Ramdala-Kiza

Alla inlägg under mars 2011

Av ramdala-kiza - 13 mars 2011 11:03

Idag har jag endast skrivit ett inlägg på min andra blogg.

Så glöm inte bort den på Spotlife.

www.kiza.spotlife.se


//Annmarie

Av ramdala-kiza - 7 mars 2011 07:14

Idag ska det vändas o vridas på min lilla kropp.

Smärtkliniken väntar på ett besök av mig. En stor del av dagen kommer att läggas på mig, det blir tungt att få en måndag på sig, måndagar är ju ändå rätt så tunga. Först blir det sköterska o läkare.. sedan senare under dagen ska Psykolog och arbetsterapeut få sig en liten flukt.

Ont imagen har jag, antingen är jag nervös eller så åt jag för mycket tårta i går.

Skulle ju besöka min äldste som oxå o hans sambo denna vecka, blir nervös att detta inte ska hinnas med denna vecka heller, han åker igen på onsdag. Får försöka nå honom idag.

Men först nu så är det lillstintan som ska till skolan.

Ha en goer måndag alla. 

//Annmarie

Av ramdala-kiza - 5 mars 2011 07:19

5. Det är många som får sovmorgon på lördagar, en välkommen dag för många. För massor av andra är det bara en dag bland andra dagar.

4. Man kan äta långfrukost o läsa tidningen, ja det går väl bra för dom som har nån frukost o tidning o äta, för andra är det ännu en dag att leta efter mat bland sopkärl o gratiskök.

3.Många gör sig redo för besök på stan, loppisar, marknader o titta på när familjemedlemmen utövar någon sorts form av sport, för många andra är det ännu en dag av ensamhet o fattigdom.

2.Lördagar brukar vara ett säkert kort för bra program på Tv, man kan samlas runt denna dumburk med något kallt att dricka o gott att äta.Andra är glada att de kan lyssna på vad de säger på Tv, då bilden är så dålig, en ny Tv skulle vara bra, annars kanske de kan flukta in till grannen genom fönstret o få en skymt av Lasse Bengtsson.

1. Alla är överens om att Lördagar är den bästa av alla dagar. Då kan man koppla av, åka till vänner o bekanta och hälsa på, man kanske får trevligt besök av goda vänner.För många andra är det ännu en dag då ensamheten gör sig som mest påmind, och besökstiden på sjukhuset är endast en timma.


  

//Annmarie

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards