Ramdala-Kiza

Alla inlägg under februari 2011

Av ramdala-kiza - 2 februari 2011 12:49

Vi vill bli uppskattade. Vi vill bli respekterade.Ju mer vi presterar o producerar,ju mer blir vi uppskattade,åtminstone på kort sikt tror jag. Vi blir ju bedömda efter vad vi utför, och presterar,inte då hur medmänskliga vi är, inte för hur vi tänker eller vår eventuella godhet vi besitter.

En varm o god uppoffrande person som inte utför o presterar enligt  samhällets normer har blivit i vår tid dessvärre betydligt lägre värderad än en elak och synisk ,kall o känslolös människa som är smart o utnyttjar andra presterar mycket o tjänar ofantligt med pengar.


Detta innebär ju inte att vi inte ska spänna musklerna oss o anstränga oss och göra vårt bästa, men som sagt inom rimliga gränser. Sedan när kraven hopar sig över oss som en blöt tung filtmatta , så är det nödvändigt att komma ihåg att vi ofta ställer dessa krav på oss själva.Ingen annan ber ju dig att slita ut dig,eller hur?


Nej, en klok människa strävar inte i första hand efter succé och framgång. Hon strävar efter att bli VÄRDEFULL!! Blir då alla framgångsrika människor automatiskt  värdefulla?svaret är NEJ, tycker jag i alla fall.

Då är det ju så att massor av värdefulla människor blir aldrig någonsin sedda,uppskattade eller för den delen upptäckta, därför att de helt enkelt inte presterar eller utmärker sig i denna samhällets LÖNSAMMA produktion.


Vi måste alla ta fram känslan tolerans och se saker från olika håll, vända o vrida på synsätten.

Vi kan inte alla bli älskade, men tar vi bara fram toleransen så kan vi lättare gå vidare.

Vi har alla vår alldeles speciella roll här i livet, och alla är vi lika inför han där uppe.

Du, jag alla är vi unika med eller utan en framgångssaga....



   //Annmarie

Av ramdala-kiza - 1 februari 2011 20:57

har bloggen fått i kväll.

Och den duktiga tjej som fixat det är ju förstås min dotter Linn.

Jag gjorde en skiss på hur ung jag ville ha det, och lätt som en plätt för henne så började hon fixa o trixa, och se så fint det blev.

Ungdomar idag är så duktiga på sådant här, o visst det är ju pga de otaliga timmar de tillbringar framför datorn.

De senaste dagarnas inlägg här har resulterat att Linn själv har stängt sin FB.

Hon förstod vad jag menade o hon sa att då stänger jag ner den.

Ett bra beslut tycker jag.


Jag får ännu en gång tacka för alla fina o intressanta kommentarer ni bjudit mig på, och samtidigt tyckt till.

Hela Sverige behöver en stor diskussion om detta, ingen tvekan om det, eller hur?


   Linn.. sötnosen.. 


Tack Linn du är jätteduktig



//Annmarie

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards