdala-kiza - 9 oktober 2010 09:51

..var aldrig havet, o stranden

aldrig så befriande,

Fälten ,ängarna o havet,

aldrig så vackra o blommorna aldrig

så ljuvligt doftande.

Som när jag gick med min FRIDA

mot solnedgången,aftonen

den underbara, då min mage

dolde dig för världen, o Du dränkte

alla mina sorger.

FRIDA i din första spark.


  

Grattis på din din 23 årsdag hjärtat.



  


Av ramdala-kiza - 8 oktober 2010 21:16

En härlig kväll.

Vad mer kan jag säga ,gått en runda på stan o fönstershoppat.

   Bästa med o fönstershoppa är att det är gratis...!



Vi fortsatte bort mot NIVÅ..gick förbi Fisken en fontän här på torget i Karlskrona. När ett barn föds här på sjukhuset, ändrar vattenstrålarna färg, o ett ljusspel börjar,har aldrig sett det själv men det ska visst funka nu.


  


Nu ska vi in o äta.


   Ett sådant mysigt o flott ställe så man blir alldeles förundrad.


Kent väljer Ryggbiff och jag Sushi. Pilgrimsmusslor, lax, stenbitsrom m.m


När vi skulle betalaupptäcker jag att presentkorten ligger hemma på köksbordet.

Vad göra? Springnota?

Nu kan vi gå ut o äta en gång till på detta fina ställe, undra vad jag ska välja då? Och vad jag ska glömma?



  

   Vi gick bort till Fridas arbete, restuarant Michelangelo. Blev bjudna på lite gott.



   Mysigt ställe.


   Älskar de grå tinningarnas charm.


Så nu ska vi krypa upp i soffan o bara njuta. Jag har så ont, så vi fick åka hem tidigt, men som Kent sa:

-Det är bara mysigt gumman!!


I morgon ska vi gå på födelsedagsmiddag hos Frida.

Av ramdala-kiza - 8 oktober 2010 11:13

I dag för fyra år sedan vaknade jag upp på ett hotellrum i Alanya.. väcktes av minaretutroparens böner.

Var är jag?


En annan värme spreds sig i kroppen, när jag kom på att det var ju vid Medelhavet jag var.

En underbar semester som genererade i en förlovning.

Snabba ryck tyckte en del, men vi visste att detta var rätt, att vi skulle göra allt i framtiden att vardagen skulle bli så fin som just denna förlovningdag blev.


Olyckskorpar kraxade, oj vad de kraxade, men se där fick de tji!!!

Vi är om inte mer förälskade än då för fyra år sedan, kärleken övervinner allt o den riktiga respektfulla kärleken har vuxit fram mellan oss.

Så just idag när jag vaknade o kom ner i köket så stod där en underbar blomma...

Kan man annat än bli tårögd?


Kent kommer till Karlskrona idag, och då ska vi gå ut o äta.. Detta presentkort har vi fått av Frida o Tor.. gulliga ni, passar alldeles utmärkt att använda dessa idag.


   En underbar doftranka.....Kruka med hjärta!! Älskar dig Kent.


   Humor är viktigt i ett förhållande!


   Kärlek kan se ut på olika vis... Gilla olika.

Detta är den sanna Kent, alltid kärleksfull.


   Jag ser lite arg ut här, men det var jag långt ifrån.. solen i ögonen.


 

Att ha en del gemensamma intressen är viktigt....

   Havet, kusten, fisket, svampplockning o korsord, naturen o djur.. är bara en liten del av saker som vi delar.




  

Av ramdala-kiza - 7 oktober 2010 17:38

Nin älskade Kent kom hem alldeles slut idag från arbetet, jag vet ingen som arbetar så hårt o frenetiskt som han.

Och vad resulterar det i, jo han slår sig halvt fördärvad.

Kom hem med en uppsvullen hand, man tror nästan den är bruten.

Snart kommer det väl o hända något hemskt om han inte tar det lite lugnt o tänker sig för.

Är det inte djupa skärsår, så är det kalk i ögonen, eller stukade fötter ect.

Nu vilar han en stund efter maten,gör han rätt i.

  

-Du skämmer bort mig, sa han när kom hem!!

-Skämmer bort? Ska du inte ha varm mat på bordet när du kommer hem då? Är det att skämma bort, nej vet du vad sa jag.


Inte van vi det att någon alltid pysslar om mig,sa han med eftertryck i rösten....

-Ja, då är det väl på tiden då, du som alltid skämmer bort o pysslar om alla andra Kent.


Sedan tyckte han jag var fin idag... En riktig handsome o charmig karl denne min Kent.

Har en väninna som alltid säger:

-Hälsa MIN Kent.. vadå din? Han är inte delbar så det så.

  


Just nu frågar Kent:

-Vad gör du gumman?

-Skriver om dig.

-Skriv att jag just nu känner mig som om jag har körts runt i en tvättmaskin, öm i hela kroppen.

-Redan gjort !!!!!


Ha en trevlig kväll alla.

//Annmarie




Av ramdala-kiza - 7 oktober 2010 14:06

Idag stod det bull o kakbak på schemat.

Frida fyller år på lördag o tänkte vi skulle bidra med lite gott. Hon pluggar o står i o är så duktig i skolan. Sköter hem o matlagning, hon är riktigt duktig min dotter.


   Min underbara flickor


Tänk vad många saker jag är stolt över...

Mina fina vänner runt om i Sverige. Inger ringde idag, en härlig klippa o vän att ha.


Stolt över min Kent som fixar o dona rmed allt, bakar o står i. Alltid kärleksfull mot alla i sin omgivning.


Stolt över "Mina" Bönder  som var o är så duktiga....

  

Det finns mycket att vara stolt över som sagt..

Faktiskt stolt över mig själv som orkade stå o baka idag....


  


Så det är lätt att just i dag:

Jäsa över av stolthet.



// Annmarie

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards