Ramdala-Kiza

Alla inlägg under november 2010

Av ramdala-kiza - 20 november 2010 09:22

I gårdagens avsnitt av programmet Idol var temat "Klassiker"

För första gången denna säsong så tyckte jag att potensialen av de tävlande framträdde.

Andreas Weise som fick avsluta tävlandet har denna potensial, men dilemmat i år är att samtliga tävlande har exakt samma potensial.

Linnea, denna sprudlande orginella flicka som kan förvandla vilken gammal avdankad poplåt som helst till att låta som nyss den spelades på RixFm.

Jay Smith har redan helt solklart sin väg utstakad, dessutom passade han i Kilt.

Nej, det är faktiskt hög kvalitet på de tävlande detta år.


Av ramdala-kiza - 19 november 2010 10:16

Inför den briljanta blogg som ska starta upp efter nyår på dagstidningen BLT webbsida så har jag lite tankar runt den.

Jag funderar på att ha ett gästinlägg en gång i månaden.

Jag kommer att bjuda in de personer jag tycker är intressanta.


  



Om just du vill vara gäst i min blogg så skriv gärna ett kortfattat mail om dig själv o vad du skulle vilja skriva om något som kanske ligger dig varmt om hjärtat, du som bor utanför Blekinge är mer än välkommen.

Personer som jag nu har i åtanke som tillhör offentliga gäster är:

Susanne Brännemo

Fredrik Karlsson

Peter G Gustavsson

Hempo Hilden

Keith Almgren

Thomas Deutgen

Emil Sigfridsson

Christer Peters

Jill Petersson

Jag hoppas detta kommer att bli ett trevligt inslag i min blogg som kommer att gillas av läsarna.


Så ta o skriv till mig jag väntar att få höra just från dig.

mailadress:

annmariehenriksson@hotmail.com


En trevlig helg önksar jag alla.

Annmarie

  

 

 

Av ramdala-kiza - 16 november 2010 20:32

Linn har börjat en behandling av sin onda fot.

Hon får gå en gång i veckan hos sjukgymnasten på Blekingesjukhuset.


    

Varmt bad med övningar i bassängen. 39 grader varmt, underbart skönt för henne.

Hon ska sedan den 9 december på skelettscintigrafi då man kommer att spruta in ett lågt radioaktivt ämne i blodbanan som sedan får verka 2-3 timmar. Allt för att se vad som försigår i hennes fot.

Det började med att hon stukade foten flera ggr för drygt ett år sedan o sedan dess har foten blivit sämre o sämre.

Hon kan inte vara med längre på skolans gympa och hon har fått sluta sin dans.


Så jag tycker så synd om henne och är ju naturligtvis orolig. Så man har mycket att fundera på,oro för henne, oro för mig själv osv.. Inte undra på att man snart dukar under för allt skit som händer.

Av ramdala-kiza - 16 november 2010 10:46


Är så trött så trött.

Har nog en infektion i kroppen, ögonen är det lite si o så med. Skulle kunna sova i hundra år om jag fick.

Att bara ta hand om Katla är nog för mig just nu, Linn är hos sin pappa,skulle aldrig orka köra o fixa med henne nu, att laga mat är ett helt företag.

Men jag visste att denna dagen skulle komma då kroppen säger ifrån, det har varit på G länge nu.

Helgen som gick var stökig o jobbig, har väl aldrig mått så dåligt på länge som då.

Jag saknar en axel att luta mig emot, någon som tar in ved, åker o handlar, kanske lagar lite mat o städar av nu som då. Orkar inte göra detta hela tiden själv, det bara är så.Någon att krypa upp till på kvällarna o känna lite trygghet.

Jag är inte sjukskriven bara för rolighets skull utan många tycks ha glömt att det finns en orsak och att jag måste få vila.

Så nu kryper jag in i en lite kokong o kommer nog snart ut som en fullfjädrad fjäril!! Tror ni inte det...??


  


Annmarie


Av ramdala-kiza - 14 november 2010 10:27

Söndag, den bästa dagen av alla tycker jag. Då kan man sitta inne o kura.

Katla o jag är nu själva hemma. Vi ska bara mysa framför Tv,n. Hon blev så ledsen nu när husse åkte iväg, gnällde o ylade en lång stund.

Jag håller nog med en del när de säger att detta är Kents o mitt barn... men nu Hundbarn..En hund är alltid en hund o får inte förmänskligas.

Ni skulle passa perfekt som föräldrar ihop, men risken är att vi skulle ha gullat ihjäl o kelat sönder vårt barn..men det hade blivit fina barn ska jag säga ;-)Det är vi bägge överens om.. men nu har ju jag världens finaste barn, Kent har de goaste barnbarn.. o jag ett barnbarn på väg. Kan det bli bättre? Knappast.


Jag blir kvar här, Kent o jag ska mysa i kväll, kanske spela Bingolotto, dricka ett gott Te o kura ihop under en filt..jammi o sedan Katla den lilla huliganen uppe på allt detta.Då är flocken samlad o hon är nöjd.


Dena låt önskade Kent till mig i fredags på Lugna Favoriter...det är så man får tårar i ögonen.

A


Annmarie

Av ramdala-kiza - 13 november 2010 19:06

Vi är barnvakter detta dygn till Kents barnbarn,medan föräldrarna har helgnöje.Dom är varsamma med Katla det är jag glad för, annars är de lite oroliga o bråkiga.Men det går ganska bra, lite jobbigt när man är sjuk. Yrsel ,har svimmat ett par ggr,feber, kallsvettas o inflamation i bägge ögonen.. fin fint detta

  

Har försökt sova i eftermiddag, men det är omöjligt.

Lyssnar på en ny ljudbok av Carin Hjulström,mycket bra rekomenderas varmt.

  


     

När Frida Fors blir anställd på Aftonpressens nyhetsredaktion känns det som en revansch. Äntligen ska hon slippa korttidsvikariaten och osäkerheten och flytta till Stockolm, staden där allting händer. Hon ser framför sig ett liv fyllt av spännande jobb, vänner och förhoppningsvis kärlek.

Men ingenting blir som hon tänkt sig. Knappt har hon hunnit börja förrän hon måste sluta. Sist in, först ut är den hårda läxan. Plötsligt står hon ensam i en ny stad. Och motvilligt tvingas hon söka andra vägar både när det gäller arbete och relationer.

Hitta vilse är en charmig roman om en företagsam men vilsen tjej som på sin trevande färd genom storstadsdjungeln slutligen lär sig att hon måste stå upp för det hon tror på.

Annmarie

Finns inte på kartan

Finns inte på kartan

  
 

 



Av ramdala-kiza - 13 november 2010 09:45

En kylig måndagskväll klockan 8 minuter över sex föddes en liten söt kille.

Han var lite envis o ville inte riktigt titta ut, men förlossningen tog bara tre timmar.

Din storasyster Frida två år var sjuk o hostade,vi hade varit på VC en stund innan o fick gå före i kön för att jag skulle in o föda.

Pappa din var oxå dålig o hostade sig igenom hela förlpossningen.

Du fick en liten mössa på dig för att du frös.

På natten smög du o jag upp o letade reda på ett klädföråd för jag tyckte du var så kall om fötterna.

Din storebror Joel var så glad ,han sa:

-Detta är nu bara min bebis, inte er.

Han vaktade dig som om du vore en skatt o det var du i hans ögon.

Nu har det gått 21 år o du är lika söt o fin fortfarande.

En arbetsam o plikttrogen kille som tänker på allt o alla.Dina kompisar kan skatta sig lyckliga över att ha en vän som du, o din sambo Millan lika så.

Men först o främst ätr jag glad att jag hart en sådan fin son.


Önskar dig allt gott idag på din födelsedag o hoppas de firar dig ordentligt på YMER idag.

 



  

Av ramdala-kiza - 12 november 2010 18:46

Ja nu var det helg igen...

Och denna helg kommer att bestå av barnpassning.

Undra om barnbarnen uppskattar att komma till oss, de är för det mesta på resande fot nu. Vi får se om vi gör en utflykt med dom, det är Barnmässa på Marinmuseet i Karlskrona, är en mässa som  magasinet "Vi föräldrar" står bakom.

Tror de kommer att tycka om att komma iväg på lite skoj, det var visst sagoläsning, ansiktmåleri, teater, hoppborg o gtratis tåg över hela Karlskrona.

Men kommer vi inte iväg så har de ju en lekkamrat här hemma, som de kommer att få ta det mycket försiktigt med, en fjorton veckors valp ska ha lite lugn o ro med.Så jag får väl styra upp det hela.


Mitt öga rinner o är illrött,har nu tagit bedövningsalva så jag kan skriva detta inlägg.

Är allergisk mot mina egna stafyllocker som alla har i sina ögon, blir det en reva på hornhinnan så är reaktionen där omedelbart, ja ja alltid ska det vara något.


  


Annmarie

 

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards