Ramdala-Kiza

Alla inlägg under augusti 2010

Av ramdala-kiza - 27 augusti 2010 13:08

kolla in denna man/kvinna.... Hur fanken fungerar han?

O hur kan han göra detta ljud... läskigt  men fascinerande.

Av ramdala-kiza - 27 augusti 2010 11:51

I dag hinner jag knappt med att blogga. Fredag o jag ska handla o fixa o dona. Inga måsten, men ibland har nöden ingen lag. Linn ligger i min säng o kollar datorn, bra att jag vet var jag har henne. 

Räkningar ska betalas, apoteket ska besökas...JAMES!!!! Var är du?

Sedan ska man ju hinna med allt det vanliga.. ja Gud idag är mitt hem det hem som GUD glömde. //Ha en bra fredag AM

  

Av ramdala-kiza - 26 augusti 2010 19:20

Läste på en sida på nätet att ett studiefrämjande i Karlskrona har planerat kurs för 7-8 åringar ... vadå för kurs? - I att lära sig stå modell, smink o mode.

Hur tänkte de ansvariga?

Det är absolut motbjudande,barn ska vara barn, det räcker att se hur det ser ut i min dotters klass som går i 6.an De ser ut som små spacklade 18 åringar, målar sig illa, foundation upp till öronen, stora örhängen o skor som skulle passat på Reperbahn.

Och detta ska en seriös studieskola uppmuntra? Jag tror att det är deras unga föräldrar som sporrar dessa små barn, som vill att de ska gå denna kurs.

Föräldrarna är totalt omogna själva eller så är det mammornas egna drömmar som de ska försöka förverkliga genom sina barn.

Nu som tur är har skolan tagit bort kursen så fort Radio Blekinge hörde av sig till ansvarige högste chef.

Vi bor inte i USA, där man har sett skräckexempel på små 5 åringar som ser ut som.. ja jag vet inte vad. Hemskt så jag ryser.

Flickor i den åldern ska fortfarande leka med dockor ,leka oskyldiga lekar med sin flickkompisar o inte sitta framför mammas spegel o måla sig. Sedan är det en annan sak när barn klär ut sig, vill likna sina mammor o spelar rollspel som är så viktigt i den åldern för just utvecklingen, men vi behöver inte skynda på det, det sköter naturen själv om.

Så vad är nästa steg? Vi kan ju vända på det! Vi klär 80- åringar i kortkort o stilettklackar,klistrar fast löshår , när vi ändå håller på kan vi ge dom ett bröstinplantat med ((konstigt att de redan inte har börjat på 8-åringarna))o ber dom vicka på höften.

Är det så här vi vill se våra små barn?

Eller vår gammelmormor så här?    

Av ramdala-kiza - 26 augusti 2010 08:40

När jag nu körde Linn till skolan så blurrade o stånkade bilen.Nya tändstift tänkte jag. När bytte jag dom senast? Gjorde inte Kent det för ett tag sedan?

Då kom jag på att tänka  hur vi själva tar en översyn, hur vi ser över vårt energisystem?

Bilen orkar inte.. och vi mer eller mindre konstaterar ständigt som ett mantra-Jag orkar inte!

Varför stannar vi inte upp mycket oftare och frågar: Vart är jag på väg?

Varför vågar vi inte säga stopp?

För när det gäller våra bilar då oroar vi oss . När oljan tar slut blinkar en liten lampa och vi blir sååå bekymrade för vår stackars Volvo,Saab eller Toyota.Vi ringer genast till någon som kan nåt om bilar, eller en verkstad och beställer tusenmilaservice o byte av tändstift o olja. När kollade du din egna stresslampa sist?    Och om du såg den blinka varför gjorde du inget?  När gav du ditt egna liv ett nytt tändstift ,och ett mentalt oljebyte som skulle kunna ändra på så mycket.

Att ta hand om sitt liv handlar inte enkomt om att ta semester, åka på Spa osv.

Det kanske handlar om att varje dag få skratta lite känna oss lite kära eller nykära, att bli överraskade eller kanske överraska någon annan,pussa våra barn o berätta hur glada vi är att de finns, att vi älskar dom o önskar dom allt gott här i livet.Att ständigt tänka på att vi är fulla av känslor känslor som det är viktigt att underhålla. 

Vi borde lära oss av djuren, av lejon hundar o katter. De förstår hur livet ska levas.

Våra hundar o Katter lägger sig när de känner sig trötta o inte orkar mer. Och det är ju viktigt att de lägger sig just då när de är trötta.Det är hemligheten att just vila när de är trötta.De skjuter aldrig upp o tror att det går över. Vi kan ju naturligtvis inte vara så spontana som dom, men vi borde skaffa oss en huvudregel Den regel att lova oss själva att vi tar itu med tröttheten inom ett dygn, istället för att lägga stressen o tröttheten i en frys, den mentala frysen o tro att om vi fryser ner den, stoppar undan den så finns den inte. En dag går alla proppar samtidigt o då tinar trötthetn upp o invaderar oss som syndafloden självt.

Det är då mina vänner som många går in i den berömda väggen Det är då vi slår pannan o själen blodig.


Nu ska jag gå o vila, för igen har jag inte fått många timmars sömn, för jag vill absolut undvika den där väggen... det gör nog ont att springa in i den. 

Ta vara på er idag o ha en finfin dag. //AM


  

Av ramdala-kiza - 25 augusti 2010 23:04

Glömde ju berätta att jag fått ett jättegulligt brev av Lasse idag, där han tackar mig o Linnan för den video vi gjort till honom. Han har skrivit mycket bra låtar Lasse. Den första plattan som jag inhandlade var den som kom 1999 tror jag Linn var i alla fall 1 år, så hon ar hört denna cd mycket o just denna låt som jag älskar.. så lyssna noga nu, denna kan vara till er med mina bloggvänner.

Av ramdala-kiza - 25 augusti 2010 21:46

Så, ännu en dag till enda. Vad har den gett mig. 

Ja, 600 kr, för en mobil på blocket som jag sålt.

Den har gett mig en timmes vila.Ett härligt sms från Jill. Ett ytterligare sms från BondeSusanne. Flera härliga kommentarer från er läsare här på bloggen En glad dotter som gav mamma sin en kram när jag hämtade henne. En god kopp kaffe hos min dotter o svärson.

Vi fick låna ett liggunderlag av dom.    Linn med Fridas o Tors Tardis 5 månader.   Mysigt att gosa.Bilden under: Kipz tittar lite olyckligt på.

       Den har gett mig en god middag bestående av Fläskkotlett.

Ett roligt "Fångarna på Fortet"

Ett gott samtal med min särbo..

Så visst, de dagar som bara glider förbi, är de som man ska minnas.

Jag har massor att vara tacksam för om jag bara tänker efter, o då känns livet åter igen väldigt meningsfullt. 

Natti // AM

Av ramdala-kiza - 25 augusti 2010 07:39

Ännu en dag i vindarnas tecken.

Känns som en bättre höstdag.Som det kan svänga i temp o väder. Där slår vi aldrig naturen. Skulle vilja delta i sådana där "Stormchasers" i USA där de mäter tornados o jagar dom med. Spännande.

Idag blir det en lugn dag, måste vila kanske bara pyssla här hemma. Tänkte börja renskriva min bok, som sedan ska skickas in till olika förlag. Hujedamej!!

Ha en goer Onsdag på er //AM

  

Av ramdala-kiza - 24 augusti 2010 22:51

En sista uppdatering för idag. Först vill jag tacka alla som har tänkt på mig idag. Alla fina kommentarer jag fått o får,  samt de som bara har kikat in här på bloggen. Och tack till mina underbara vänner på FB.  

Läkarbesöket gick bra . JanErik är i mångt o mycket en bra läkare, han tar tag i saker o så har han alltid tid att lyssna.En bra egenskap.

Men han tror inte det är MS, utan en annan överretning på mina nerver som blir efter en konstant tryckning på den nerv som ligger i kläm i ryggen. Det blir en slags dominoeffekt. även de konstiga symtom som jag känner i form av yrsel balanssvårigheter och att jag glömmer namn o hittar inte orden ibland är för att jag är övertröttad, säger sig själv egentligen. Så nu ska jag på undersökning på Fysiologiska labb där tester ska tas på mitt nervsystem.

Slutligen så är det nog så att om jag ska bli något bättre så är det operation som gäller, o då kanske den utförs i Lund.

Så mina vänner: RUMPIDARRA   är var det är...tycker väl att det sticker o darrar(dallrar ) lite där bak, mycket bättre  med Rumpidarra ,än att ha Spunk  


Ja, resten av dagen då, ja den har bestått av att  affischera om Jill Peterssons Storseans här i Karlskrona den 7 sept, och hon håller även kurs i medial utveckling. Hon och Inger ska ju bo här hos mig i flera dagar, det gjorde de också i vintras, Gud så kul o trevligt vi hade det.

Alltid lika kul att höra när Jill berättar om programmet "Det okända" Om de andra mediumen, samt lite allt annat skvaller   

 

Efter det hämtade jag Linn hos en kamrat o vi har ätit o bara slappat efteråt. Var totalt slut efter allt,både Läkarbesök o allt körande.

Det blåser någe så hemskt ute.. altanen ser ut som om en tornado dragit fram där.  

   Poltergeist aktivitet..? Nej då.. tvärdrag bara!


Katterna är ovädersjuka o jag o Linn med..

    

Tack för idag kära läsare, o välkomna åter //Kram AM


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards