Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Ingen vill plocka en maskros...

Av ramdala-kiza - 14 juli 2011 16:00

I dag har jag inte kunnat gå min vanliga runda med Katla, regnet står som spö i backen.

Människor ränner runt som rännilar i butikerna i avsaknad av något att göra. Jag själv laddar ner några avsnitt av Ghost hunters och Hemsökta hus, perfekt väder att kika på dom, en god kopp kaffe o pläden runt benen.


Tänk vad livet förändras, hade det varit för några år sedan hade man gråtit blod över en sådan här mulen o grå dag, nu myser man o tänker på blommor o blader som får sig en välbehövlig rotblöta.


Kent brukar skratta varje gång jag varit på promenad, för inte finns det väl någon som plockar så mycket blommor som jag.

-Vart har du stulit dom här denna gången då,brukar han fråga.

-Stulit..undrar jag frågande, så brister vi båda ut i skratt.

Jag har en förmåga att hitta sk odlade blommor utanför staket o dylikt, han brukar skämmas då jag står huvudstupa ner i något dike nära ett hus o plockar av hjärtans lust, men inte står det väl i någon paragrafbok att det är förbjudet att plocka blommor?


Så jag kommer nog att fortsätta min botaniska upptäcktsfärd bland diken o staket jag, så länge man inte gå innanför tomtgränsen.. där går ju gränsen som alla vet.



//Annmarie

 
 
aurora

aurora

14 juli 2011 16:45

Du kan inte ana hur mkt blommor och frön jag "hittat" i tomtgränser. Måna av mina perenner är "hittebarn" Kram

http://aurorasliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Mångfald

15 juli 2011 20:59

Vissa kanske tycker att det är skoj att springa i butiker....vore ju väldigt trist om alla hade samma intressen ! att skriva "man" i stället för JAG är verkligen att generalisera .

ramdala-kiza

15 juli 2011 23:06

ja, det vet jag nog att många är "köpgalna"
JAG prioriterar andra saker. Fram för mångfald ja..men "Enfaldiga människor " finns det gott om, eller hur?

 
Ingen bild

Mångfald

16 juli 2011 21:59

Enfaldigt att tro att alla som "ränner" i butiker är köpgalna...många kanske bara hämtar inspiration ! Jag tillhör inte dom..utan tittar gärna på samma program som du , men skulle aldrig nånsin dömma eller göra mej märkvärdig över de medmänniskor som har andra intressen än jag ...!! Trodde nog att du kunde ta att inte alla tycker som du i olika frågor.. men har insett att det är sant att du inte tål att alla andra inte tycker som du !

ramdala-kiza

17 juli 2011 00:10

Negativ kritik tar jag som en förtäckt komplimang.. och var i texten min hittar du att jag skulle vara dömmande?Studera inlägget lite till eller så kanske du bara är lite grälsjuk!!! eller kommit i klimakteriet eller har pms ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards