Ramdala-Kiza

Alla inlägg under november 2010

Av ramdala-kiza - 5 november 2010 19:29

 

Fader Ralph och Meggie .  

 

"... I sin dödskamp sjunger den vackrare än både lärkan och näktergalen. En enda storartad sång till priset av sitt liv. Men hela världen stannar för att lyssna och Gud ler i sin himmel. Ty det bästa kan endast födas ur stora smärtor... Så säger åtminstone sagan.

Av ramdala-kiza - 5 november 2010 17:10

I dag har jag i stort sätt varit ute hela dagen.

Plockat in en hel kubikmeter ved i boden, gått med skottkärra.. jajaj jag vet borde inte.men vem skule göra det.

Nu kan jag elda så det står härliga till, just nu är här så varmt så jag har fått öppna ett fönster...


I videon kan ni se mig o Kent, han dyker väl upp imorgon, så jag vet i alla fall vad jag ska göra   men passar han inte sig så petar jag upp en pinne någonstans på ett väldigt olämpligt ställe..  .hahahaha 


Å så lite bilder...


   Bara att börja plocka....

   Hutch upp på kärran....

   Gissa vad som är under..Katla? Jag? eller veden?

Denna hög ska läggas på altanen..inte jag då alltså utan veden.Regnet kom is kurar, brukar det ju göra.. hela jäkla dagen   

   Konstigt väder idag....

   och konstigare o vackrare blev det....



Nej, nu ska jag peta in en pinne...


Annmarie

Av ramdala-kiza - 4 november 2010 09:37

En allmän skitdag.. skitväder, jag mår skitdåligt o Katla har i alla fall "skitigt" där hon ska.

Skitmycket disk, skitmycket tvätt....skitprogram på TV,ja listan kan göras lång.


Men jag har massor av människor som är skitviktiga för mig, som jag älskar skitmycket !!!


Ja, vilket skitliv man lever egentligen!!!


       Ett stort orosmoln på himlen finns det nu.. Ska jag bli skitsjuk?

Öronen värker, jag fryser, hostar o känner mig allmänt skitkass.


Har fyllt på skafferiet ifall om att jag skulle bli liggans.

   Skitdyrt blev det.


Men jag tror att nu ska jag låta skitdisken vara o bara lägga mig o lägga händerna bakom huvudet o tänka....


Men AM,ibland är du riktigt skitsnygg, skitduktig o skitsexig....

så blir jag kanske skitstolt över mig själv o blir frisk på ett nafs!!!!!

Eller så tömmer jag bara latrintunnan.....  


Annmarie

Av ramdala-kiza - 2 november 2010 23:50


Skrattar lika gott varenda gång jag hör detta... UNDERBART !!!!


Men nu säger vi godnatt ännu en gång. Promenaden sträckte sig bara till tomtgränsen ,blåser det stark kuling o regnet swishar förbi i samma fart så är det en bedrift att få ut en valp på 13 veckor.

Efter att ha gjort det hon förmodades skulle så letade vi oss i mörkret in mot den sköna brasan.

   Snsrt hördes ett skrapande ljud på altandörren, det var Linus som ville in, konstigt nu kommer han frivilligt vilket är en enorm framgång.

  

   Väl inne sökte han sig till brasan.

Medan Kiza kollade avvaktande..

  

Tiger intar sin kvällsmat på köksbordet, ja? Vad annars när det finns mörkhyade läskiga, flåsande,hundluktande varelser som gör allt för att få sig en smakbit..ja dessa invandrare, eller hur?

     

.Katla försöker hypnotisera ner Tiger från köksbordet....

-Du är inte hungrig, ge den till vovven...du känner dig  plööötsligt väldigt sömnig

     

   Kiza valde att dra sig tillbaka ,bakom gardinen   Tjejerna valde att dra sig tillbaka från alla intriger och istället ge sig in i filmens intriger...


   Katla förstod meningslösheten med att försöka i denna sena timma jobba på anknytningen till katterna utan i stället jobbade på att massakera skorna i molekyler..satsar på ett nobelpris kanske?


   Medan jag också drar mig tillbaka o kollar stausuppdateringar på FB.


Annmarie

Av ramdala-kiza - 2 november 2010 21:06

En rätt okej dag idag.

Lite stressig till att börja med, men sedan rullade det på ..in till Karlskrona . Lämna o hämta Linn o Amy på Marinmuseumet. De har lite aktiviteter där under höstlovet. Nu är det minsann gratis entre där, men på sommaren kostar det skjortan..o shortsen med för den delen.Undrar varför?

  


Vä under tiden här hemma fick jag lite gjort, o Katla med för den delen. 

Har pratat med Göran på Blt idag och det blev klart med bloggen. Börjar blogga på den nya Webbsidan där, då den andra lokaltidningen Sydöstran numera ingår i samma koncern. Så det blir en helt ny sida som kommer att se lite annorlunda ut. Så min blogg blir en frisk fläkt trodde han. Känns ju kul att bli betrodd på dette viset.


Sedan har jag för första gången besökt den nya Biostaden här i Karlskrona. Sex salonger har de där o nu byggs visst ett cafe´ med t.o.m utskänkningstillstånd, på tal om det så handlade filmen om en resturang ute på Sandhamn i Sthlm,s skärgård, om 17 årige Martin o hans sommarjobb där år 1975.


Mycket sevärd.

Det var dottern o jag som gick på den, det blir inte sista gången vi går på bio, riktigt,riktigt mysigt.

Kanske vi går o ser "Psalm 21" när den kommer,premiär 5 nov. (se trailer nedan)


Linn var hemma o vaktade Katla, det har gått så bra så, bägge flickorna blev så glada när jag kom hem, den fyrfota flickan ylade bokstavligt talat, rullade sig på golvet o fick glädjefnatt när hon fixk syn på mig, ja det var ett välkomnande må jag säga. Den andra flickan sminkade sig som bäst på toan ihop med kompisen som sover över här. 

Nej, nu en kopp kaffe, sedan blir det en sväng med Katla i blåsten o regnet.

God natt vänner....


Annmarie


Av ramdala-kiza - 1 november 2010 22:31

intog jag en alldeles utmärkt middag i kväll som dottern lagat.

Katla gjorde sitt första stadsbesök.

Kisarna välkomnade henne utan vassa klor eller spott o fräs.'

Tardis, Kipz o Katla är redan goda vänner.


   Torsk i ugn, i fiskfond, purjolök....

   toppat med pillede reijer. o gröna ärtor

   spenatsås som verkligen gifte sig med....

   de stekta kantarellerna.


Tack Frida o Tor för en väldigt god middag.

Katla hälsar o ber om ursäkt för den lilla incidenten på mattan.


Annmarie


Av ramdala-kiza - 1 november 2010 14:46

Sitter nu här ensam utan mänskligt sällskap men fyrfota sällskapet är nära. 

Frida har varit här o visat upp nya bilen. Hon tog Linn med sig hem till sig, för de ska laga middag o bjuda oss på. 

Spenatsåsen ska visst Linn stå för. Torsk blir det..mums!!!

Så om ett par timmar styr Katla o jag mot Karlskrona.. in i dimman, undrar om vi kan köra efter mistluren för här är tjockt ska jag lova.


Så ni som är vana att ta er en virrepinne dagligen, traska ut i dimman vet jag, mycket nyttigare o billigare, samt fuktigt blir det..låter väl lovande ,eller hur?

  


Annmarie


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards