Ramdala-Kiza

Alla inlägg under maj 2010

Av ramdala-kiza - 1 maj 2010 23:23

Småländskan kommer väl ihåg hur man kan kolla trafik här inne,hur mina läsare hittar hit. Jag vet nu att ni är runt på mina bloggvänners sidor o kollar in vilket alias jag har. Hos en mycket speciell vän ,BondeSusanne har en av er varit inne i kväll,och på så vis hittat hit. Tänk att vara så nyfiken på en arm stackars människa att ni lägger ner detta jobb. Hur skulle ni klara er om jag slutade blogga?

Ingen insyn i mitt liv mer,är det verkligen över med särboskapet? herregud, hur ska detta gå- Det är näst intill sjukligt det ni håller på med, o så kallar Dotter mig för sjuk!!!!!

Jag är så lycklig över att du har lagt ner din blogg. Men att du nu kanske öppnat en ny,men jag skulle aldrig o inte ens vilja hitta den.

Fortsätter ni att förfölja mig på det här viset så kommer jag att sätta ut för och efternamn på er samt var ni bor.Era bloggadresser med för den delen om jag nu någon gång råkar snubbla över er.

Av ramdala-kiza - 1 maj 2010 19:10

Underbart med Valborgsmässoeld, då får man slänga i sig en massa Bullens med bröd, dricka ljummet kaffe ur plastkoppar o mingla runt bland individer i hagen, hälsa lite förmätet på dom man aldrig skulle hälsa på,inte ens i affären.

Alla rör sig runt bålet som visarna på uret,..

-O fy, nu ryker det på oss,varför ryker det alltid på oss, frågar sig nästan hela klungan.

Gubbarna luktar lite misstänkt, antingen har de hjälpt till att tutta eld med bensin eller så har de druckit den.

Kakor, ska vi köpa lite kakor?

Vetebrödet är så smalt skurna så att en anorektiker hade kunnat få ner skivan,havreflarnet är så torrt. Har hembygdsföreningen inhandlat allt på ÖoB?


Någon håller tal, ingen lyssnar eller så hörs inte personen, talet drunknar i barns gråt,vuxnas tjoande när de ser ett bekant ansikte.

Kören gör ett tappert försök att klämma fram något som likanr "Sköna Maj" de har inte kunnat öva så mycket detta år för både Siv o Margit har haft så mycket att stå i, så hela kören blir lidans, kören har ju bara 7 deltagare.Margit har passat barnbarn för att ungdomarna ska få roa sig lite, gå på kurs o förverkliga sig själva,Siv har haft fullt upp att virka grytlappar till årets bazar i kyrkans regi.


På hemvägen slinker vi in på Willys för att köpa ett halvt kilo smågodis,läsk o chips. Hem till Tv soffan.

Så detta är den Svenska valborg...

Vi hälsar dig ärade vår välkommen o nästa år ska vi sjunga med,det lovar vi.

  

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards