Ramdala-Kiza

Alla inlägg under augusti 2010

Av ramdala-kiza - 24 augusti 2010 07:27

Med några få timmars sömn så är det bara att stå upp i lodrätt läge.

Hjärnan hinner inte med idag känner mig urblåst o inte blir det bättre om jag går ut, då det blåser tvärdrag ute idag o jag rensade öronen igår.. ska ju till doktorn idag. Nu är det nog kört med mina funderingar över att sälja min kropp till "Dr.Berglund" för framtida  forskning..... Godmorgon  alla i vårt avlånga land //AM

  

Av ramdala-kiza - 23 augusti 2010 21:49

Nu har vi släkt ned här, regnet öser ner o vi har haft besök av Håkan o Millan.

Kollat på det okända, riktigt bra i kväll faktiskt, men jag tycker om Vendela Cederholm, en lugn o behaglig människa.

I morgon bär det av till läkaren. Jag har fått så konstiga symtom utöver mit ben som domnar,kittlar, rycker o stasar. Jag har ibland stickningar i ansiktet, balanssvårigheter,nu har det även börjat kännas konstigt i min högra arm.

Så nu får de väl kolla lite noga, hoppas det bara inte är MS eller nåt. Kan det vara spunk? Vi kör på det tycker jag.  

Godnatt o sov så gott..//AM


  

Av ramdala-kiza - 23 augusti 2010 19:17

Vilken lugn dag, perfekt för mig. Har inte brytt mig om ens att diska förens i kväll. Lyssnar nu på Lugna favoriter, o bara myser.

Sonen o svärdottern dyker upp snart. Frida kom i em efter skolan, vi la oss i min säng, jag kollade Youtube o hon gjorde matten. hon pluggar upp vissa ämnen nu för att sedan läsa på Högskolan.. Socialpsykologi el något liknande.

Vi gick ut i skogen en sväng, skönt att ha henne med.

Hittade några små Soppor....Myrorna klättrade upp för hennes fot o ben, bet gjorde de lite.. men några i brallan fick vi inte !

   Linns första dag i skolan gick bra utan större incidenter.

Vi har nu ätit, hon har lånat datorn en stund o nu ska vi se på Tv när Håkan o Millan kommer... Det okända, måste ju ha nåt att reta mig på ;-)

       Havet ser riktigt grått ut i kväll.. väntar vi oväder tro? //AM

Foto: Am Privat

Av ramdala-kiza - 23 augusti 2010 06:33

Har nästan ångest ihop med Linn. Första skoldagen idag, var tog sommarlovet vägen?

Önskar er en riktigt skön förmiddag, ta det lugnt ute i trafiken, på jobbet o i skolan.. eller om du är ledig o bara är hemma idag. Solen skiner från en klarblå himmel här idag. Rixmorgon Zoo på radion, o kaffe i muggen. //AM

  

Av ramdala-kiza - 22 augusti 2010 17:05

Idag när jag var o handlade skor till Linn, (Tack Frida) så såg jag så mycket snyggt. Fina skor.. har inte köpt skor på ett år o över det.

Här på nätet är ma inne o ser så mycket fint, smycken ,kläder, inredningssaker m.m

Men är man sjukskriven som jag o har knappt ut 11.000 /mån så räcker det knappt til det nödvändigaste.

Linns pappa hjälper aldrig till utan bara kräver istället, han har tre ggr så mycket lön än jag. Det är hon medveten om så jag skriver inget olämpligt här, detta är sanningen.

Ska man sedan lägga till Sjukhusräkningar, medicin,andra hjälpmedele ect så står man helt sonika på ruinens brant.

Varför sjuklönen är så låg just för mig är för att jag snart utnyttjat alla mina dagar, har bara 65% av min sjukersättning, så det är inte på lönen % sätts.


Alla goa vänner säger uppmuntrande när de vet att man är dålig att ex: Köp dig en valp, kan du inte resa lite, gå på bio eller liknande.

Nej, det ska vara naglar till o riva sig där bak med !

Men jag är så glad att jag kan stiga upp varje dag, har underbara barn de finaste i världen,jag kan lyssna på musik, titta på TV, jag har fina vänner,kolla havet, gosa med mina kisar ,krama mina ungar..och det är värt mer än all rikedom i hela världen.//AM

   Lilla Kiza   Mojje o Linus   Tokfian AnniFrid   Linn   Håkan

Av ramdala-kiza - 22 augusti 2010 14:52

..så sa alltid min pappa.

-I morgon är det dags, då sys du in i pennskrinet.

Var han fått det uttrycket ifrån vet i gudarna...

så idag får jag säga det samma till Linn.

Klass 6 väntar på en ny skola, högstadie. Vi har varit o handlat nya skor. 

En vända i affären med köttfärs o jalopenochips. Blir nog pasta här idag. Så ett röj på lillstintans rum, lite söndagsmys vid Tv,n.

Vi väntar åska, o ni som känner mig vet att jag älskar detta fenomen, bättre än Nyårsraketer. Var just inne på DMI (Danmarks motsvarande till SMHI)

Nu åskar det för fullt nedanför Malmö såg jag, o på Bornholm.

Värmeljus åkte ner i korgen med idag ifall vi får strömlöst....önsketänkande kan jag tro. Ha en fortsatt härlig söndag //AM


  

Av ramdala-kiza - 21 augusti 2010 22:23

Nu är snart lördagen till ända. Linn o jag har haft en mysig eftermiddag o kväll.

Linn har tagit några nya kort på mig. Jag måste få skryta lite över min dotter bara 12 år o tar så fina kort. När jag får råd ska jag köpa en fin kamera till henne. De kort ni får se, och förresten det nya på profil bilden har hon tagit, med

mobilen. 

Vi har bara umgåtts idag, jag hämtade henne vid 2 hos en klasskamrat där hon sovit över.

Vi har ätit en god Lax fångad av min son Håken, vi ugnsbakade den med dill o örter, riktigt smör o rullade in den i folie. Till det potatis grädde med majonäs till sås o sallad.Mums

Här har varit så skönt väder idag, men ack så kvavt. De har lovat åska här i morgon, så jag hoppas de håller vad de lovar.

Nu ska vi snart sova här, eller rättare sagt vi tar datorn med oss o tittar på lite spännande program på den ex spökprogram som Ghost hunters, eller Paranormal state.

I morgon ska vi handla skor.... Så tack för idag o sov så sött //AM


         Lillstintan, den duktiga stjärnfotografen.   Chipsen o dippen är snart slut...   Lilla svullan vilar ut efter chipsen      Profilbild.

Av ramdala-kiza - 21 augusti 2010 09:56

En underbar förmiddag här. Så ljummet o skönt ute så tidigt. Var ute vid 8 o togett par bilder.

En skön bris svepte runt mina ben när jag endast stod i nattlinne ute.

Kollade lite oroligt runt mig så inga grannar läste tidningen ute denna morgon.

Lillstintan har sovit över hos en kompis i natt,sista helgen innan skolan börjar. 

Idag har jag inget planerat, utan en bra lördag hoppas jag det blir.

Hade lite svårt att somna i natt, inget ovanligt iofs men jag kollade min lilla dator som jag är så glad för, den har ju gjort så jag kan börja skriva här igen.

Hoppas alla får en toppendag, så kanske jag skriver mer sedan. //Kram AM        Foto: Privat AM

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards