Ramdala-Kiza

Alla inlägg under oktober 2010

Av ramdala-kiza - 17 oktober 2010 19:40

I dag när jag tänkte tillbaka på min födelsedag i går så kommer jag ihåg en incident som skedde på 70 talet.

Mina flickkompisar skulle fira min födelsedag. 

Vi hade lite fest hemma hos en av flickorna innan.

Där fick jag lite presenter, lite på skoj bara som jag brukar säga.


De hade lagt ihop till "Jättefina" inneskor till mig bl.a

Snart avgick bilen till Eringsboda brunn där vi skulle dansa o ha skoj. Tror det var Leif Bloms som spelade den kvällen.

Tänk vilka roliga kvällar man haft där..


När vi kom upp efter nästan fyra mils körande så stövlar vi in.. betalar o av med ytterkläderna..

Då blev det alldeles tyst på mina vänner.de tittar lite förstulet neråt golvet o säger:

-Ska du verkligen dansa i de där?


GAPSKRATT

Där stod jag iklädd mina nya rosa fjäderdunsbeklädda fluffiga  innetofflor.


Men vilken rolig kväll vi hade.. fick dansa varenda dans ....


  



Sov så gott o tack för idag..

Annmarie

Av ramdala-kiza - 17 oktober 2010 13:43

lyser solen.     Inte ett löv rör sig i en vind som inte finns. Kisarna ligger på altanen o solar.

   Linus solar...


Både Kent o jag är lite värkbrutna idag.

Linn är o kollar handboll. Vi myser bara, eldar i kaminen o kollar amerikanska Antikrundan.. jättetrevligt program.


Vi klarar inte att gå i skogen en runda, men vad gör det, det orkar vi nog en annan dag. Det kommer fler soliga dagar om vädergudarna vill.

Min kära syster yster Susanne ringde klockan nio i morse o hade massor att berätta om, om gårdagskvällens program, Fredriks missöde på toaletten, om festen efteråt.


Men nu är denna programserie över för denna gång. Har varit roligt att följa, kan inte förstå den kritik den har fått mottaga, syftet är ju bara gott.

Kollar man in utbudet av flera väldigt dåliga produktioner på Tv så är väl denna den mest familjära o underhållande. Läste att Dansbandskampen fick hård kritik igår för premiärprogrammet. Men det brukar alltid vara så, alla har vi haft barnsjukdomar ..även denna sjukdom följer med nya o nygamla program.

   En härlig positiv anda ligger fortfarande kvar....   och svävar fritt över det Magnussonska hemmet idag.



Ha nu en skön söndag alla ,önskar......

Annmarie

Av ramdala-kiza - 16 oktober 2010 23:00

Ingenting i jämförelse mot denna dag som jag har fått uppleva med mina älskade barn o min älskade Kent....

Kan inte förklara hur mycket jag älskar dom,hjärtat mitt väller över av tacksamhet o kärlek.


Många fina presenter har jag fått. Vad sägs ex om detta: Presentkort på kläder, Presentkort på ett besök hos frissan.

Parfym, turban blommor o blader !!


En härlig tur ut i det fria.. ätit gräddtårta vid Havsjön, inte mycket som slår det!!


Dansfeber har avnjutits, alla var super duper duktiga. 

Har pratat med Susanne o hon o boysen hälsar o tackar för allt stöd de fått o känt under dessa veckor.

Tack alla ni mina underbara vänner på FB som skickat så fina hälsningar till mig idag. Känner mig som en prinsessa.

  

En nöjd Annmarie "Subeide" Magnusson i turban...

   Mojje o Frida kollar Dansfeber...


   F-n  reklam igen... när kommer Bönderna?


   Jaha.. o så Hallåorna.. suck!!!


   Nästa år är det jag som är med i "Svansfeber"


Godnatt alla önskar 

Annmarie 

Av ramdala-kiza - 16 oktober 2010 18:53

Vilken födelsedag... Underbar.

Vi började med att äta middag här hemma.

        

Mätta o glada sätter sig alla i soffan o konstaterar att det är ett underbart väder ute.

Då kommer Håkan på den geniala ide´n att vi ska ta tårtan med oss ut i skogen o plocka svamp!!!

Sagt o gjort 

Vi började genast packa, alla lånade kläder att ta på sig, lite varmare.

Packade in kaffe tårta läsk papperstallrikar m.m


Ut i skogen ska vi gåå.....jippie !!

               Vi styrde vår kosa till Havsjön uppe i Kättilsmåla, här lärde jag mig simma. Vilka minnen jag har här i från.


   Här kommer Frida med tårtan...

   En brasa måste vi ju ha....


   En vacker kväll vid sjön...

   Tårtan är uppdukad men inte uppäten....

   Mums...

   Födelsedagsbarnet...

   Uppfinnarjocke..Håkan himself..


   Jag igen...

   Nu har elden tagit sig....

   Lycklig...

   SnyggHåkan...

     Underbart....

   Linn på bryggan....


Nu har Håkan o Millan åkt hem.. Linn hos en kompis o vi ska se Dansfeber...

Jag har riktig rampfeber nu..

Heja Bönderna, Älskar er!!


Annmarie

Av ramdala-kiza - 16 oktober 2010 11:07

Vilken födelsedagsmorgon.

Linn kom o sjöng med bricka med kaffe o mackoro levande ljus. Köket o sovrummet hade hon pyntat med ballonger.

Jag fick en fin handduk som man virar som turban, håret torkar mycket bättre med denna. Skonsam är den med. Grannarna tror väl jag har konventerat till Islam om de ser mig. En underbar parfym oxå.

Mina svägerskor Stina o Ingabritt har ringt, samt Susanne från Sthlm o Fredrik o Peter.

Kent har nu kommit med blommor o blader. En underbar Hibiskus från Stina o Mats.


   Fin bricka....

   Och presenter...

   Lukta gott....

   Oj.. en turban..ska konventera nu....

   så här kan man se ut då....

   ballonger måste det va på en födelsedag...

   Vackra rosor från Kent..

   från Stina o Matts....

   Hemligt innehåll..från Kent   


Nu är det matlagning som står på schemat.. barnen kommer kl 15.. 

skynda skynda skynda.....




Annmarie

Av ramdala-kiza - 15 oktober 2010 22:09

Gud i London vad jag har svettats i kväll. 

Det har runnit längs rygg o nacke..

Linn har tittat lite konstigt på mig.

Jag har gått här fram o tillbaka o pustat.

-Mamma..har du så ont?

-Nej, hjärtat..jag är så jäkla varm...stön!!

.Det är jag med, svettas jättemycket.

-Ja, men du har väl inte kommit i klimakteriet?

.Nej..men i det andra kanske?'.

- Ja min stumpa!

.Å så eldar du ju som en tok med, mamma!!!!


Visst fasen.jag har ju satt på en brasa o tänt ljus, hur kunde jag glömma`?


GAPSKRATT!!!

     En eld värmer många själar...bringar ro o hemtrevnad..Vad mer kan man önska sig?

Av ramdala-kiza - 15 oktober 2010 14:03

Jaha.. tur ska man ha.

Stod med händerna i diskbaljan o lyssnade på Lugna favoriter.


Så kom nån tävling..gissa vem som sjunger.

Ett klipp med en låt spelad baklänges o förvrängd röst.

Greppade telefonen med blöt näve.

Thomas Hindersson svarade. 
Michael Jackson sa jag.

Jepp..Du har vunnit två biljetter till

Karlsson på Taket  (Marcoolio )på Oscars den 1/12.

Gissa om jag blev glad.

Trodde man vann nån skiva eller nåt.

Nu ska de strax spela upp telefonsamtalet på radion. Men fy..då skruvar jag ned.

Vilken födelsedagspresent !!!

  

Av ramdala-kiza - 15 oktober 2010 07:44

Mina morgnar räddas av radion,

Tack härliga Rix Fm gänget...

Publicservice kanalerna skulle ta efter, ja då inte musiken för den är jag sååå trött på.


Dessa härliga ordväxlingar, den positiva anda som programledarna förmedlar, i alla fall ut till lyssnarna, sedan vet man ju inte om de pucklar på varandra under musiken.

Men tack Roger, Sofia o Ola.....


  

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards