Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Tillbakablick.. del 2

Av ramdala-kiza - 31 december 2010 10:38

Nu fortsätter vi vända blad som Kungen sa:


Juli ja: Mycket bad o sol.. och detta fantastiska fiskefänge som höll på att ta knäcken på Kent.

Vem fixck de största o flesta firrarna ..kommer ni ihåg?


Jo, det var AM.. Här i Lindvallska sjön. Kent hade gett sig den på att en öring skulle han dra upp. Han med kastspö o jag med metspö. Till slut fick jag en Lax av ett gäng karlar som fiskade med Gig. när jag kom traskans runt sjön med denna i näven.. ja då grät Kent av frustration. Han fick några sutar som håller botten ren där.


  

Augusti:

Linn kom hem från Kroatien, Kent hade semester o jag med.

Det var en ljuvlig sommar.

        

Det var en sommar som var fantastisk.


September:

Jag o Susanne drog till Stockholm o Dansfeber.

Träffade o fick ynnesten att lära känna goa Fredrik o Peter G Gustavsson.. vilka killar den ena roligare än den andre. Frikostiga, omtänksamma o helt galna.


Vi bodde på Sheraton alla o hade en trevlig kväll på rummet vårt.


           

Vi åt mycket, gott o länge vill jag minnas. Allt var tipp topp.. o ett oförglömligt minne.


Oktober:


Födelsedagar firade vi i oktober.

Frida fyllde och jag fyllde.

Det blev kalas ute i det fria.

                     



Sedan fick vi ju tillökning i familjen.

Lilla Katla gjorde entre´.


               

Världens finaste.

Katterna kom i chock, Mojje gömde sig under huset i fyra veckor men gav upp o kom in när första snön föll.

Nu bor vi alla i symbios o allt är frid o fröjd (nästan)



November:

En ruggig höstmånad.

Inget särskilt hände.

Jag hade mycket ont denna månad, o fick reda på att jag inte kan återvända till mitt arbete, inte i den professionen jag har i alla fall.

   

Jag fick reda på att jag skulle bli farmor.. men detta var i oktober minns jag nu, men gick hela november i ett lyckorus, och är kvar där ännu..

Jag vann en underbar sjal hos min bloiggvän Sita.. som hon gjort, den värmer mig om kvällarna.       

Frida hade tankar på att konvertera till nunna.... 

molnen hopade sig o förvarnade om vintern som skulle komma.



December:


     Snön o vintern kom tidigt.

Kallt blev det med och riktiga snöstormar.

  Då var det skönt att bara ligga inne o slappa.   

När man inte fick ut o skotta så klart.


En hemk händelse inträffade o det var när Linn skadade sig och fick åka ambulans till akuten. Hon var medvetslös o fick en massiv hjärnskakning. Ett dygn som jag inte vill återuppleva igen. Fruktansvärt  .


  

Hon repade sig efter ett par veckor o är nu sitt vanliga JAG, som tur väl är!!!!


Julen har kommit o gått. Nu står vi på trösklen o väntar på att öppna dörren o kliva in i det nya året.


Bara stjärnorna kan tala om o viska till oss vad det nya året kommer att tillföra oss.

En sak är säker och det är att Linn o jag kommer att flytta i April, och att ett nytt litet liv kommer att se dagens ljus..det är gott nog att veta för mig..



Så nu till er alla kära bloggläsare ,min familj, o mina vänner.


Ett riktigt GOTT SLUT och ETT GOTT NYTT ÅR till er alla. och tack för detta året o allt ni gett mig genom att skriva fina kommentarer på bloggen här.

 

Så hörs vi nästa år!!!!

 

 

  

  

 

 

 

  

En tanke och en känsla du ska ta med dig in i 2011.

 

 

 

Annmarie

 



 
 
Ingen bild

Joan

31 december 2010 11:51

Tack Annmarie för din fina tillbakablick av 2010... Önskar er en trevlig nyårsafton... med dina nära och kära + Katla..//kram Joan

 
Sita

Sita

31 december 2010 11:58

Hejsan. Jag fick vara med på ett hör. När var det bebisen ska komma. Har dom sett kille lr tjej. Eller är det så att dom väntar. Hoppas ni kommer att trivas i nya huset. Gott slut o gott nytt år. Kramar från Sita.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Micke

6 januari 2011 09:09

Nu ser man att de va en ganska stor fisk.
Ha de bäst
Kramar Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards