Ramdala-Kiza

Alla inlägg under september 2010

Av ramdala-kiza - 18 september 2010 18:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av ramdala-kiza - 18 september 2010 08:40

God lördag alla.

En dag som ligger helt orörd framför oss.

I dag skiner solen utanför.


   Solen skiner som sagt, men det blåser en stark vind...


Härligt när man inte vet vad dagen ska bjuda, det enda jag vet att vi har varandra idag och jag ska pyssla om Kent efter bästa förmåga.


Nästa vecka ska vi leta efter fler märken på hans kropp, väldigt stressande detta.Kan bara be till Gud att det är bra nu.


   Lite av Mjällby.


Ha nu en riktigt härlig dag mina vänner så återses vi säkert under dagen.


     Här myser vi under morgonen o fiskarna har fått sitt, lugnet råder i det Magnusson/Holmbergska hemmet.


// Annmarie

Av ramdala-kiza - 17 september 2010 22:08


Till mina vänner Susanne,Joan, Anki  Inger ,Eva-Lena ,Jill,  Carina m.fl


Fotspår i sanden 

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds. 

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv. 

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.

HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.


  

    

Av ramdala-kiza - 17 september 2010 21:27

På eftermiddagen bar det iväg, ner till Sölvesborg i 90.

Lite orolig var jag allt ang mitt rinnande öga, men med solbrillorna på så gick det ganska bra. Körde bara på en gammal Gnu som förirrat sig från Savannen,samt en myra..tyvärr såg jag den inte i tid så det gick som det gick..


   Här har precis myran blivit påkörd...  


Med Rix fm på högsta volym hörde jag knappt att Susanne ringde,alltid trevligt med sällskap i bilen   


Nu började jag riktigt längta efter Kaffe,har glömt att köpa det i två dagar hemma nu, så jag hade riktig kaffe abstinens,även Kent abstinens,ja snart hade jag rådat bot på bägge två åkommorna, men ögat fortsatte att rinna.

Nu var det dags att svänga in på gården, känns som om jag kommer hem. Han håller huset så fint o sköter blommor o blad o heminredning på exemplariskt sätt.


 

  


Äntligen fick jag komma in i ett ombonat hus, kaffet var redan på gång o jag välkomnades av stora famnen....



Nu har vi kikat lite på TV, ätit Pizza m.m   Nöjda o glada kollar vi nu våra sidor o uppdaterar.


  

Puss på er mina kära bloggläsare vänner o släktingar..nu är det tid för ännu mer mys o pys. Vi ska sätta oss framför brasan o prata om framtiden..  



//  Annmarie

Av ramdala-kiza - 17 september 2010 01:21

Nu är det bestämt, jag följer med Susanne upp till Stockholm den 30 september. Jag flyger här ifrån Blekinge o hon tar tåget ner till Stockholm. Jag ska vara en stötta, hennes vän som ska puffa på henne så hon inte ger tappt som vi säger här nere. Själv har jag ju dansat sedan jag gick i sjätte klass. Dansade Jazzbalett länge, sedan gick jag över til Hamboringen,sedan Linedance och efter jag vart sjuk så var jag med o stöttade Linn på Tony Irvings dansskola.

Jag är jätteledsen att jag inte kan hålla på med detta, halva mitt jag togs ifrån mig.

I bland kan livet ändras radikalt.

Men som sagt,jag vet att vi kommer få skitskoj där uppe. Roligt med att få träffa BondePeter o Fredrik, trevliga som få enligt Susanne.

Vi ska bara ha tjejträff, äta ute o gå runt på stan lite. 

Kanske jag med får träffa Susannes mamma o hennes man. Hennes mamma läste alltid förut min blogg på metro, men om hon gör det nu vet jag inte.


Så kära mina läsare o bloggvänner..Rösta på dessa tre Bönder o ni ger då även en slant till Plan...till dessa små barn ute i världen som inget har.


// Annmarie


  


        

Tre dansanta bönder o en Piga..  


Av ramdala-kiza - 16 september 2010 15:58

Jäkla skitdag säger jag bara...

Regnet har öst ner, nätet har fått spunk,Linn har tjötat. 

Mitt öga rinner,har fått någon inflammation..


Skulle vilja gå o dra nåt gammalt över mig..(Inte Kent) Han den stackaren ligger oxå sjuk idag.

Ja, detta är den dagen då inte ett öga var torrt...


  

Av ramdala-kiza - 15 september 2010 19:06

Nu är nog hösten här, eller vad tror ni?

Hästen har fler ansikten än någon annan årstid,riktig multipel personlighet.


Tog lite bilder medan middagen skulle bli färdig..här kommer de

 Den kärleksfulla o romantiska  o varma personligheten.


   Den aggresiva  o ifrågasättande personligheten.



   Den talande  personligheten, fylld av tonårshormoner.


   Den  sköra o sårbara personligheten.


   


   Den eldiga o vilda typen.


   Den personlighet som lätt hamnar i blåsväder, ljuger och manipulerar.


   Den empatiska, stridslystna o mammiga typen.



Ja, hösten har då verkligen visat sig från olika sidor idag.

Det är därför hösten känns omslutande o mysig för väldigt många, men även hatad o fruktad av fler tror jag.


// Annmarie

Av ramdala-kiza - 15 september 2010 11:27

Ni tror inte på det här eller hur, men visan handlar om okända djur ..    


              En Lemur eller vad?


   Och nu något helt annat.... Min dotters svärfar är konstnär,detta är ett av hans alster.   samt här är Tors alster...väldigt fint . Denna målade han för ca:10 år sedan  då han var 13 år.


//


Annmarie

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards