Ramdala-Kiza

Alla inlägg under augusti 2010

Av ramdala-kiza - 31 augusti 2010 18:55

Nu är det bara två dagar kvar så kommer Jill o Inger.

Härligt med lite omväxling i min vardag. har sett fram emot det här så länge nu.

Förra gången så hade vi så trevligt.

Jag får bulla upp i kylskåpet, var väl sjuttsingen med om jag inte ska truga i Inger lite frukost, hon sörplade ju bara i sig flytande föda sist...  


Idag har jag bäddat rent i sovrummen så det ska vara riktigt fint när de kommer. Ja, så fint det kan bli i min lilla koja. Bor ju bara på 56 kvadrat. men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Jill ska hålla Medial utvecklingskurs samt Storseans här i Karlskrona. välbesökt brukar det vara.

Hon är omtyckt Jill,alla som sett henne på femman i "Förnimmelse av mord" eller på fyran i "Det okända" älskar henne. Hon är som jag tycker Sveriges bästa medium. 

Å ni ska veta vilken kul prick hon är. Å sedan Inger icke att förglömma Jills rara väninna o högra hand "UllaBella sekreterare.

Ja, när man träffar dom två, ja då får man stå med bena o knipa så skrattar man

Nu är det kväller här, ska väl titta en stund på TV sedan bingen...


   

Jill och.......                                   Inger 

Foto: FB samt Lightsoul.

Av ramdala-kiza - 31 augusti 2010 14:06

En dag med nya utmaningar.

Vaknade kl 06.45 av att grannen har arkologiska utgrävningar på sin tomt,fem meter från min tomt.

Jordbävning tänkte jag...

-Linn ställ dig under dörrposten..(Det har jag lärt mig att man ska göra)


Fanns det skottpengar på grannar som inte upplyser en om att nu börjar jag tidigt i morgon så skulle jag varit några kronor rikare,sedan hade jag kunnat satt en salva i ändan på de andra skatorna med som skitar ner min altan.....Vem behöver TRISS då?   

   Fem meter från mitt hus..Pust !!!!


Andra arkeologiska utgrävningar har också skett här inne idag, hittade en massa intressanta saker i Linns rum..Hmm... Kol 14 metoden på dom för att få en exakt tidsbestämning..kanske hamnade de under sängen vid påsk, inte vet jag?  

   Den fnulan har ont i halsen idag, så ni ser vart hon befinner sig o vad hon pysslar med.

Nej, jag ska gå ut nu o plantera lite blommor som jag införskaffade idag.

Vad vore livet utan blomster, inte mycket.

kanske jag nyper av en o sätter i mitt hår... sedan sjunger vi

-Hon har blommor i sitt hår  

       Ha det gott //AM

Av ramdala-kiza - 30 augusti 2010 19:15

Nu har jag landat i soffan, stadigt o säkert.

Dagen har gått i "Plocka här,Plocka där" tecken......

Lite man alltid ska fixa. Min hälsa går jag inte in på idag, är så förebannat trött på mig själv så jag kräääks.


Riktigt nöjd med mig själv..slår mig för bröstet o pussar spegelbilden   


Tvättat har jag gjort, körde ner med trasmattorna till bryggan o började skrubba.. svettigt värre  Gick ni på det?

Nej, trodde väl det.

Men nu är jag så Väderspänd....

   Jag undrar....

   om det drar ihop sig....

   till ett riktigt brakväder....

   vill ju att mattorna mina torkar..  

Av ramdala-kiza - 30 augusti 2010 13:35

  

   En liten bild som Linn har gjort.. fin tycker jag.   

Av ramdala-kiza - 29 augusti 2010 16:24

En söndag nästan lik alla andra dagar.

Dotter med sambo på besök de tog oxå med sig mitt håriga barnbarn, som just nu smyger o kryper o utforskar hela trädgården....

  Bestemors lille Tardis

   Jisses,nu var det något som rörde sig därborta i buskarna!  

   Ahh.det var bara den där gula katten som kom...undras om hon är farlig?  

Tardis matte o husse har kört ut till Sturkö för att se om det finns några kantareller.

   Kanske vi kan steka sådana här precis som vi gjorde i går kväll o hade på macka.

Ska nu ställa mig vid spisen, den ultimata platsen en solig söndag....//AM

Av ramdala-kiza - 28 augusti 2010 21:37

Nu är snart lördagen till ända....

Vilken bra dag. Jag har bakat, plockat björnbär, haft sonen o svärdottern här. Kent fick en regnbågsforell Jippie.

Vi har ätit gott .

Jag har tittat på "Dansfeber" på Tv 4. Min vän allra goaste Susanne är med där i oktober.. sitter just nu o peppar henne att hon kommer att klara detta galant.

Morgan Alling var outstanding o stå upparna var fenomenala.

Så nu kelar vi o gosar här hemma.. ett bra slut på dagen.

   Kel......   o gos....   å mer kel....  

Foto:Privat

Av ramdala-kiza - 28 augusti 2010 15:55

Inget är so väntans tider, man vet aldrig vad man får ut !

Nu har jag bakat o stått i en stund. 

Äppelkaka o Björnbärs-blåbärsmuffins. Men ni som känner mig sedan förut vet hur mina bak brukar se ut, men skam den som ger sig   

   Allt är tyst nu i huset, hela familjen haråkt o fiskat regnbågsforell.. jammi!

Jag stannar hemma o fika färdigt. Middag blir det med, kassler o potatisgratäng idag. Sonen o svärdotter stannar nog på middag.

Igår vart det en lugn kväll, Tiger o Kent hade fredagskväll...

   Allas våran Raskenstam..hankatten Tiger!!   -Nu slappar vi husse !!


Måste även visa den fina blomman min Kent hade med sig igår, men jättefin korg.. Det är kärlek det    


  

Ha en fortsatt härlig lördag nu.. //AM

Foto: Privat

Av ramdala-kiza - 27 augusti 2010 22:08

Nu har älsklingen min anlänt, en hel helg tillsammans. Underbart.

Dagen har faktiskt varit lite jobbig, mycket att göra, men jag får passa på medans värken inte är så plågsam utan mer hanterbar.

Hunnit en hel del, räknar inte upp allt här, men jag har avmaskat katten,det var en uppgift det.

I kväll har vi kollat på underbara Lasse Krone´r....Ja du Putte,hjärnan är nog kroppens starkaste muskel, förstår att anatomi var ditt starkaste ämne i plugget.


Vi har oxå hunnit att sitta vid våra datorer en stund, vi nätdejtar ännu förstår ni,numera sker all komunikation mellan oss via nätet, väldigt bra om man vill vila stämbanden.

K har gått med på FB, en ny surrealistisk  upplevelse för honom. Har hjälpt honom att ställa in olika saker ex att andra inte kan gå in o läsa om de inte är vänner, mycket bra då  vissa personer är det nyfiknaste som finns Suck !...riktiga stalkers.


Ha en fortsatt bra kväll o sov så gott //Am

   Två datorer,men EN stor kärlek. Foto:Privat

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards