Ramdala-Kiza

Alla inlägg under april 2010

Av ramdala-kiza - 29 april 2010 23:01

Med bilen bäddad med täcke i framsätet drog vi ner några mil till Österlen. Du måste se något annat än din hage sa mannen min.

Målet var Haväng....

Mammas smultonställe. Smultron har jag aldrig sett där men Gullvivor i massor. Men nu är det återigen en hake,Gullvivorna blommar inte ännu.

Men skatorna gör barn i trädtopparna,och Österlenfrälsta de kända noll åttorna har tagit Skeppargården i besiktning. Hoppas de får godkänt.

Nu börjar vandringen bland tomtar o troll........

Kanske tre ulvar i fårakläder...

-Jaså,ni är inte från tidsskriften "Häst".....hmmm,
-Nej, jag har inte emigrerat från Island,,,,,,,jävla idioter!!!!
Svenska djurskyddsföreningen ställer sig frågan:Är detta en korsning mellan Islandshäst och Mammut.
Syndafloden....häng med!!!
Har Gud haft en pryoelev?
Ärdet Mannen som simmar där ute,eller är det en valross?
Använder man kol 14 metoden för att åldersbestämma stenar...5000 år gammal kungagrav. Kol 14 metoden på mig tack..kanske är jag inte 50?Och här en till som behöver en uppdatering!!!
Lille Stens huvud ser man där borta.....
Har de fönsterbord på Skepparegården måntro?
Jaaa...det hade dom!! En latte tack!!
Så slutar vår promenad runt Haväng på Österlen......
Ska ta ett snack med den där Mammutliknande saken på vägen hem,han borde veta något om Kol 14 metoden...!
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kära läsare. Välkommen till min blogg. Jag hette förut AM;s Radioprat då jag bloggade för Metrobloggen. Frilansar ej på SR längre, men du kanske vill hälsa på mig ändå. O DU... du behöver ej ta av dig skorna när du kliver in.



räknare

Sök i bloggen

Undersökning på skoj.

Vilka sökväg tog du för att hitta hit?
 Jag kan adressen.
 Genom Facebook.
 Google
 Genom annan blogg.
 Av en ren slump.
 Genom bloggplatsen.se
 Annan sökväg ex bloggportalen, Radio Blekinge,bloglovin
 Jag prenumererar på din blogg.

Väder just NU

klart.se

Read my blogg.

Alvas Hus

Länkar

Besöksräknare

Besöksstatistik

Senaste inläggen

I mitt fotspår.

Arkiv

Bloggfy


Ovido - Quiz & Flashcards