Ramdala-Kiza

Alla inlägg under september 2010

Av ramdala-kiza - 22 september 2010 22:00

En dag i ilskans tecken som sakteliga börjar lägga sig.

Många beslut fattades medan jag låg o funderade halva natten,fram till det ljusnade.


Jag kom fram till att det är slut med människor som hitintills har utnyttjat mig,det är slut på alla oförätter som människor har utsatt mig för.

Hur jag ska gå tillväga är privat och inget jag vill dryfta om här.

Men det känns skönt att vända ledsamheten till ilska i stället.

Hur det kommer att gå med ekonomin är ett annat kapitel.


Men det handlar om ekonomi det jag nu har framför mig. 


Dagen har annars innehållit mycket solsken från en klarblå himmel.

Jag passade på att besöka tvättstugan en stund.

Tog mig an stryktvätten.

När jag stod där kom jag plötsligt på en sak som gjorde att jag lite smått greps av panik.

Tidigare i somras rensade jag ut min garderob, alla höst o vinterkläder stoppades i en stor svart sopsäck som min särbo sedan skulle ta hem till sig eftersom jag har marginellt med förvaringsutrymme här. 

Han glömde säcken flera ggr. Sedan kom Linns födelsedag o jag ville göra lite snyggt här inne. Sagt o gjort så åkte säcken ut i boden över dagen. 

Bara det mina vänner , det blev inte en dag, det blev 2 månader.


Ut i boden som ett jehu flög jag, in med säcken.. Och vad skådar jag?

Jo, alla mina kläder är angripna av fukt o mögel, en del kläder dröp av regnvatten. Det hade läckt in i boden, säcken var halvt knuten.

Där låg jag på badrumsgolvet idag o grät o sorterade mina kläder. 

Jag har fått slänga mer än hälften, de andra gör jag ett försök att tvätta, men det kommer nog inte att fungera.


Så uppe på en skitdålig ekonomi står jag nu nästan helt utan höstkläder.


Så är det någon som har lite kläder över  i strl 36-38, så mottager jag det mer än gärna.

Ni kan numera lägga dom i ST.AM;s Stiftelsens ,,,,Sjukskrivna utan gränsers uppsamlings container.


   Det är fler som har haft otur idag,"barnbarnet" Tardis har kastrerats.. förut kallades han för Pungedunge..nu blir det bara..dunge     


   Storasyster Kipz gör stora ögon..

-Vad f-n har hänt med honom?    


   Vi blev bjudna på god middag, en underbar Gulaschsoppa som Frida tillagat, här fikas det efteråt.


   ...medan Tardis stilla satt o begrundade sitt öde på balkongen.  


//Annmarie

Av ramdala-kiza - 21 september 2010 21:34

Har hämtat Linn hos sin pappa i kväll. Nu har jag bestämt att hon får stanna här hemma. 

Jag har några hundralappar att leva opå fram till den 27, hur ska jag bara kunna köpa mat till henne.. har 65 % av lönen. När jag frågar honom hur ska jag fixa detta, så svarar han lugnt

-Vet inte.

Nej ..nu är det slut på snälla AM, nu gäller det min överlevnad.


Så nu har han själv orsakat så att spiken slås i kistan..för gott !


   Tiger slickar i sig den sista grädden   Linus sover på altanen   Linnan sussar sött, har somnat ifrån boken i mobilen hon lyssnar på.

Av ramdala-kiza - 21 september 2010 15:21

Idag är det tungt, ni börjar bli trött på allt det här gnällandet, JO det ÄR gnäll.

Men alla behöver ha nuttingtime..Man bara kryper ihop skriker rakt ut i några minuter, jag använder bloggen som mitt verktyg till nuttingtime.


I går natt fick jag spelet, skrek rakt ut, slog knytnäven i köksskåpen. Jag kände att alla problem bara rasade över mig.

Nu tänker ni säkert, 

Ja men hn som ska till Stockholm uppleva en massa kul.

Javisst! Men jag är inte där ännu.

I går ringde pressen även till mig. Aftonbladet, Expressen och ville ha detaljer om min väns uppbrott. Jag har tystnadsplikt o säger absolut inget. 

Men vi pratade lite om hur det kunde komma sig att Susannes o min väg korsades.

Hur vänskap gestaltar sig mellan två snart medelålders kvinnor.

Ser vänskapen olika ut ,vart i livet man än är? Nej, jag tror inte det.

Men man får tänka sig för, man får välja sina ord till andra människor nu när man har med en offentlig person att göra.

Människor har så förutfattade meningar.Men så är det ju, läser man något i tidningen eller ser någon på Tv så har man snart en bestämd åsikt om just den människan. Så fungerar vi individer i allt nästan.


I dag har även dottern tittat in, jag är yr o trött o orkar inte eller vågar inte köra bilen. Så handlade ett par saker till mig.


Jag ska ringa en barndomskamrat idag med, hon har mist sin svärmor o jag ska bara höra hur de har det.

Hon var min allra bästa o första vän Carina. vi har gått i alla år i samma klass.


   Denna lilla prydnadsflicka har jag varit så rädd om i alla år, fick den av Carina när jag fyllde 8 år, nästan den käraste ägodel jag har.



Tog några bilder på blommor jag plockat in för att kanske förhoppningsvis fylla tillvaron med trevligt sällskap i form av blommor.


       Frida vid datorn, hon kom direkt från skolan lilla fnulan,trött var hon idag. Hon skulle visa mig hur jag kollar platser på Blekingeflyg, så jag kan köpa en stand by biljett.


Av ramdala-kiza - 20 september 2010 11:41

Min väninna ringde o talade om att nu är mediadrevet igång. 

Men hon har nu satt ner foten o förklarar för dom att hon inte har några kommentarer. Jag hoppas att de tar detta på allvar o respekterar henne som medmänniska,kvinna o offentlig person.

Någon gång är det också nog för henne,hon mår så dåligt pga allt som har hänt.


Tidningarna kommer naturligtvis att skriva ändå, men då hoppas jag verkligen inte att svenska folket dömmer henne eller får förutfattade meningar.


Många tror att de är hon själv som ringer till tidningarna, men så är inte fallet. De är bättre än en Basset till att nosa upp scoop,undrar vilken kurs de har gått?


Nu är jag hemma i mitt lilla hem o saknar redan min särbo. 

Ska vila idag för min rygg håller på att gå av, hjälper inte hur mycket mycket medicin jag trycker i mig. 

Ha en fin måndag alla 


//Annmarie



  

Av ramdala-kiza - 19 september 2010 22:22

Är riktigt rädd för SverigeDemokraterna, inte för människorna, har intervjuat Rikard Jomshof en kul prick men deras värderingar, hualiga.

Nu har vi valvaka min blivande make o jag. 

Natti Sverige o puss på er mina älskade blöggvänner o läsare.//


Annmarie



  

Av ramdala-kiza - 19 september 2010 17:47

Valsöndag....


Det har likso kommit lite i skym undan för det som händer på min väns blogg.


Man ska aldrig sluta att förvåna sig. Mellan telonsamtalen försöker jag denna dag att fokusera på det vackra i livet.

Fokuserar på att allt kan bara bli bättre om man bara ger sig till tåls lite.

Men som jag sagt innan, man ska inte vara rädd för spöken bara för nu levande illvilliga människor som försöker fördärva andra människors liv, det finns det allt för många av i vårt avlånga land.


Nu ska vi äta middag,sätta oss en stund framför tV,n innan var vi ute i skogen en runda o hittade lite svamp.


   Nu fräser de i pannan de små....


   En fröjd för ögat....

   Jag är sååå glad att jag är Svensk.....


   Sommar minnen....

   Till den som nu håller låda o sprider lögner o påhitt i parti o minus säger jag bara.....Storebror ser Dig.



Annmarie


Av ramdala-kiza - 19 september 2010 00:17

Idag är det dagen D.

Hur ska det gå, vem vinner den åtråvärda utmärkelsen?


Ska det bli Dansbandsfruns blogg: Känd att i verkligheten beskriva det overkliga,   det

som vi alla trodde var omöjligt..  . att som hemmafru bli utlandskorsspondent   o sedan klara detta med hela familjen      i släptåg.


Eller ska det bli  Sitas blogg: känd för att alltid tänka på andra,   att med sina långa monologer   beskriva himlens alla färger eller en bra film hon sett. Empatisk,social o alltid med på noterna. Bloggar från arla morgonstund.  .men guld i mun.


Även är Cina Carinas blogg nominerad: känd för sina roliga historier  ,glada tillrop   o alltid femton aktiviteter   som görs  o uträttas på samma dag: Hur gör kvinnan?



Sist men inte minst: BondeSusannes blogg: Känd från TV...vill vi veta hur många ggr en häst bajsar    per dag, gå in på bloggen.. eller hur många ggr en häst skos per vecka eller otalet vaccinationer en stackars krake till häst ska få. Denna blogg är numera Statens vetrinärsanstalts filial  ..Vill ni veta någoting så fråga BONDEN!  




I natt kommer resultatet..

Men jag säger er, att dessa fantastiska kvinnor skulle kunna styra detta land, med sin visdom, kunnande o framför allt empatiska o rättvisa framförhållning.


Så jag hoppas alla vinner för jämlikhetens skull!!!  


   Här på väg till vallokalen.. jag förtidsröstade. Tur ni inte ser svettdropparna i pannan... ångestpåslag. Vem ska jag välja?



   Nej, jag tog inte rundan runt Turkiet..Kommunhuset i Sölvesborg. T.o.m invandrarna ska känna sig välkomna i denna Jimmie Åkessons hemkommun. Hejja Sölvesborg.


   Försöker kommunen lite fint påverka oss vilken riktning vi ska ta?



Lycka till idag med röstningen... Må bäste man o kvinna vinna!!!


//Annmarie

Av ramdala-kiza - 18 september 2010 20:23

De som vill läsa inlägget får maila mig på annmariehenriksson@hotmail.com skriva ert namn,helst känt bloggnamn,så skickar jag lösenordet.

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards