Ramdala-Kiza

Alla inlägg under maj 2010

Av ramdala-kiza - 4 maj 2010 07:12

Hände igår.

En mycket närstående person i min omgivning fick ett märkligt mail.

Mailet var avsändare Stayfreinds.ni vet den där sajten där man kan hitta klasskamrater o dyl.

Men i mailet när han öppnar det så står det med stora bokstäver hans fd frus namn.....


.......Vad har du upplevt i ditt liv.......................?

Bröllop, vänner, familj barn etc.

Sedan var det en heldragen linje över hela mailet  och under där flera länkar såsom mappar och i varje mapp 15 till 20 bilder av ett privat fotoalbum.

Min bekants fd frus bröllopskort, privata bilder, men det märkligaste av allt privata kort på min bekants liv..bilder han tagit de senaste två veckorna och kort som sträcker sig nästan 4 år tillbaka i tiden. och hör nu... kort som Jag..Kiza har haft insatt på min andra blogg?

Hur i helsike går det här till. vem vet hans mail, han är inte medlem, hur kan någons album komma som länkar, och någons som han inte har kontakt med, och varför är han  med på dom o hans kort o mina bloggbilder?

Är det någon jäkel som jäklas eller vad tror ni? Ge mig någon form av svar ..för vi fattar ingenting!!!!!

Mycket mycket obehagligt.....  

Av ramdala-kiza - 3 maj 2010 19:08


Underbar ... kan inte säga mer.

Av ramdala-kiza - 3 maj 2010 15:09

Min kära vän BondeSusanne har fått ett erbjudande hon knappast kan säga nej till.

Men finns det ett pris på Susanne, vart hittar man prislappen?, Ja inte lär det vara en röd en,utan fullpris minsann, jag har fått till uppgift att göra en liten marknadsundersökning. Varit inne på nätet, läst årsredovisningar och dylikt. Allt är till salu till rätt pris.

MMen min Lilla vän ska ta rejält betalt, det ska jag säga. En blogg som är mysig, full med hästskit, hundar katter. Spa bad under bar himmel..mm Vill man må bra då ska man kika in på hennes blogg, och alltid nästan svarar hon alla, vänligare själ får man leta efter. Hon är inte som andra offentliga personer som bloggar, utan hon tar sig tid för sina läsare. Det är kvalitet det!



  Bild lånad av: Susanne Brännemo

http://bondesusanne.se/

Av ramdala-kiza - 3 maj 2010 09:02

just nu för att kunna glömma min situation är att lyssna på mina ljudböcker.

Har ju alltid haft en förkärlek till riktiga böcker, men nu har jag hittat detta. Har skrivit om det förut men nu så  tjatar jag om igen. 


Just nu lyssnar jag på Johan Theorins "Skumtimme"

Har inte hunnit så långt in i boken ännu, men den handlar om en liten gosse som försvinner en dag 1972 från sin mormor o morfars tomt på norra Öland. han hoppar över stenmuren för att utforska Alvaret, går vilse i dimman. Där möter han en mansperson.

Julia hans mamma får man följa i nutid då hon tar sitt pick o pack o reser tillbaka till Öland för första gången på tjugo år för att besöka sin pappa. Han har fått en liten sandal i ett kuvert dagarna innan, en liten nött sliten pojksandal. Vem har skickat brevet... och vad hände den där dagen 1972?


Bild lånad: Bokus.se 


Av ramdala-kiza - 3 maj 2010 07:13

Fullt med telefonsamtal idag. ska ringa läkare, affärsverkan,ordna med medicin. Ringa röntgen mm.

Varför ska allt hopa sig på en dag.

Blir så ibland. Det är därför måndagar är så tråkiga,för att oftast måste alla tråkiga saker uträttas i början på veckan. Vem kan då se fram emot de andra dagarna,man tror ju alla dagar ska bli måndagar.

Godmorgon på er. Ha en härlig måndag!!!

 

Av ramdala-kiza - 2 maj 2010 22:41

och min hjärna med den, ja kroppen med för den delen.

Fick ett underbart samtal från min kära vän för en stund sedan, ja det var inte det samtalet som brände ut min hjärna totalt, utan den nakna sanningen som jag fick läsa i någtra meddelande på FB. Har inte bett om dessa mail innan, men nu så kom dom. Kopior från en person som inte är som hon ska vara. Vilka lögner,fantasier,samt antaganden... jag fick läsa om mig själv.

Tänk att ha en en liten snorunge på 33 år som ska uttala sig om saker hon inte vet ett skvatt om, och sedan skriva privata mail till min bästa vännina som jag haft i så många år. Ja, denna värld är sjuk.

Undrar hur det känns att vara nyfödd när man är 33, 3l, 34 el 14 inte vet jag.

Ja, denna person är sin egna värsta fiende,så måste det vara.


Men åter till det tevliga samtal.

Min gulliga vän Susanne är tokkär,hur underbart är inte det.

Vilken man hon träffat, de passar säkert som handen i handsken för varandra.

Underbart att få höra om deras fina helg tillsammans. Att glädja sig åt någon annans lycka är den sanna glädjen.

Att kunna unna någon lycka,kärlek det är större än att själv få. Allting kommer tillbaka till en själv.

Att vara avundsjuk är en sådan destruktiv känsla. Unnar du din nästa lycka o framgång, så får du själv lycka, så enkelt är det. Ska kanske skriva mer om det i morgon.

Men godnatt mina vänner tack för idag, och ta hand om varandra och om er själva.   Vi har det så vckert i hagen just nu....... Det är lycka att kunna se allt det vackra! Foto: Kiza

Av ramdala-kiza - 2 maj 2010 17:59

Det ska verkligen bli en höjdare att bänka sig framför TV,n i kväll. Alla dessa galor tänker ni, ja men det är underbart till vilken nytta dessa pengar kommer att gå till i kväll. Jag har en fantasi eller en tanke varför en del männsikor inte vill skänka pengar till välgörande ändamål. De brukar förklara med att pengarna aldrig kommer fram, att andra stoppar dem i egen  ficka. Men om ni kikar er runt om i världen så ser ni tusentals behjärtansvärda projekt, tror ni ländernas regering har skänkt dessa pengar? Hur tror  ni alla världsomfattande organistaioner kan bygga skolor, barnhem, läkarstationer mm? Jo, för de pengar som ex kommer att skänkas av Svenska folket i kväll.

Hur mycket pengar spenderade ni på godis,chips ,öl osv i går kväll? Hur mycket kostade pubrundan igår, frissabesöket,de nya skorna?

Nej, ge bara en liten slant, allt kommer till nytta. om du bara skänker 10 kr så gör de sådan stor nytta.

Tänk på saken vänner.//Kram

Av ramdala-kiza - 2 maj 2010 10:30

Har försökt att hitta nya reservdelar på Blocket, skrollat upp o ner mest hela förmiddagen.

Under vilken flik hittar man en ny rygg, nya kotor,en ny höft samt lite annat smått o gott?

Under Fritid?

Eller kanske övrigt, måste bli under övrigt.

Nej, nu vet jag att jag i alla fall inte kan sälja min kropp till Dr.Berglund för 200 kr som de gjorde i Madicken..kanske någon förresten vill ha mina ben, de är fortfarande snygga!  

  


Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards