Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Ur led är tiden.....

Av ramdala-kiza - 23 maj 2011 17:17

Vilket bra verktyg jag upptäckt här på bloggen. Jag kan skriva ett inlägg när som helst o sedan själv bestämma när jag vill publicera, mycket bra. Så detta inlägg skriver jag Söndag får se om det kommer fram höll jag på att säga klockan halv sex i morgon Måndag.


Ur led är tiden .. hmm just det.

Allt förändras runt omkring oss, vi hakar på och hinner knappt med i svängarna. Nya moden skapas, vi människor tror oxå att vi måste förändras, att vi ska göra så radikala saker som möjligt.

Vi vill vara jämnställda det andra könet till den så milda grad att vi fördärvar för oss själva och inte minst för andra.


Unga kvinnor idag tror att de kan haka på det manliga beteendet men jag tycker endast att det blir patetiskt till slut.

Att bejaka sin kvinnlighet och sin femenina sida är inget fel och görs allt för sällan. 

Vi behöver som min systerdotter Maria brukar säga lite mer vardagsglamour, och jag håller med henne. 

Men det är inte glammigt att vara kvinna och dessutom mamma, men var och en ska göra det man är bäst på, och vi är faktiskt bäst på att vara kvinnor och mammor, men det finns undantag tyvärr, och de kommer att få betala ett högt pris till slut. Allt kommer att slå tillbaka på de kvinnor som försöker apa efter mannen, bar a för saken skull och inte för att det är genomtänkt.


Jag är glad att jag är kvinna mamma och nu med Farmor.. jag vill vara kvinnlig, ta på mig vackra snygga klänningar, röra mig fint, älska mina medsystrar, vara den där bullbakande mamman o Farmodern...

Och jag är glad att jag har den stil jag har att jag vill inreda romantiskt och fint.

På tal om det så kommer här lite fler inredningsbilder från mitt nya hem..håll till godo !



   Nytt vitrinskåp...

   tillhörande hörnskåp.

   Pottskåpet har fått maka sig lite åt sidan...

   Bäddsoffa, så nu är alla som vill hjärtligt välkomna att natta över.

   kanske ni  hellre vill sova i min säng ..?

   ligga o titta ut på den fina utsikten de böljande fälten utanför...

 

Vackert nu...



 

en kruka med syrener är oxå vackert...


   och inte tala om en antik symaskin.. älskar den.



//Annmarie

 
 
Jennie

Jennie

23 maj 2011 20:04

Du har ett väldigt vackert hem , jag ser fram emot måndag ! :)

http://www.mammatillvidar.blogg.se

ramdala-kiza

24 maj 2011 08:32

Tack Jennie.. ska bli kul att ses.. mamma då? //Kram

 
Ingen bild

Veronica

25 maj 2011 09:37

Hej!
Jag snubblade över din blogg och jag gillar det jag läser. Känns skönt att hitta en blogg, som skriver om mer verkliga saker och inte bara mode, skvaller, glitter och klingel :D
Detta inlägg gillar jag då du skriver om din tanke kring de kvinnor som apar efter männen kommer en dag att slå tillbaka på dem. Det ligger något i det du skriver. Däremot tror jag att vi kvinnor måste våga lita mer på oss själva och tro på vår styrka för att kunna få ett mer jämställt samhälle. Att apa efter någon ger inget i längden, oavsett i vilken situation.

Kul att jag har funnit din blogg, jag kommer att fortsätta följa den :D

ramdala-kiza

25 maj 2011 09:43

Tack Veronica, väldigt roligt att du gillar den, sprid den gärna då jag fortsätter blogga här på BP då iofs jag fick en specialinbj från Spotlife att blogga där men portalen är för stor o där finns det mest modebloggare samt kändisars bloggar. Välkommen åter o ha det bäst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards