Ramdala-Kiza

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Att se sin egen del......

Av ramdala-kiza - 31 juli 2010 12:20

Det är ingen nyhat att livet inte alltid blir som vi tänkt oss. Ibland blir det precis tvärtom,och vi blir halft vansinniga av ilska o upprördhet o besvikelse.

Hur kunde detta ske? undrar vi. Hur kan någon göra så här mot mig>? Vi kvider o förbannar livets orättvisa o börjar genast leta efter en syndabock. För det måste ju finnas en syndabock,eller hur?

Vad det än har hänt måste det bero på andra eller någon.


Det spelar ingen roll vad som har hänt. Det kan vara en obesvarad kärlek, trassel i en relation, en skilsmässa,problem på arbetet,konflikter med vänner eller med sin partner m.m

Vad som än har hänt reagera de flesta människor som på en betingad reflex och skriker:

Jag kan inte hjälpa det här! Jag är orättvist behandlad-

Varför är alla människor så elaka mot mig? Varför är människor så hänsynslösa?

Det är i dessa situationer livsviktigt att "Se sin egen del" i det som händer el hände.

Att vi har en del i det som händer oss.

Livet är inte så enkelt att vi kan förklara alla misstag o missgärningar som andra människor är orsak till.

Men man får inte förväxla detta med överdriven självanklagelse. Nej, att tvärtom se sin egna del i det som skett, ger framför allt en total frihet i mitt tycke sett.

I och med att du ser din egna del så minskar du automatiskt lidandet o upprördheten.

Det gör genast mindre ont när Du inser att du är inblandad och inte bara påhoppad som du upplever.


Så summa av sumarum: Det är viktigt,nästan livsviktigt att sin egna del i det som händer.


  

 
 
Siita

Siita

31 juli 2010 13:11

Hoppas du minns: Inte ens fel när två träter. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

http://friido.bloggplatsen.se/

31 juli 2010 15:02

Håller med dig, allt du säger är sant !

 
Ammis

Ammis

1 augusti 2010 08:32

Det är så sant så!! Varje s.k "misstag" är en erfarenhet brukar jag säga. Man lär ju sig hela tiden på vägen. Och en sak är viktig: Alla är vi olika, reagerar olika på olika saker. Det den ena tar illa vid sig för berör inte den andra.... detta kan göra det komplicerat hur man ska vara. Alltså måste man anpassa sig till olika människor, det är inte alltid så lätt när man kanske har goda avsikter i det man säger o. gör.

Ha en go söndag vännen. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

1 augusti 2010 22:25

Ja man har alltid en del i allt som händer, går aldrig att svära sig helt fri. Alla har vi våra fel och brister,på gott och ont,
Sköt om dig vännen,
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

 
sus

sus

16 augusti 2010 20:06

Kikade förbi här, lämnar avtryck efter mig :) -Trevlig blogg du har.

http://dusisus.bloggplatsen.se

ramdala-kiza

16 augusti 2010 21:09

Hej vännen. Ska kika in till dig med. Förut hade jag en blogg på Metro, den var mycket omtyckt, låg på 21 plats för hela bloggen. Bytte efter ett tag, nu har jag en ny dator så jag hoppas jag kommer igång med skrivandet. Roligt att du gillar det ja skriver. Ha det bäst hälsar AM med en kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ramdala-kiza - 23 mars 2012 18:05

Jag avlsutar nu min blogg. Jag kommer att ha den vilande  bara av den orsaken att jag har så många bilder här som jag vill ha kvar ,många minnen. Men jag kommer från och med nu att aldrig mer skriva ett inlägg.  Tävlingen som pågår har jag fått...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 20:07

Bara du vet vad just dessa bilder säger till dig... Bilder talar till oss på olika vis, den unika känslan ligger i dig som den unika betraktare som du är.     Skriv gärna en kommentar och tala om vad du får för känslor, och vad de gör med dig...

Av ramdala-kiza - 22 mars 2012 15:04


De senaste veckorna har jag inte känt igen mig själv.  Är ingen storätare men nu den senaste tiden kan jag jag känna hunger på de allra märkligaste tider och ställen, under möten, efter möten, när jag springer i korridoerer och kulvetar. I går tr...

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 20:47


med besökandet....       

Av ramdala-kiza - 21 mars 2012 19:24


tror jag.. Lyssnade på ett program på P1 som heter Tendens.. en underbar kvinna som heter Agnesdotter i efternamn och är journalist i botten skolade om sig till rörmokare efter att ha gått in i den berömda väggen, berättade sin fantastiska resa. Nä...

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards