Ramdala-Kiza

Alla inlägg under januari 2011

Av ramdala-kiza - 7 januari 2011 14:50

Efter veckans besked från MR rtg som gjordes på mig den 20 Dec.. så har tankarna börjat snurra...

Hoptryckt disk,bredbasigt diskbråck,Trångt för nerver,ärrvävnad som går runt en nerv,ännu en diskutbuktning,förslitning på intervertebralllederna,pålagringar,samt trångt för nerver som går ut i höger och vänster sida.
Konstigt.. att de inte hittade dinosauries -rester också?

Detta är en förkortning på brevet, har uteslutit alla kotnummer o namn samt annan känslig info som jag inte vill dela med alla.


Mattias Warme .min läkare på ortopeden sa sist att inget kirurgiskt ingrepp kunde hjälpa mig o de skador jag fått, men detta var iofs innan denna MR röntgen gjordes.

Jag fick beked av docent Thuvesson som opererade mig 08 att rullstol var inte att utesluta om 10 till 15 år.


Så nu tycker jag att beslutet att flytta till ett mycket rymligare hus var helt rätt, skulle det visa sig att jag behöver andra hjälpmedel  i framtiden så finns det plats o rum.


Men jag håller tummarna att de ska försöka öppna o mejsla ut lite nya kanaler för nerverna o fila bort pålagringen.. jag menar vi lever 2011, kan de flyga till Mars nu med så går det väl att fixa till mig lite?


Min älskade man kommer idag. Vi ska mysa i helgen o ut och gå med Katla. Förbereda resan som vi bägge ser fram emot.


 

”Min älskade Kent:Du anar inte hur mycket du betyder för mig och hur värdefull du är. Sen den dag som jag för första gången såg dig, har mina känslor varit starka och vuxit för dig. När vi inte ses,känner jag en längtan inombord och när vi ses, vill jag bara vara nära dig och känna din hud emot min och höra dina andetag, så kärleksfulla. Känslorna jag hade inombords, när vi träffades de första gångerna, var både positiva och negativa – jag visste att jag ville träffa dig många gånger och att du var den som jag ville dela mitt liv med, men jag visste inte vad  du tyckte och kände och jag ville inte göra bort mig och förlora min drömprins. Vi var som handen i handsken, det märkte jag på en gång. För vi skrattade åt samma saker, vi gillade samma humor och allt vi gjorde, gjorde vi tillsammans .Jag minns när jag för första gången grät i din närhet och hur du omfamnade mig så tröstande – det visade på att du ville vara där för mig och med mig. Det behövdes inga ord, vi förstod varandra ändå och det visar på hur starka våra känslor och hur vår kärlek är till varandra. Älskade, jag vet att det är vi två som hör samman. När vi ses, ska jag visa att de magiska orden har en betydelse även i praktiken – för din närvaro förgyller min vardag och även om jag sagt ”jag älskar dig” ett oändligt antal gånger, så är det vad vi gör det till, som avgör hur de orden har för en praktisk betydelse. Alla de aktiviteter och upplevelser som vi har gjort tillsammans, och de som vi gör i framtiden, uppskattar jag och du är den som gör mitt liv komplett. Älskar dig så innerligt! //AM


Av ramdala-kiza - 6 januari 2011 20:02

på kryssning som Kent o jag ska på.

Hujeda mej.. bara det inte blir storm!!!!

Resan närmar sig med "stormsteg" så att säga (hahaha)


Nästa vecka seglar vi iväg från Stockholm. Det ska bli så roligt o avkopplande.

Han har aldrig varit på kryssning så det ska bli en ny form att uppleva semester för honom.

Frida ska vakta Katla, det blir så bra så....och Linn är hos sin pappa den veckan.

Men först ska ett besök hos farbror doktorn klaras av.


 


Annmarie



Av ramdala-kiza - 5 januari 2011 23:04

Dessa fantastiska tuttehållare.

Vilken nytta de gör för mänskligheten.

De lyfter hängande bröst, de inspirerar.. de håller ihop, de finns i hundratals ja kanske tusentals olika designers o färger..

Men mina vänner, i denna oroliga tid vi lever i med terroristattacker o gasutsläpp så kommer just din BH eller din sambos,frus eller t.om din grannes Bh att rädda livet på dig, o till följd kan du rädda livet på andra.


Denna enkla men användbara uppfinning kan nu tjänstgöra och göra nytta i Landstinget under dessa sparkrav, anastesiklinikerna, operation kommer att tjäna in hundratusentals kronor på att använda dessa.


Men förutsättningsvis då att vi fortfarande har kvinnliga sjuksköterskor eller i alla fall transor inom sjukvården


Så vid nästa terrorattack, gasutläpp eller där kemiska stridsmedel används.. eller bara när din bordgranne fjärtar.

Ta av dig din BH o du har genast en fantastisk användbart munskydd i din ägo...

Och det är ju absolut roligare att rädda liv iklädd i den senaste,trendigaste BH,n.. gärna strassbeklädd med lite rosetter på eller varför inte en Dolce Gerbana?


 




Så börja leta längst in i din byrålåda o hitta gamla avlagda, skicka in dom till:

Läkare som är gränslösa




Annmarie

Av ramdala-kiza - 3 januari 2011 10:11

Kent är fantastisk. Barnbarnen har bråkat o slagits ett helt dygn nu i intervaller. Men morfar har ett fantastiskt förhållningsätt mot  dom.

De har ett enormt behov av att bli sedda o bekräftade, så jag hoppas verkligen det löser sig för dom så de kan bli lugnare o verkligen får den lugn o ro de behöver.

Idag passar jag dom, Linn o jag. Vi ska busa o berätta sagor. Vi ska ut o gå en sväng.

Spagetti o köttfärssås blir det till middag.

Tova o Linn sköter sig själva, de är verkligen duktiga flickorna.De hjälper mig oxå med de små.

  

Verkliga kompisar dessa två

 


De är så underbara barnen fast de busar med varandra rätt mycket. Gossen behöver ha sin morfar för sig själv lite så igår hade de bara ett par timmar tillsammans utan de andra, var ute o gick o lite annat med.


Önskar er alla en GOD MÅNDAG o en verklig trevlig första vecka på det nya året.


Annmarie

Av ramdala-kiza - 2 januari 2011 16:40

  Katla tar helgen med ro!!!   Kents barnbarn o Linn ... Viggo ska friseras.   Förrätten på Nyårsafton   Tror minsann Kent friar här....   Svägerskan IngaBritt med man leif blir våra första gäster på Nyårsdagen.   Så här insnöade var vi på Julafton på Trummenäs   Kent o katla hade inga sysselsättningsproblem   Jul i stugan

Mys i soffan efter ett himla skottande.  

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards