Ramdala-Kiza

Alla inlägg under maj 2011

Av ramdala-kiza - 4 maj 2011 15:38

Otroligt stolt över mina lyckade cupcakes, att bara få ihop muffins som jag alltid misslyckas med  (de ser ut som kratrar på månen) är bara det en bedrift.

Så hukar er alla nu, för här kommer nya konditorn.... 


Mina CUPCAKES fyllda med rabarber och frosting av vit choklad o philadelfiaost.


       

//Annmarie


Av ramdala-kiza - 3 maj 2011 20:27
Inne vid den mörknade stranden glider ett ensamt vitt segel,
likt en trevande trött fågel, som söker sig ett skydd för natten, och uppe i den djupnande himmelen ett ljust skymningsmoln, drivande viljelöst likt en som just ska somna... Nu vänder vi tillbaka, vi sömniga barn, till vårt hem här nära intill, och stryker våra tankar från pannan, och stryker våra gärningar från handen. Vi lämnar dem att blekna som glömda lekar, vi släpper dem för det som är verkligt och lutar oss med barns blinda lit mot en okänd mors knä.
 


Dikt: Karin Boye 1922

//Annmarie     


 
Av ramdala-kiza - 3 maj 2011 15:36

Jag ger mig, viftar febrilt med flaggan. Nu lä'gger jag ner striden, ingen ide att kämpa att försöka vinna. Jag har ändå inget bra vapen som gör att fienden försvinner o utplånas från jordens yta. 

Inte så lätt för mig som för USA som tog död på Usama Bin.... fast de hade ju letat i 10 år, och jag har snart kämpat lika länge. Så nu kära sjukdom o smärta, nu viftar jag febrilt med flaggan, jag ger mig. Jag har accepterat att du finns, men jag har ändå vunnit denna strid, genom bara att finna mig i mitt öde så har det följt en massa av positivitet o styrka som sköljt in som vågen på strand. Visst gör det ont, visst värker det, men jag låter mig inte slås ner.. o nej då.. vi har bara slutit fred du o jag.

Vi sitter just nu vid köksbordet o äter en god rulltårtebit, dricker gott kaffe o lyssnar på radion, o  bara du håller dig lugn o tyst så får du följa med till kören i kväll.





//Annmarie  

Av ramdala-kiza - 2 maj 2011 13:20

Min mamma brukade säga varje år att det var en ynnest att få uppleva en vår till. 

Ja, kanske det, vi tar allt för givet. hur fort vänjer inte våra ögon oss till att se allt i blomning och i grönt? Det är som om träden här ute alltid har grönskat, vem kom ihåg den snö som föll i fjol, som en en vacker melodi heter. Vi kan knappt tro det i  mitten på januari att det verkligen kommer en vår, men så plötsligt är den där.. ja, o då vänjer vi oss allt för fort.

Att stanna upp i nuet och bara njuta har allt för många svårt med att göra, jag kanske har det lättare eftersom jag spenderar all min dagar här hemma, har inget stressigt arbete att gå till just nu, utan kan fröjdas fullt ut av det vackra som vår natur skänker oss...

Men i helgen gjorde jag en utflykt ner till vårt västra hörn av länet. Har inte varit hos min särbo på så länge nu, och vi har haft en väldigt skön och avkopplande helg med mycket sol o utflykter. 

Lördagen tillbringade vi några timmar i Kristinastad. Jag fick en underbar klänning av Kent som sitter så fint på.


På kvällen åkte vi in till Sölvesborg och tittade på elden, den hade de samlat ihop på en flotte ute i hamninloppet, det rådde ju eldningsförbud i hela Blekinge men lilla S-borg hade fått dispans. Ett vackert fyrverkeri med tillhörande skönsång från kör avslutade kvällen.

I går söndag hoppade vi över alla demonstrationståg som vanligt. Per-Ragnar höll förresten tal inne i Sölvesborg samt Eddie Shultz stod för den musikaliska biten. Vi styrde kosan mot Valje halvö istället, med ryggsäcken fylld med kaffe o bullar o hundsnacks gick vi vandringsleden i sakta gemak. Katla tog sitt första dopp, ja i alla fall ett litet kärringa dopp, men det bådar gott för sommaren, hon blir nog en riktig hejjare i vattnet.


Eftermiddagen spenderade vi på auktion i Mjällby, Kent ropade in en fin herrcykel för 150 kr, ett riktigt kap.


Så vi har haft en fin helg vi tre, och nu är jag hemma på lilla Solhaga igen hos kisarna och de blev fantastiskt glada när "Matmor" kom hem igen.


Jag o min nya klänning, jag ser lite högdragen o högfärdig ut här, men har fullt upp med att hålla reda på kameran i mobilen. Klänningen är sååå fin tycker jag o sitter jättebra på. Tack snälla älsklingen min.

   Alla njuter av fika i Kristianstad...  

 ..o Katla finner lite skugga.

   Anna Anka tar sig ett svalkande bad bakom ett av blosterförsäljningen mitt på Lilla torg, hon hade det nog skönast denna dag i värmen.

   Fyrverkeriet i Sölvesborg...   samsades om uppmärksamheten tillsammans med vårelden mitt ute i hamninloppet....

   la grande finale!!!!

   Katla på söndagen på Valje halvö....   Ögon känsliga för grönt!!!   Ögon känsliga för två vackra individer...


   Känns bättre i liggande ställning, kaffet har precis avnjutits. 

 

Vi njuter samtidigt av den vackra viken.

 

Katla tar sig ett litet bad...mycket att utforska..

   I sakta lunk tillbaka till matte...

   En niomånaders vacker flicka ....


   Ingen slår detta vackra konstverk...  

som naturen själv skapar...


   Barnen har flyttat hemifrån.



//Annmarie


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards