Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Min egna julklapp....

Av ramdala-kiza - 23 december 2010 12:17

Dagen före doppardagen... Inget kul att ta ett vinterbad i dag inte.. snökaos här i Blekinge o SMHI har utfärdat en klass 2 varning.

Ölandsbron är avstängd från o till. Ja jisses säger jag bara...


Har varit ute o kört i detta väder, fick stanna bilen på landsvgen mellan mitt o E 22,an..vi såg inte vart vägen var, jag o tre andra bilar fick gå ut o kolla. Snöpinnarna hade nog plogen kört ner..Var tvungen att handla det sista.

Vattnet i tvättstugan har frusit så jag kan inte tvätta.. får väl gå i skitiga kläder i jul.. eller naken,Vad sägs om det.Kent kanske blir glad? Vem vet!!!!


Men nu till den stora nyheten.. jag har gett mig själv en julklapp eller Tomten kom två dagar innan han skulle.


Jag o Linn ska flytta.. Underbart.

Har fått tag på ett hus i Ramdala som ligger på en bondgård.

180 kvadrat stort med nya vitvarot. 5 rum o kök.

Det är jättefint o ligger så vacker på en höjd med utsikt över hela Ramdalaslätterna..

Stugan jag nu bor i är alldels för kall o det kostar mycket i uppvärning, samt att jag har svårt att röra mig när det är så litet.

Så detta kommer så lämpligt o jag är så glad , detta är vad jag behövde i allt eleände.

Kisarna o katla kommer att stortrivas..

Linn kan ta bussen när hon vill till kompisar, går alldeles nedanför vårt en buss var 20 minut.


Så bättre kan det inte bli, visst mister jag den underbara havsutsikten här.. men vad gör det, jag sitter ju ändå inte o glor på den hela dagarna, o vill jag så är det bara några minuter med bil så är jag vid havet.


Så här bjuder jag på några bilder....

 


Bilderna kom i lite fel ordning.. men detta är Linns rum i alla fall!

      Det roliga var ju att det är precis samma kakel som jag nu har i käkret.. har inte sett det någon annan stans.. ett omen kanske!!!      

Så fint.. tycker jag ..


Men nu önskar jag alla en riktigt GOD JUL..

.






 
 
Ingen bild

Stina

23 december 2010 12:53

Det ser fint ut. det är bara 4mån. till och det går fort.Vi önskar er en riktigt skön Jul för det ska vi ha.Ta väl hand om er. Stina

ramdala-kiza

23 december 2010 13:27

Vad roligt att du tyckte det var fint..;-) Nu får ni minsann komma då o sova över..
Blir så bra med när Kents barnbarn kommer, då kan man ha alla här. Samt lilla barnbarnet mitt som är på väg. Ska köpa en liten resesäng till Honom/henne o ha där hemma .. så roligt sååå!!!
GOD JUL så syns vi Nyårshelgen //Puss o kram

 
Ingen bild

Carina Holm

23 december 2010 13:02

Ser underbart ut =) Härligt på landet och bra för djuren dina! Mud hälsar God Jul till dig och så gör även jag. Hoppas verkligen du får en fin jul!
Kramen!!!

ramdala-kiza

23 december 2010 13:24

Har faktiskt inte skickat knappt några julkort i år.. men du får en jättevarm Jul kram från mig o kent o linn.. o lite kli till Mudden.. Hoppas Tor ta sig upp till er nu.Du får minsann komma o hälsa på i det nya huset, finns gott om plats för nattgäster. //Kram

 
Ingen bild

Inga-Britt

23 december 2010 16:11

Grattis till ditt nya boende. Stort och bra hoppas jag. Här kommer ni nog att trivas.
GOD JUL på er alla.Hoppas Kent kommer fram i snöovädret.

ramdala-kiza

23 december 2010 19:15

Kent kom fram Ingabritt.. o God Jul på er med. Hälsa alla pojkarna med resp o barn.. Kram

 
Sita

Sita

23 december 2010 16:57

Hejsan. Så fint du får det. Här ska jag få tapetserat någon gång på nyåret. Köpte mej en julklapp från gubben idag. Kram o God Jul.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Joan

23 december 2010 17:06

Visade Svenne bilderna på huset... han som är f.d snickare och arbetsledare inom bygg tyckte det såg bra ut... //kram

 
diana

diana

23 december 2010 20:55

Vad kul. Önskar dig en fin jul :)

http://www.metrobloggen.se/diana

ramdala-kiza

24 december 2010 10:00

Önskar dig det samma.

 
Carina

Carina

24 december 2010 08:32

Goaste AM!
En hälsning i juletid,
hjärtligt kram och julefrid!

http://cinacarina.blogspot.com

ramdala-kiza

24 december 2010 10:00

God Jul Carina.. ta hand om varandra . //P&K

 
Ingen bild

maria knutsson

27 december 2010 21:28

God fortsättning! Vad fint att ni får flytta till något som ni tycker blir bättre,då känns det bra att flytta! Kram Maria

 
Carina

Carina

30 december 2010 14:54

Allt väl vännen?
Tittar in och önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!
Kram fina du!

http://cinacarina.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards