Ramdala-Kiza

Alla inlägg under december 2010

Av ramdala-kiza - 10 december 2010 18:58

min lilla fnula Linn som röntgades igår.

Vi kom in till rtg vid halv 11, då sattes det en nål, o så sprutade de in Radioaktivt ämne.

Hon sken som en sol för hon var inte alls rädd, helt avslappnad o glad.

Sedan fick hon vila 3 timmar, in igen o gammaröntgas. Allt gick bra.


   yeaaaa.. mamma detta fixar jag!!!

  

Underbart att bara få känna hennes närhet o smittas av hennes goda humör.. annat var det för en vecka sedan.



   mama!!!.. vi fixar detta.. Ska vi åka o äta nu? Jag är sugen på bakad potatis!!!


   Så vad gör man inte för någon som är det finaste man har....  


Nu är det fredagskväll, jag o Frida har haft en mysig stund o ätit lite.

Jag o Katla är nu ensamma igen...som vanligt. Det får väl bli Idol o en lussebulle sedan kanske.


Annmarie

Av ramdala-kiza - 9 december 2010 22:12

Har lagt barnen under granen,

klapparna i sängen,

kakorna är tvättade,

golven är bakade.

Hängt gröten i julkärven,

lagt skinkan i frysen,

klätt granen med nybakade lussekatter

-eller var det dom vi skulle ha på Lucia?

Strunt samma.

Jag har järnkoll på allt

och är inte alls stressad.


                        Jävla värkande rygg.. men skit

                        samma..

                        Glad midsommar på er..!!!



  

Av ramdala-kiza - 7 december 2010 22:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av ramdala-kiza - 6 december 2010 21:23

Katla hon samlar på snö just nu. Hon sparng en lång stund med en stor isbit i munnen idag. Vägrade släppa den..


  

Här sitter hon med sin "Isglass" i munnen.. bådar gott detta inför sommaren.


Nu har vi landat efter en blöt o slirig färd ner till Mjällby. Vägen sista biten var som en isbana, så det tog en och en halv timme ner idag, annars kör vi på 50 minuter.

Det var skönt att komma fram.

Husse fick många pussar när vi kom, från både mig  o Katla.

  


Nu sover valpen så gott på sin bädd o husse håller på att somna i soffan.. o endast Tomtemor är vaken.

  

 

Sov så sött gott folk.. det ska vi göra alla tre..

Annmarie

Av ramdala-kiza - 6 december 2010 10:04

I går var det en rolig dag. 

Linn var mycket bättre o spexade o busade här hemma. Vi var ute med Katla o busade, samt att lite mindre roliga var att det snöade något så förgjordat hela dagen, så det var bara att ut med skyfflen flera ggr.

Och idag känns det minsann.

Sedan på eftermiddagen när precis Linn hade blivit hämtad av sin pappa så ringer telefonen.   

Det var Katlas uppfödare som var här i krokarna och frågade efter vilket hus vi bor i. Jag hade hela köket fullt med disk oredigt o uppställt, typiskt när man nästan aldrig får besök så blir det då. Men han sket idet.

Katla blev så glad, hon pep o pussade honom, lämnade inte hans sida på hela tiden han var här. Vi drack kaffe o pratade hund. Jättetrevligt faktiskt.

Katla är jättefin enl honom. Mycket lik sin mamma Molly,perfekt i kropp o så fin päls.  Han sa att man ser hur välskött o vilken bra mat hon får för han hade sällan sett en sådan blank päls, o Matte hennes sträckte på sig, tur han inte bedömde mig på det viset.

-Ja du Am, håret är lite risigt, o okammad är du.. äter du ordentligt?

-O kroppen sedan.. så slapp o lös, lite träning här så fixar vi nog det...

-Har du någon struktur på vardagen, bajsar du o kissar på regelbundna tider?

-Ingen mask i magen?




Ja, himla tur man inte är hund.


Precis när han hade kört kom sonen o sambo med gott till kaffet, fläsksvålar o bilar, choklad o Delicatos dammsugare....

Ja trevligheterna avlöste sig ......


Vi får se vad som händer idag.......


Annmarie



Av ramdala-kiza - 5 december 2010 13:29


Det snöar för fullt.......


En vacker andra advent.


Fler ord är överflödiga.

  

Av ramdala-kiza - 4 december 2010 21:47

Underbart att Linn nu nästan är sitt gamla jag igen.. men hon har vilat nästan konstant o det har hjälpt till. 

I dag har vi underhållit varandra hon o jag, kollat på roliga Youtubeklipp, busat med Katla.. pratat o kramats ibland.

Jag har försökt skotta lite, burit in ved, sotat spisen, lagat mat.. ut med Katla ett antal ggr. Pysslat om Linn, städat, tvättat....


Men nu ska jag kräkas lite galla hörni.. jag är så avundsjuk på alla som är friska, jag är absolut inte missundsam men jag vill också ha lite skoj nu.

Många reser till värmen, o inte drar de sig för att tala om det för mig, fast de vet att jag sitter fast här i skiten (i hörnen).


-Åhh. det ska bli så skönt.. behöver verkligen vila nu o bada o sola!!


Det är en primitiv känsla jag känner , jag är fullt medveten om det, de kan ju inte hjälpa att jag har det som jag har det inte.


Sedan vill jag ha lite tid för mig själv.. det har varit mycket nu den sista tiden o känner att jag bara har lyssnat o ställt upp för andra.

När ringer någon (då förutom mina fina barn) o säger

-Hej.. hur är läget, behöver du hjälp med något?

Eller

-Hur är det med lilla Linn..

Ni som känner er träffade .fortsätt gärna göra det. Ni som bor nästgårds som är uppdaterade hur vi har det.

Nej.. fy fan säger jag för människor ibland som är så upptagna med sitt o tänker bara på det materiella.


Men jag säger o skriver det igen.. glöm bara att jag ska lyssna på er nästa gång.. 

Akta er för att ringa o bara fokusera på ert o era o barnens bedrifter.. 

då kommer jag bara o säga 

-Hoppa o skit.. Inte så väluppfostrat, men ibland kokar det över!!!!


Nej.. jag är så himla less på allt..


     Den enda plats jag vill vara på just nu.. det är bredvid Kent o underbara naturen i Skåne.....Men så underbart lycklig att jag har Linn bredvid mig 


Annmarie


Av ramdala-kiza - 4 december 2010 09:43

O störst av dem alla är kärleken.


En vacker förmiddag denna lördag. Solen skiner faktiskt  idag.

  

Idag får tron stå för att det blir en mysig helg för Linn o mig fast vi förmodligen kommer att vara ensamma idag utan några besök.

Hoppet är att Linn kommer att bli helt bra snart o 

Kärleken ja den står Katla för idag som inte vill lämna Linns sida mer än nödvändigt. Hon ligger hos henne nu när hon sover  o passar henne. Tänk en liten fem månaders valp har så mycket empati i sig mer än många människor har, vi skulle lära oss av djuren.

  

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards