Ramdala-Kiza

Alla inlägg under september 2010

Av ramdala-kiza - 25 september 2010 13:42

      


Linn är så duktig på att ta bilder o redigera dom. Här är det Tova, Viggo och hon själv som är med på bilderna. De tog dom ute för en stund sedan.


Bilderna får inte kopieraseller användas i annat syfte av förmodade släktingar såsom Mormor eller mamma till barnen utan detta är Linns privata bilder.Alltså har hon rättigheterna. Mvh Annmarie

Av ramdala-kiza - 25 september 2010 10:42

Tänkte på en sak i natt när jag låg vaken.

Varför är det så att oftast känner mormödrar sig mer speciella än Farmödrar?

Mormödrar brukar alltid gestaltas som den bakande husguden som samtidigt kan blåsa på små sår o sjunga godnattvisor.

Farmödrar därimot framställs lika ofta som , barska, moraliska, uppfostrande .

Hur kommer detta sig.

För är det inte så att en Farmor kan även vara någons Mormor och vise versa.


Skulle inte en Farmor älska sina barnbarn lika mycket som en mormor?

Döttrar o mammor har ju alltid en speciell kontakt, men det har ju verkligen söner o mödrar med, hur många ggr hör man inte Mammas gosse?

Nej, denna myt har sjävförverkligast genom barnbarnens föräldrar och då tror jag närmast på svärdottern. 

Det är allas plikt att ta in farmor i den magiska myten om Mormor o dotter syndromet.

En farmor är en farmor, hon älskar sina barnbarn, hon älskar sina barn...

Och glöm inte hon kan även vara någons mormor, lika väl som Mormor kan vara en Farmor för någon.


              

Linn har haft frisörssalong idag med alla barnen hon har lockat o kammat o fixat.. å se så fina de blev!!!!

Av ramdala-kiza - 24 september 2010 19:57

Vilken fin inledning på helgen det verkar bli.

Kents barnbarn har nu kommit. 

Vi har ätit Tacos, nu frossas det på Fredagsgodis.

Vi har inte träffat dom sedan i somras, så nu blir det mycket kramar o bus.


   Saga o Morfar busar lite....   du tänker väl inte kittla mig?   Nu kommer det en liten mus.....   Tova är superkoncentrerad.   Spegel spegel på väggen där, säg vem som snyggaste gossen är. Viggo nyfriserad.   Pyssel o papp med Saga.   Linn o Tova kollar TV.   Godistajm.   Jag  o Saga myser.


//Annmarie

Av ramdala-kiza - 24 september 2010 16:57

Lilla ni, ni kära läsare som loggar in på min blogg från Google..Hur skulle det vara om ni skrev en kommentar?

Jag har den senaste tiden sett i min trafikkälla vilka som är här inne..

Gottar ni er åt mitt öde? Får ni ett gott skratt. 

Vrider ni händerna till belåtenhet?

Ni som är släkt..ta luren o slå mig en signal. fråga hur det är, berätta något roligt.. men för fan smyg inte här o släpp era illaluktande fisar.


Nu  är jag urförbannad, även lilla timida AM kan gå i taket, o nu har jag även gjort hål i dylika o på väg upp i universum. 

Jag har fina läsare som från min Facebook hör av sig till mig med glada tillrop o snälla kommentarer på min FB-sida, så ni ska inte känna er träffade här.

Men ni andra...... fluktare säger jag bara.


  

Av ramdala-kiza - 24 september 2010 11:58

Och tänker inte stiga upp mer.

F-kassan är inte kloka. De säger jag kan göra en sak, men sedan får det sådana eftergifter att jag blir utförsäkrad. 

Tog sem i somras tre veckor. Skulle varit halvt sjukskriven men ville vila lite till innan. Läkaren bedömde att jag vaet för dålig så jag blev helt sjukskriven igen. Skickade in mina intyg. När jag meddelade dem om semestern så undrade de om jag skulle friskskriva mig. Jag sa jag, men sa att jag sedan skulle vara fortsatt sjukskriven. Visste inte att jag kunde vara skjuk o samtidigt ta så lång semester. Nu har jag blivit utförsäkrad, arbetsgivaren har inte anmält ny sjukperiod. vilket innebär att ja inte har ¨någon inkomst alls denna månaden.

De har fått in mina fortlöpande sjukintyg , de har jag skickat till min handläggare, hon har sedan skickat de vidare till Östersund utan att ringa mig, hon måste ju förstått att det var något jag inte visste. Har talat in massor av ggr till hennes telesvar utan att hon ringt upp. 


Nu av rena turen ringde jag F-kassan idag o skulle höra mig för om mitt AFA intyg som de måste skicka o så får jag reda på allt detta.


Har pratat med arbetsgivaren o han tror inte de kan hjälpa mig, fast de oxå har gjort fel..Vem får betala detta.. jo JAG... Orkar inte mer nu.

Av ramdala-kiza - 23 september 2010 22:55

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge....eller hur?

Ibland skriver jag ju att längta är en underskattad känsla, och det är sant,det är mysigt att längta vänta o planera.


Som nu när avfärden till huvudstaden står för dörren. Vad ska jag packa ner? Alldeles för mycket som vanligt.

Men det är roligt att planera, ska snart hämta ett paket på posten som ligger o väntar på mig, spännande!!


Susanne fick mejl idag från TV 4 att hotellrummet var klart, vi får ett dubbelrum men vilket hotell vet vi ännu inte, får bli en överraskning.

Ska bli spännande o se vad som händer efter programmet på lördagen, kanske lite mingelpartaj, eller så blir det utgång till någon krog.


Jag tycker verkligen att jag förtjänar denna resa, så mycket trassligheter o tråkiga saker som hänt den sista tiden. Att gå här hemma dag ut o dag in gör en tokig snart. Alla bara arbetar o har sitt sociala nätverk runt om kring sig. Så både Susanne o jag kommer att må väl av denna tripp, ja då förutom hennes träningsvärk som kommer att göra sig påmind.


Vad händer i helgen då?. Barnbarnen kommer. Vilken mysig helg vi ska ha. 

Busa o leka o berätta sagor, fika .. u name it !


Längtar så efter dom ,jag vet när vi träffar dom i morgon   kommer det att bli stora puss o kramkalaset. De brukar slänga sig om halsen på mig, man blir alldeles varm i kroppen.


På kvällarna ska vi krypa ner alla fem i Kents o min säng o läsa sagor, det vet dom att jag alltid gör när vi träffas, en vana som nu har blivit rutin.


Den lilla minsta har fyllt år, så det blir små överraskningar till henne.

Hoppas de bara har hunnit klimatiserat sig nu när de flyttat,viktigt att de slipper flänga runt överallt den första tiden. En sådan omställning är jobbig för barn..och för vuxna med för den delen.Men det ska bli riktigt roligt i alla fall att de kommer. Linn ser fram emot det med.. o så ska vi ju inte snacka om Morfar.. härligt att se att han blommar upp när dom är hos oss.


//Annmarie 

Av ramdala-kiza - 23 september 2010 16:57

http://www.facebook.com/group.php?gid=156430954385498

Gå med i bönder goes dansfeber !   

Av ramdala-kiza - 23 september 2010 07:34

Att få upp en 12 årig flicka en torsdag nådens år 2010 ?

Skitsvårt. Borde få Nobelpris för min motivation o uppfinningsförmåga.....


Ha en fin Torsdag mina goa vänner.


// Annmarie

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards