Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Dålig kontakt...

Av ramdala-kiza - 25 november 2011 18:19

Ja det kan man säga.

Dålik kontakt kan man ha med nära o kära, vänner o bekanta. Men det är aldrig försent att återskapa en god relation med såväl som människor o med tekniska prylar.

Är det något som kan skapa mer frustration så är det just kontakt med saker o ting.


Min Kent o jag har äntligen fått efter flera år en fin relation med hans barnbarns förälder. Deras pappa så vänlig o snäll och omtänksam mot oss. Det var han som såg till att äntligen barnen fick komma ner till sin morfar.

Nu har vi en fin kontakt och i morgon är de bjudna hit på middag.

Barnen blev glada när de fick reda å att de skulle få träffa morfar i morgon o den stora tösen undrade om min lilla såskopp var hemma, o klart hon är när vi får sådant hjärtebesök. Linn hon tar sig an minsta flickan så fint. Ritar o busar med henne, o pojken säger han är kär i Linn.. ja han är då för söt.


Men tyvärr så har det nu kommit antydningar om att vi skulle återskapat kontakten för att komma åt.. eller utnyttja situationen  för att "jäklas" med barnens mamma. Så absurda o sjuka är inte dessa anklagelser. men vi är vana vi det här laget att få en massa lögner pådyvlandes på oss.. så varsågod vännen o sitt o fantisera du.. det kan du ju roa dig med om du nu inte har nåt annat för dig, för det finns väl inte så mycket annat att ta sig för i storstaden.Vi på landet har det så lugnt o skönt så.. här går allt sin gilla gång.


Ja, så det här med kontakter kan vara ett helvete.. fråga mig som kört till fyra olika affärer i kväll o försökt få tag på en ny adepter till Mac-datorn.

Koneo som den är inköpt på kunde inte hjälpa mig, där kom de med helt fel info. Så till slut blev det lilla Elgiganten som fixade datorn.. Det går visst att använda den nya adeptern till alla Mac.datorer å ni som ska vara återförsäljare o servicekontor för just Mac.. fy på er KONEO.

Men smakar det så kostar det.. 699:-  

Ska fråga Kent om jag får den i julklapp.



   





//Annmarie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards