Ramdala-Kiza

Alla inlägg under september 2010

Av ramdala-kiza - 6 september 2010 14:33

Nu startar uppvärmningen inför dansen. Vi har sett fram emot detta så länge. Linn har ju nästan bott på akademin.

Så oturligt nog fick ju Tony Irvings dansakademi slå igen här förra året. Men nu blir det en ny fräsch uppstart.

Anelina Loberg (rektor) o de andra lärarna gör ett fantastiskt arbete. Det riktigt spritter i kroppen på både Linn o mig. Fast jag inte själv kan dansa så är det en glädje att hänga med henne

TIDA finns även i Stockholm,så har man tur så kanske man kan hälsa på där med. De deltar i alla möjliga sammanhang o Mr Irving själv är bus- trevlig.

Vi ser fram emot att få träffa  er alla snart......  


   

Av ramdala-kiza - 6 september 2010 11:10

&hl=sv_SE&fs=1&">


En hälsning till mina bloggvänner.. ha så kul om ni går ut o äter  idag....  



Av ramdala-kiza - 6 september 2010 07:48

Å mitt huvud känns så tungt....

Härligt väder igen, det bara fortsätter, tack vädergudarna för det. I dag ska jag följa med Jill till Karlskrona, om benet mitt vill.

Ha en underbar måndag alla.//AM


  

Av ramdala-kiza - 5 september 2010 13:21

Nu måste jag vila. Har ite ork att besöka er alla. Energin är slut här. När Mina vänner kommer hem ida så fyller de säkert på. Har kört Linn till Lyckeby. Ska nu bara vila en stund. Värken var hemsk går, o jag hade fullt upp o handskas med den, det tar på krafterna.

Men allt ordnar sig.

Underbart väder här idag o jag tror att dottern med sambo kommer idag.

Upptäckt mer o mer att jag blir så orolig när jag är ensam, vet inte vad det beror på,säkert någor övergående. 

Ha det gott alla idag så hörs vi //AM

  

Av ramdala-kiza - 4 september 2010 23:44

En härlig lördag har det varit. 

Dagen började klockan sju här. Lite tidigare för vårat besök. Efter att JIll o Inger åkt till dagens aktiviteter, så åt vi lite frukost Linn o jag. Det har varit Lyckeby marknad så Linn skulle dit med en kompis. Men innan dess försökte vi laga soffbordet.Om nu någon tror att vi dansade där på så tror ni fel,även om det brukar vara så att råttorna dansar på bordet när katten är borta.Nej det hände något märkligt sent i går kväll när vi skulle lägga oss. Linn o jag sover nu i vardagsrummet när Jill o Inger är här,vi skulle flytta bordet 5 centimeter när jag skulle lägga mig, o pang så bara ramlade ena bordsbenet bort. 

Inget konstigt med det kanske men......

Nu är det så att benet sitter fast med en mutter som är 6-7 centimeter lång, en stor träkloss sitter även under bordet i hörnan där muttern sitter som spärrar ytterligare benet,samt att benet ska passa in i frästa skåror som man måste verkligen skjuta in underifrån.  

Så märkligt var det här, även min son Håkan som hälsade på under eftermiddagen hade att göra en lång stund innan allt var ok..Även han konstaterade att det intte fanns någon som helst möjlighet för benet att lossna om man nu inte vänder det upp o ner o skruvar ut skruven o sedan pressar benet uppåt. Ja, det händer en del märkliga saker när Jill är här, bara att acceptera.

  


Kvällen har varit urtrevlig, vi har åter igen ätit gott o druckit gott. Håkan o Millan har varit här hela kvällen. Så nu är vi proppmätta. I morgon ska Jill o Inger upp tidigt igen för kursen börjar 10. Jag o Linn får se vad vi hittar på. Tack för idag mina vänner o sov så gott //AM

Av ramdala-kiza - 4 september 2010 08:45

I går kväll hade vi pyjamasparty här hemma. Det var Inger som började, efter en dusch så kommer hon o säger

-Jag satte på mig pyjamasen, hos dig AM känner man sig så bekväm o kan göra det man känner för.

Så det slutade med att vi alla satt o drack vin(Inte Linn) o smaskade lite på nötter o godis iförda i våra nattlinnen. Så mysigt. Vi satt även med varsin Laptop i knäet o skrattade o läste. Det är simultankapacitet det att ändå umgås fast man har saker o ting o göra på nätet.

I dag har de kört iväg för Jill håller kurs i Medial utveckling  en mil härifrån. De är hemma till kvällen då blir det mer vin o ost o smått o gott. Ha en underbar lördag. //AM


   Foto: Privat

Av ramdala-kiza - 3 september 2010 10:31

Idag har jag fått ett paket på posten.....

En fin bok o ett urgulligt brev med en Skyddsängel skickad till mig. Tack kära kollega o vän.. detta värmde verkligen.


När man är som mest nere o ledsen så får man sådant här på posten......  


I dag väntas ju besök, vi får se hur dags madammerna dyker upp.

Ett underbart väder här, men fy så kallt det varit i natt.

Tiger har sovit hos mig hela natten, han frös nog om tassisarna han med.


Upplysningsvis kan jag tala om att det är 11 veckor kvar till advent.....  

Ha en mysig fredag nu..önskar AM 

  

Av ramdala-kiza - 2 september 2010 23:46


  • Kärlek är en fantastisk känsla.
  • Kärlek är lojal.
  • Kärlek är att vilja det bästa för en annan person.
  • Kärlek är kompromissande och fungerar så att båda kan dra fördel av saker.
  • Kärlek är att finna är att finna gemensamma grunder.
  • Kärlek är att vara tillsammans och göra tillvaron till en trevlig plats att vara på.
  • Kärlek är osjälvisk.
  • Kärlek är att bry sig om en annan persons emitionella behov och känslor.
  • Kärlek lämnar ingen oberörd.
  • Kärleken är trogen vad det än kostar.
  • Kärleken är tålmodig, god och hänsynsfull, aldrig misstänksam eller avundsjuk.
  • Kärleken kräver inte att få sin egen vilja fram.
  • Kärleken övervinner allt.
  • Kärleken är blind.                                                                            

Tänker på dig gumman.

Ta hand om dig, o  Du ska veta att du aldrig behöver känna dig ensam så länge jag finns.//AM


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards