Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Barfota utan strumpor o skor....

Av ramdala-kiza - 31 juli 2011 11:12

..ja då brukar man väl vara barfota om man nu inte har strumpor och skor på sig..

men igår var det första gången jag hade strumpor på mig en sommardag. ja, en sommardag var väl att ta i, regnet har stått som spö i backen mest hela veckan här.

Luftfuktigheten är så stor så mina cheesballs som låg i en skål i köket över natten var som de hade stått i skafferiet en vecka.. sega o otäcka.


Vi kommer säkert att se på våra medmäniskor denna kommande höst att vemodet tynger dem o depressionerna kommer som ett brev på posten.

Sedan många familjer som tagit lån för att komma en ynka vecka utomlands för att få lapa lite sol, där de till råga på allt drar på sig en magsjuka.. för detta kommer de att endast kunna ha bröd o vatten på bordet och uppmana barnen att äta så mycket de kan i skolan matbespisning.


Många glada sommar företagare som campingvärdar kommer att surt se på då alla pengar de tjänat in denna sommar kommer att hamna i fickan på varuleverantörer, de enda som tjänar på denna sommar är väl de stora köpcenter och olika museum som vi har.


Så vi får be till vädergudarna att Augusti kommer att bli varm och solig.. för D-vitamin måste vi nordbor ha. Norrland har detta år varit mycket lyckligt lottade med varmt o soligt väder och det får vi här nere i södern unna dem, så grått o mörkt o kallt de har under övriga året.

Så vi får samla ihop oss o glädjas över de som har haft en någerlunda fin sommar och semester, för att glädjas över andras tur och välmående måste vi lära oss i detta så starkt demokratiska samhälle där vi så fint pratar om vår kärlek till våra medmänniskor, helst nu efter det hemska som hänt i Norge.


Något av det värsta jag vet är avundsjuka människor som inte unnar någon annan glädje och lycka, vad fattiga i själen dessa människor måste vara.


Jag har en del människor runt mig som nu när de börjat arbeta som småler sarkastiskt ner de granskar vädret och säger att att det kan de gott ha de som just gått på semester.

Så intelligentbefriande att önska andra människor otur o skitväder.



Nej, vi får gemensamt hitta glädjen o värmen i oss själva så blir dagen lite ljusare o lättare av sig självt, för det enda vi inte kan påverka 2011 är vädret och det är väl tur det annars hade väl tredje världskriget utbrutit med omedelbar verkan.






//Annmarie  

 
 
Joan

Joan

31 juli 2011 12:28

Håller med dig till 100% avundsjuka är det värsta som finns.../kram J

http://meavita-mittliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards