Ramdala-Kiza

Alla inlägg under november 2010

Av ramdala-kiza - 30 november 2010 20:05

Tänk alla mina fina bög-kompisar vad jag gillar er....

Ni är de bästa manliga vänner man kan ha, ödmjuka, snälla, snygga, roliga.

'

Med er kan jag prata om allt, jag kan umgås med er utan de där spelet mellan man o kvinna  som alltid finns där.


Jag skiter fullkomligt vilken sexuell läggning mina vänner har, har aldrig förstått det där med bögfobi.

Det är en befrielse att kunna bara umgås med sina vänner, gay som hetro, för mig är ni alla unika personer med fina o mindre fina sidor.precis som människan ska vara.


Så alla bögfobiker.. akta er för att klä granen i år, för vad ska folk tro!!!!


  


Annmarie

Av ramdala-kiza - 30 november 2010 16:23

Plocke pinn hela dagen lång....

Pysslat här o där men nu är det ett enda organiserat kaos här hemma.


Vi har varit ute o letat efter Tomten Katla o jag.. men på Golfbanan var han inte fast Katla hade styrt ut sig i finaste munderingen o väntade bara på ett erbjudande från Tomten att få hjälpa till som Alv i år..


   Ingen Tomte här....   o ingen där.....


   ..någon golfspelare som är sugen på en runda då? Har ju bollen med mig...


   nej nej.. skyll er själva då.. .


Vi gick hem o åt lite middag i stället.


   Kroppkakor med hemmagjord lingonsylt o vispgrädde..ligger som bomull i magen, eller en sten om man hellre vill känna det så, gott var det i alla fall.


   Inte så dumma inte.. o goda är dom, över förväntan.



Annmarie

Av ramdala-kiza - 30 november 2010 13:28

Det är inte bara snön som hänger i luften idag, smockan gjorde det nyss med när jag konfronterade en kvinna i kön på Maxi som hade fräckheten att tränga sig före ett väldigt gammalt par i kön bakom mig.

Jag helt sonika ledsagade henne till slutet på kön... så gör man bara inte. Hon skyllde ifrån sig, inga efterkonstruktioner tack sa jag bara.

Nja.. jag är inte o leka med när jag blir arg.


Och lite agressiv var jag allt då jag ännu en gång kört ifrån min plånbok här hemma så det var bara att traska in på Banken o ställa sig i kön, men inte trängde jag mig.. nej jag stod där o iakttog alla miljoner kronor folk tar ut nu inför jul, vilka skatter alla sitter på, jag får vara glad om jag får sitta på ett varmt bilsäte på väg hem


Men nu väl hemma så väntar jag på nya kisar.....


   Linus fick en släng av rumpidarran när han får höra nyheten....

   medan Katla skiter i vilket o gnager vidare glatt på sitt ben som matte handlade på Maxi då hon var glad!!!! Vilken tur Katla!


  

Jo, här ska bli ett helt gäng med nya katter.. o goda blir de nog.

Ja ja ... nu tänker ni..går hon o köper mix?

Ja det gör jag, det är ju fantastiskt, eller hur. vad de kommer på?

Så rynka inte ni på näsan inte, för jag bara undrar:

Planterar ni er egna julgran från kottefrö till liten planta o sedna hugger den o drar hem den? Nej, trodde väl inte det, ni går o köper ett jädrans halvfabrikat o bara sätter den i julgransfoten häller på lite vatten o javisst, klär den oxå..vilket slit   . 

medan jag får minsann  knåda deg,klämma dit russin o pensla o passa dem i ugnen... Puhhhhhh




Annmarie

Av ramdala-kiza - 30 november 2010 10:34

till middag idag...

Inte behöver vi dra till fjälle int!!!

Det är bara att resa så långt söder ut ni kan nästan komma i Sverige så bjuder vi på polarexpedition,snöänglar, is till groggen och hundspann.


Nu börjar skiten.. det var väl alldeles nyss den hårda vintern i år försvann, med den i färskt minne så bådar inte detta gott.

Men det konstigaste är att vi har har haft gröna jular här sedan mitten av 80 talet, nu har det äntligen blivit vinter, ja då skiter vi nästan i knäck av rädsla, skyr det som pesten, ja aldrig är man nöjd.

Inte undra på att vi Svenskar har kommit på ordet "lagom, i detta mellanmjölks land"


   Havet ser lite kallt ut tycker jag.   Nya snömoln torna upp sig.     

Jag har försökt få igång bilen en lång stund nu, 9 minus här idag men skam den som ger sig, jag vann, så nu spinner hon värre än Linus här.


Det får bli lite Lussebak här idag tror jag allt, ska bara åka o proviantera tror jag, undra vad man ska ha till middag.... tjälknöl kanske?


   Den som söker han finner......................Nu förstår jag varför en del håller på med Vinteraktiviteter av skilda slag.....  


'God Tisdag alla!


Annmarie

Av ramdala-kiza - 28 november 2010 16:20

o inte ens Katla är vaken.

   Efter att ha varit på två långpromenader i snöstorm, varit hemma hos extra matte Frida o Tor i nya lägenheten o träffat kisarna Kipz o Tardiz, samt ätit ett märgben o oxnjure kokt,så somnar hon nu gott med mattes kofta att gosa in sig i.

Ja, jag vet att hon ligger i sängen,(som en del ogillar kanske) men nu vaknade hon till nyss o hoppade ner till sin bädd, koftan tog hon med sig.


   Det var lite kallt o öronen för både matte o Katla i eftermiddag.

   hmmm.. det knakade till i buskarna där borta, kanske Linus som kommer.


   Nu har mörkret fallit o jag vilar i soffan efter lite stök o bök...

Fortsatt stämningsfull advent på er.


Annmarie

Av ramdala-kiza - 27 november 2010 16:35

Fina Noa hos oss. 

Efter en långpromensad ute på golfbanan var det dags för  en tupplur.

    

Noa har verkligen bekantat sig med Katla. Han var rädd för hundar o på tre timmar har vi botat honom.

      Noa med sin nya vän Katla.


  

Nu sprakar en skön brasa medan vinden viner o snön yr utanför.   Noa värmer sig o käkar pepparkakor.. snäll? Det behöver inte den här killen bli, det är han så det räcker o blir över.


Annmarie

Av ramdala-kiza - 27 november 2010 12:23

  

En hälsning till mina fina bloggläsare från familjen Magnusson /Holmberg.

Fotot är taget av Linn. Katlas bus ute i snön, hon verkligen älskar snö hjärtat.



Denna helg har jag besök av min särbos barnbarn Noa.. farfar o han är nu inne i Karlskrona.De har tänkt besöka Marinmuseumet, där har gossen aldrig varit. Jag tror säkert det blir en upplevelse för honom.

Man kan gå ner i en tunnel under vattenytan som löper en bra bit under hela museumet, o har de tur ser de en o annan fisk.


Sedan ska vi laga god middag o bara mysa i kväll.

   Farfar o Noa i Hörviken västra Blekinge på Ålafiskets dag.




Ha som sagt en trevlig Advent


Annmarie

Av ramdala-kiza - 25 november 2010 21:48

Jag har vunnit den fina sjal som Sita lottade ut på sin blogg.

Jisses så glad jag blir. Underbart.  


  


Titta så fin den är.. den ska värma mig under denna kalla vinter.


Tack igen Sita  

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards