Ramdala-Kiza

Alla inlägg under augusti 2010

Av ramdala-kiza - 20 augusti 2010 22:01

Eller mitt södra öga, eller tur man inte skelar.

Men nu har jag städat nästan hela dagen lång,med lite överdrift.

Så nu har jag väl gjort som halva svenska befolkningen, fyllt min kvot i städ o tvätt. Gud vad jag är duktig. Har jag sedan hunnit med o handla, snyta katterna,baka o ringt det där samtalet jag har dröjt med till bästa vännen,  så är jag nog så duktig så jag kommer att ta Taxi till himmelen den dagen jag går bort.

Hör ni sarkasmen.?

Läste någonstans häromdagen att de som har dammråttor hemma hos sig visar bara på att de gör viktigare ting än att städa, kanske de tittar på Tv o blir allmänbildade, eller så kanske de hänger på FB o skapar nya kontakter.

I kväll har jag bara njutit för mig själv,ätit chips med dipp o inte tittat på TV.

Ha en goer natt o sussa sött. //AM

   Inga dammråttor här.....

   ..å inte här heller.

   Golvet på altanen fick sig en omgång.

   Efter njöt jag av en kopp kaffe o tittade ut över viken.

Foto: Privat AM

Av ramdala-kiza - 20 augusti 2010 09:11

ska det städas, känns det igen?

Handlas ska det göras på torsdagar.

Så länge som jag har "hushållat" (som Stina säger i Saltkråkan) å det är ju 30 år nu så har jag aldrig förstått mig på det mönstret eller rutinen. Varför kan man inte städa någon annan dag eller handla ?

Det är så tråkigt att sådant arbete som ändå är tråkigt ska bli något som man slaviskt följer. Tänk om fredagen istället blir en överraskningsdag? Tänk om Du skulle göra tvärtom. Jag tycker man kan handla på Måndagen, för då är ju det mesta alltid slut,städa med på måndagen för det ser ju ändå ut som kriget efter den gågna helgen.

Om man kommer till affären en torsdag för att handla något smått bara.. så håller man på att baxna över detta myller av folk, o denna ringlande orm i form av kö. Detta säger ju allt eller hur, nej Torsdagshandlare ..sprid ut er över veckan, överaska oss andra så kanske vi kan få impulsiv- handla på en Torsdag.

Det ser ut som kriget här hemma idag, så jag ska faktiskt kanske dra över lite med snabeldraken.. inte därför det är Fredag utanför att det ser ut som kom o hjälp mig, o ingen kom.   Plötsligt så händer det............!!!


Av ramdala-kiza - 18 augusti 2010 15:33

bara elaka människor.

I det hus jag växte upp i spökade det mycket. Vi blev vana vid det o tänkte inte så mycket över de oljud,stamp o steg,möbler som flyttades runt eller mörka skuggor som rörde sig över väggar o golv.

Mamma sa alltid till oss om vi nu någon gång stressade upp oss att barn: Det enda ni behöver vara rädda för är levande människor de andra kan ingenting göra mot oss.

Det är så riktigt så mamma lilla.

Idag när jag var i affären inhandlade jag senaste numret av tidningen "Nära" en tidning om det andliga.

   

Vad får jag läsa där, jo ett hemmahos repotage hos en familj i Småland som fått besök av tidningens redaktör o även medium Benny Rosenkvist,där han fäller åter igen kommentarer som

"Här skulle jag inte vilja bo, inte för en enda natt..eller

"Mycket onda krafter finns här.

Häromdagen skrev jag ett liknande inlägg efter att ha sett programmet "Det okända" där de medium som medverkade där även de utalade sig på liknande sätt.

Nu tycker jag att Benny,Terry, Lena o de andra berörda medium får gå ut till de som är intresserade av det okulta ,det paranormala , det är dags för dom att berätta hur de tänker o resonerar. Jag blev så besviken när jag öppnade tidningen idag, det ska väl inte vara meningen att läsarna ska börja tro att de har onda energier runt sig.De negativa energier människor förnimmer kommer säkerligen från nu levande människor som inte mår bra, som alstrar av sig dåliga avtryck. Eller så kan det vara så att Benny o hans gelika känner av restenergier, alltså minnen som kan stanna kvar länge ex i ett hus, helst ett då gammalt där historien är lång. Detta får man inte blanda ihop med hemsökelser el liknande.

Så du som läser detta, om du nu tror på andar el spöken,och det är naturligtvis upp till var och en, bli inte uppskrämd, var inte rädd,bekräfta bara de som besöker dig, så ska du se att det lugnar sig.

Och kom ihåg...DET FINNS INGA ONDA SPÖKEN;BARA LEVANDE ELAKA MÄNNISKOR

  

Av ramdala-kiza - 17 augusti 2010 23:00

&hl=sv_SE&fs=1&">

&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">


Av ramdala-kiza - 17 augusti 2010 12:14

När jag vaknade i morse så blixtrade värken i huvudet. Sömnen hade bara varat i fyra timmar i natt. Tusen nålar i mitt ben o fot,vem kan sova gott då?


Så idag är jag som en för tidig fallfrukt som släppt sin gren. Som var som helst skulle kunna ligga på gräsmattan o vänta på maskarna som sakta men säkert börjar knapra på min lekamen.

  


Varför drabbas en del människor av maskröta i medelåldern, då kroppen min o hjärnan känner sig som ett litet kart?

Jag har mycket kvar att göra, upptäcka .

Men ska jag nu behöva gå igenom ett helvete igen med operation så vet ma inte hur mycket kroppen orkar. För varje gång kirurgen sätter kniven i ryggen så försvagas den ytterligare. Smärtan ger med sig men skörheten består.

I dag tittade jag mig i spegeln,jag tyckte om det jag såg. En rätt så okej kropp för att snart fylla 51, bärt på fyra barn...ja kroppen i sin fysik är det inget fel på, men ändå ska det alltid vara något, eller hur?

Men tänker man positivt så blir det en positiv respons får ma hoppas, man vet aldrig vad universum kan gör för en.

Har nu gått en runda i trädgården o jag vill mer känna mig som rosenbusken än fallfrukten, en rimlig begäran eller hur? //Kram AM

          

Av ramdala-kiza - 16 augusti 2010 23:25

Har kollat på "Det okända" på tv i kväll,som så många andra.

Förut så vart det helt okej, men inte längre. Själva berättelserna är det inget fel på, det är upplägget o de Medium som medverkar.

Hur kan Terry Evans o Lena Ranhagen säga till de som har hemsökelser eller besök från andra sidan att ex:

-Sover ni här? Fy f-n..eller

-Här hade jag aldrig velat bo.

Nu är det ju så att jag tar detta på fullaste allvar. 

Så kära medium o produktionsbolag med Carolina Gjeirts i spetsen, låt inte de uttala sig på det här viset.

En av mina bästa,raraste vänner är Mediumet Jill Petersson,hon har även hon medverkat i programmet förut, men inte längre.

Hon vet att alla vi kommer från kärlek o ljus, och återgår även till detta efter livet på jorden.

Så det finns inga onda andar, men kanske negativa energier som inte ska blandas ihop med ilskna andar.

Det finns inga andar som gör en illa, det är oftast någon från vår familj, mamma pappa,mormor morfar, syster el bror osv som vakar över oss, som hjälper oss mer än vad vi förstår,när vi är bekymrade ledsna o oroliga.

Så fy på er ni "Kända " medium som vill ha uppmärksamhet, lär ut till de som inte vet och skräm inte upp svenska folket.

Och kom ihåg en sak mina vänner, det finns ingen spontan-Tv. //AM


Av ramdala-kiza - 16 augusti 2010 18:14

Vart i affären nyss. Nya Hänt Extra kom ut idag, ni vet den tunna skvallerblaskan.

På framsidan med svart rubrik:

Bonde-Susanne anklagas för OTROHET. Nye pojkvännen chockad.


Snälla ni, jag prataar med Susanne varje dag, ibland flera ggr om dagen.. o detta kan inte vara mera fel.

Läser man sedan inne i blaskan så är Susanne o Anders på semester, det enda som stämmer i den texten. De befinner sig på underbara Kreta.

Jag har sanningen hur detta rykte uppstått.

NÅGON fick ett Sms från en NÅGON som påstods sig ha varit på NÅGON bar o pub, där träffar denna NÅGON en annan NÅGON som påstår sig ha en Sms flört med Susanne. Den första NÅGON blev upprörd o Susanne fick reda på det.

Alltid finns det NÅGON som ska hitta på o fantisera.

NÅGON är kanske rädd att NÅGON får reda på hur detta gått till.

Så nu har NÅGON på Hänt Extra fått reda på det här.


Om någon har någon undran så kanske de ska ringa vederbörande själv, kknske rätt väg att gå,o inte NÅGON falsk o snårig väg.//AM   Susanne o Jag på Midsommarafton,två besläktade själar. Foto: Privat.


Av ramdala-kiza - 16 augusti 2010 10:30

Jag har fått en dator av min älskade dotter. En laptop. Jag är så glad. Nu kan jag ha den med överallt, och jag har lättare att skriva på bloggen. Den andra ångmaskinen var så trög. Så nu hoppas jag att jag kommer igång med skriverierna här. 


I helgen har jag varit på Islandshäst tävling i Mönsterås. Min dotters svärmor tävlade under två dagar med sin Auda.

Det var så trevligt. Många nya trevliga bekantskaper har tagits, och god mat har vi ätit. Det är så vackert där Carina bor. Hästarna går alldeles bredvid huset, härligt att höra deras hovar o frustningar.


Nu är jag sjukskriven 4 v till. Det kanske blir operation ändå vilket jag fasar för. Vi får se vad som händer.

Sätter in lite bilder så ni kan se lite från helgen som gick //AM               

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards