Ramdala-Kiza

Alla inlägg under november 2011

Av ramdala-kiza - 5 november 2011 11:22

nu är det helg, vi firade den med att besöka en ny sportsbar i Lyckeby under fredagskvällen. 

Time out...o där åt vi den godaste pizza jag någonsin ätit. Jag är inte glad för sådan där fet mat men denna var fantastisk.

Ett djupdyk ner sedan i soffan o kollade Idol, eller rättare sagt Lilla Melodifestivalen.. men Moa är fantastisk.. en sådan begåvning o lika Amanda Fondell.. roligt att se o höra sådana  naturbarn.


Ja o sedan visade Kent mig flera brev han fått.


Ja om författaren ändå hade fått se det jag sparade på datorn, sa han.. för flera år sedan så hade inte tonen varit så kaxig.

Helt otroligt att någon kan beskylla en människa för så grova saker och sådana grova anklagelser. Tror inte dom vet hur allvarligt det är. Det är visst glömt att vi har fått se och fått tagit del av allt matrial från kommunen.Att gå på hörsägen är farligt och att sprida sådana rykten går fortfarande under rubriceringen  förtal. Men sedan ha mage att be om hjälp vid trångemål, ja det är helt ok o tro att man ska bli hörsammad... inte precis den vassaste kniven i lådan är denna person/personer.

Men universum ger nog tillbaka sinom tid, eller så har den redan börjat göra det.



En runda till Alla helgon mässa i kyrkan blir det idag....vi ska minnas o ta till våra hjärtan de nära o kära som gått över. De finns där med oss hela tiden o följer vår vardag, o ska man vara krass så är de nog rättt så glada för attt de nu får tillhöra himmelriket o inte denna hemska tid o värld vi nu lever i o på.

Men kärleken besegrar allt..det har jag bevis för.



 


Önskar er alla en fridfull helg.



//Annmarie

Av ramdala-kiza - 3 november 2011 18:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av ramdala-kiza - 2 november 2011 14:40

gilla gång....



Fram till min ytterdörr på min trädgårdsgång ligger nu mina vackra höst löv.

Bigaråträdet fäller just nu och visst är det vackert.

Alla blad har inte lämnat sin mamma ännu så jag väntar ett tag innan jag räfsar upp dom.



Katla och jag har gått en sväng i det disiga vädrat, men det är varmt här idag +11 och det är behagligt.


 

Vi såg dessa vackra svampar när vi var ute, de såg nästan goda ut, som sådana där som man köper i affären vad de nu heter. Men jag vågar ju inte smaka, så trött på livet är jag inte.

Nu ska bilen få sig en omgång, ska städa den lite .



till helgen får jag besök av min äldsta barndomsvän Carina Strauss med man, vi har varit vänner sedan vi gick i första klass och det ska bli så trevligt, undrar bara vad jag ska bjuda på, har du något förslag? Något lätt o inte allt för kostsamt.




//Annmarie



Av ramdala-kiza - 1 november 2011 20:58

det får man minsann se till en sådan här vanlig tisdagskväll i gråaste november.


Med fyrfota vänner till sällskap o en dumburk som står o maler utan att någon skänker den en tanke..

gör så gott jag kan att förgylla min kväll innan läggdags.


Själen ska ha sitt, som ex denna underbara dikt jag fick av min dotter Frida i födelsedagspresent.


Mamma min underbara vän.



Mamma min allra underbarste vän,

när jag får se dig igen.

Vi bor så långt ifrån varann

ses var dag vi inte kan.

En tanke om dan jag alltid skänker.

Det är på dig mamma jag ofta tänker.

För du känner mig så väl du vet,

det är knappast en hemlighet 

Ett band så starkt mellan oss är

mamma jag önskar Du var här.


Något för magen får det ju oxå bli, en kvällsmacka med ägg o sill o lite stenbittsrom...

Ja nu är man mätt o nöjd, kanske luktsinnet behöver något med, jag har putsat några fönster i eftermiddag fast jag egentligen inte borde, så fönsterputs luktar det här o tända ljus.

och så mitt senaste inköp.. en automatisk luktsprayare. på batteri fungerar denna till Katlas stora förtret, för hon blir alltid lite rädd när hon hör den pysa. En mycket bra uppfinning. Har en uppe och en här nere.

Man kan ställa in den på olika lägen från en dusch var 35 min till en var 9 min.

     Inte för att här luktar smuts, men att det luktar lite x-tra gott är aldrig fel, då helst när bönderna kör ut annan smuts på åkrarna.



Så nu har jag fyllt på depåerna lite här o där.. så nu kan jag lägga mig förnöjd o invänta nattens slummer o drömmarnas äventyr, men innan dess ett avsnitt av House, ett måste en tisdag.



Goer kväll på er...



//Annmarie







Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards