Ramdala-Kiza

Alla inlägg under november 2010

Av ramdala-kiza - 25 november 2010 17:49

i trasiga skor. Årets julklapp är Surfplattan pris mellan 7.000:- o ner till 4.500:-

Hur många ungdomar förväntar sig denna julklapp under granen i år?


Varför inte mer realist, jag önskar mig ett presentkort från EON.

Så önskar jag mig nya stövlar, ett par jeans,en ny soffgrupp,en ny säng, möbler till Linns rum, men sist men inte minst så önskar jag mig ett bra jobb o friska o lyckliga barn,o barnbarn.



Mina trasiga skor beror på att en valp har  tuggat sönder dom......


Annmarie

Av ramdala-kiza - 24 november 2010 21:36

i "........." i Bonde söker Fru.....

Att bara titta får mig att rysa, längta trängta.... känner doften av vallmo o ett stänk av fiskehamn o kogödsel.

Känner mig att jag skulle uppföra mig som en riktig ".....tok !


Vakna en sommarmorgon med sovrumsfönstret öppet, se den skira spetsgardinen makligt röra sig i en obetydlig bris.Ligga o lyssna till det underbara ljus som fyller hela rummet..bara Du o jag för en kort tid,att dela din längtan efter någon vid din sida, tänker: Du har ju mig, jag lyssnar ,jag är din vän.


Så kära ,underbara Öland där jag tillbringat så många somrar med mina barn,och kära Näktergal, ingen sjunger så vackert, ingen uppvaktar så vackert, ingen trängtar o längtar så vackert o innerligt som du, i Häggbuskarna bredvid Alvaret en tidig försommarmorgon vid 04.00


Sov gott


Annmarie

Av ramdala-kiza - 24 november 2010 16:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av ramdala-kiza - 23 november 2010 19:18

Två dagar som innehållit mask i många skepnader.

Vi gillar visst att maska här hemma, bara att erkänna.


Först o främst maskade jag av Katla i går.


Sedan har jag tappat en o annan maska.

   En halsduk ska detta bli om ni nu undrar.


Sedan ställde jag Linn vid diskbaljan, och hon maskade inte alls, rent o fint blev det.

   Undrar vad hon lyssnar på ?


Men Katla, hon maskar som vanligt, älskar att ligga o sussa efter maten, någon disk bryr hon sig inte om.

   Relaxing!



Så mask finns o förekommer i många skepnader, kan du fler?


Annmarie

Av ramdala-kiza - 23 november 2010 16:36

Lite nervös är man allt inför denna utmaning.

Har blivit kallad till casting för Exaktvision i Skåne nästa vecka. De behöver en Webbpresentatör i nyhetsformat.

Tänk om jag blir vald? Ett hundratal sökande o endast en handfull uttagna.. lite revanch kanske för en gammal "Tant" som jag.

Länk nedanför:

http://www.exaktvision.com/


  

Av ramdala-kiza - 23 november 2010 14:40

tillbaka till varma bad o stekhet sand. God mat o underbara kvällar.

Tillbaka för att höra minaretutroparens gälla röst,känna doften av äppelte....

få beställa mitt kaffe med mjölk o två sockerbitar och den inhemska ölen vid stranden.

Göra utflykter med leasad taxi, skaffa mig en klädsam solbränna.....

         Eller är en människa lyckligast medan hon önskar sig någonting..?


Annmarie

Av ramdala-kiza - 23 november 2010 10:01

Vad tog du vägen?


I natt när jag inte kunde sova låg jag o surfade lite på nätet o hittade en mycket bra sida med enbart Countryartister.

Underbart att ligga där en stund o lyssna på alla låtar man lyssnade på i slutet på 80 början på 90 talet.

Då slog det mig att jag hade en gångi tiden ett VHS band som en god vän varit så vänlig att spela in på till mig från CMT (Country Music Television) kanalen på TV.. Men var tog den kanalen vägen?

Alla som hade parabol då kunde se den fram till sex på kvällen tror jag.

På kanalen kördes det non stop riktigt bra musik.

Mitt band blev till slut helt slitet men jisses vad jag lyssnade på :

Reba Mcentire

Garth Brooks

Winston Giles m.fl


Är det någon som fortfarande får in eller har denna kanal. skriv o berätta.

  

   A


Ha en god förmiddag..

Annmarie

Av ramdala-kiza - 21 november 2010 16:05

Kent goes masterchef i dag.

Soppa på menyn.

Alla sörplar vi som Emil i Lönneberga,och risken finns att Linn sätter grytan på huvudet för att få i sig bottenskrapet.

  

Purjolök, lök, potatis, grytbitar av nöt,moröttet,hemliga kryddor..surprise!!!

  

med tillhörande vitlöksbröd.


Katla ville promt vara Ida  Emils lillasyster så vem säger nej till det, den rätta sagokänslan infann sig.. eller kan det vara vargen i Rödluvan?

  



Efter måltiden var det allas tur att visa sin uppskattning till kocken.. o vem var inte först på tur?

  


Trevlig fortsatt söndag öskar jag mina läsare....

Annmarie

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards