Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Tro.....

Av ramdala-kiza - 29 januari 2011 23:09

Mitt hem är min borg...är det inte så det heter o är det inte så det ska vara?

Jo, inte en tvekan om det.'

Men man kan tolka just de här orden på ett helt annat sätt, och det negativt.

Mitt hem är verkligen ordagrant  min borg just nu.

Runt om finns en vallgrav, jag kan inte simma o inte finns det någon bro.

Ligger här i min soffa o tittar på meningslösa program, det ena programmet värre än det andra.

Tänkte fortsätta med min bok, men den ligger inlåst i min sekretär o jag kan inte låsa upp.

Inte har jag någon vidare inspiration heller.

Så det behövs en rymningsplan här, en nödutgång.. 


Ska jag gräva en tunnel under stugan, ska jag köpa vingar för pengarna som inte finns?


Positiva tankar föds ur positiva händelser.. positiva tankar kommer inte bara sådär som en räkning på posten.


Positiva tankar måste ta sin näring någonstans ifrån.


Men som en trollkonstnär så hittar jag på positiva händelser, positiva tankar kommer och går.. men  de dör ut efter en stund, så har jag plötsligt glömt bort dem, får napp igen o känner mig åter lycklig för en stund.


Denna process fortsätter dag ut o dag in, det är nog den som håller mig uppe.

Att just för stunden i detta nu känna mig lycklig o förnöjd.


Men en dag kommer allt att vända, det måste det.

Det tror jag, det måste jag tro.., kanske inte för just mitt egna välbefinnande utan för att tron är den känsla som jag måste vidabefodra till mina barn.. det är en mammas skyldighet.. för kan inte jag känna tro o förhoppning,hur ska jag då kunna stötta och vägleda dom i livet?





  

//Annmarie

 
 
browneyedgirl

browneyedgirl

30 januari 2011 07:23

Kommer in med lite kramar, kanske du behöver det just nu =) Tro med marie fredriksson sjöng vi på farfars begravning, älskar den, får gåshud nu...kramen

http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

ramdala-kiza

30 januari 2011 12:49

Hej o tack vännen. visst är den fin. Ha en underbar söndag!!! //KramelikrAM

 
Sita

Sita

30 januari 2011 07:43

God morgon. Så klart att det kommer en bättring. Inte ska du behöva ha sådan värk hela livet. Tag kontakt med en annan läkare för annan medicin. Styrkekramar från mej.

http://siitasblogg.blogspot.com

ramdala-kiza

30 januari 2011 12:48

Funderar på att söka hjälp utomläns ifall de inte vill operera, steloperation skulle hjälpa mig. //kram

 
Ingen bild

Carina

30 januari 2011 10:06

Jag lider med dig! Du måste söka hjälp omgående både
för dina ryggproblem och din depression. Diskbråck
går att operera. Det finns en jättebra medicin mot
depression, den heter Mirtazapin. Du får inte ge upp!

ramdala-kiza

30 januari 2011 12:48

Jag vet Carina. Men de diskuterar ju fram o tillbaka.Är ju opererad för det 08.. nu funderar de på steloperation. men måste gå igenom en nervändsundersökning på fys lab den 9 dec.De tror det går o fixa med sjukgymnastik, men förra gången funkade det inte, gick 6 mån , o det blev ändå operation till slut. Depressionen är relaterad till detta o har inte bitit sig fast ännu.Är uppmärksam!! //Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards